שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס היום (שני) בישיבת סיעתו להקלטות של השר (ללא תיק) אלי אבידר שנחשפו ב"כאן חדשות", שם מתח אבידר ביקורת על הבוס לשעבר ליברמן, על עמיתיו לממשלה וגם על הניסיונות לפגוע בו מתוך הקואליציה.

בתגובה להקלטות אמר ליברמן: "אני לא מודאג משום דבר. נעביר תקציב בצורה חלקה בלי בעיות. גדלתי על ערכי ההדר הבית"רי, אני לעולם לא מקליט, לא את עצמי ולא אחרים ובטח לא מדליף את זה לתקשורת. אלי אבידר החליט ללכת בדרכו - ואני מאחל לו בהצלחה".

השר אבידר מסר ל"מעריב" בתגובה לפרסום: "מי שהקליט אותי לפני חודשיים ודאג להדליף את ההקלטה דווקא היום, עשה זאת כדי לייצר סכסוך מחודש מול השר ליברמן. ככל שזה תלוי בי זה לא יקרה. מעריך אותו ובזכותו אני בפוליטיקה; גם אם במהלך חודשי המחאה הרבים היו בינינו חילוקי דעות בלתי ניתנים לגישור. אני מתרכז בשירות הציבור ובקידום הערכים שעליהם נלחמנו, מתוך הממשלה, ואמשיך לעשות זאת בכל מקרה".

אלי אבידר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אלי אבידר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

אבידר התייחס בהקלטות לתפקיד שהציע לו ליברמן אשר הוביל לעזיבתו את הסיעה. "הוא הציע לי את אותו התפקיד של שר במשרד האוצר. פרצתי בצחוק. אמרתי לו תודה רבה, זה תפקיד חשוב אבל אני מוותר. אם היית צריך אותי לא היית נותן שני משרדים לעודד פורר ולי משאיר את הקשר עם ה-OECD. אז לפחות אל תעבוד עליי, לא יצא לך שם של שקרן עד היום", אמר.

בנוסף התייחס גם לתדרוכים נגדו מתוך הקואליציה לפני שהצטרף לממשלת השינוי, ולהצבעתו נגד החוק לפיצול הליכוד. "אני לא דיברתי. פעם אמרתי שחוק העריקים הזה לא נראה לי ולכן אני אתנגד. מותר לי", אמר אבידר.

הוא הוסיף כי "ניצן הורוביץ אומר שהוא יפיל את התקציב אם לא יתנו לו תקציבים. תמר זנדברג אומרת שאם לא יתנו לה איכות סביבה היא לא תצביע בעד התקציב ותפיל את הממשלה – כל אחד מהשרים מאיים ואלי אבידר פקקטה, אמר שהוא לא אוהב את חוק העריקים ולא רוצה לעשות את מה שנתניהו עשה, וזו רעידת אדמה".

לדבריו, ליברמן ידע שהוא לא יפיל את הקואליציה, גם אם לא יינתן לו התפקיד ובכל זאת נערכו תדרוכים נגדו מתוך הקואליציה בטרם הצטרף לממשלה. "כשהם היו עם המשפחה בשבת, אני הייתי בהפגנות. כשהם צקצקו ואמרו שאי אפשר להפיל את נתניהו, אני האמנתי עד הרגע האחרון שאפשר". הוא הוסיף כי "מגיע לי להיות שר יותר מ-99% מהשרים שיושבים שם", אמר.