מהומה בבית החולים "קפלן": יו"ר הרשימה המשותפת", חבר הכנסת איימן עודה, מנע מחבר הכנסת איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) להיכנס לחדרו של האסיר שובת הרעב, פעיל החמאס מוקדד אל קוואסמי, במרכז הרפואי "קפלן" ברחובות, מה שהוביל לעימות בין השניים במהלכו דחף עודה את בן גביר, שהחזיר לו בדחיפה.

בן גביר הגיע למקום על מנת לבדוק את תנאי אשפוזו של המחבל. לאחר שנדחף, לטענתו, על ידי עודה, הוא החזיר בדחיפה, ובמקום פרצה מהומה. לאחר העימות החליט בן גביר להגיש תלונה במשטרה נגד עודה.

לדברי ח"כ בן גביר, הוא עלה עם סגן מנהל המחלקה לחדר. כשהגיע לשם הסתבר לו שגם ח"כ עודה הגיע למקום. עודה, לדבריו, ניסה למנוע את הכניסה לחדרו של המחבל. לאחר שהתפתחו בין השניים חילופי דברים, בן גביר נדחף, לטענתו, על ידי עודה, והחזיר בדחיפה משלו. "ברגע הזה לא נשארתי חייב ודחפתי אותו בחזרה. הוא חוסם את המחלקה ומונע כניסה לתוכה, ולא מאפשר לאף אחד להיכנס לחדרו של המאושפז. אנחנו ממתינים, האירוע עדיין מתנהל", אמר בן גביר ל"מעריב".

עוד הוסיף חה"כ, כי "כולנו ראינו את התמונות המדהימות של איימן עודה מנסה לתקוף אותי. אמנם לא נשארתי חייב, אבל זה מצביע בדיוק על ההתנהלות ועל הלך הרוח בקרב חברי הכנסת מ'המשותפת' ומ'רע"מ', הם מרגישים שהם בעלי הבית. ביקשתי מהנהלת בית החולים לבדוק את תנאיו של האסיר בדיוק כשם שחברי הכנסת הערבים עושים זאת".

ח"כ עודה כתב בטוויטר לאחר התקרית: "הטרוריסט המורשע בן גביר רצה לפגוע במקדאד אל קואסמי, ששובת רעב כבר 91 יום במחאה על מעצרו ללא משפט. חסמתי אותו. הכהניזם לא יעבור".

לאחר העימות החליט בן גביר להגיש תלונה במשטרה נגד עודה. לטענתו, "עודה עשה מעשה פלילי וחמור. לח"כ אין חסינות לתקוף ח"כ אחר. כולנו ראינו את התמונות המדהימות של עודה מנסה לתקוף אותי. אמנם לא נשארתי חייב, אבל זה מצביע בדיוק על ההתנהלות ועל הלך הרוח בקרב חברי הכנסת מהמשותפת ומרע"מ, הם מרגישים שהם בעלי הבית. ביקשתי מנהלת בית החולים לבדוק את תנאיו של האסיר, ובסופו של דבר למרות התנהלות עודה נכנסתי למחלקה והתרשמתי שמדינת ישראל ממשיכה להיות גן עדן למחבלים".

הערב הגיש בן גביר תלונה במשטרת ירושלים נגד ח"כ עודה. בתלונה מייחס בן גביר לעודה תקיפה והתנהגות פסולה במקום ציבורי. 

יו״ר הכנסת, ח״כ מיקי לוי, גינה את התקרית המביכה: “אני מגנה בתוקף את האלימות שבה נקט היום ח"כ איימן עודה בבית החולים קפלן כלפי ח״כ בן גביר. הרמת יד של ח״כ על ח״כ אחר היא חצייה של כל הקווים האדומים. הזהרתי לכל אורך הדרך שאם האופוזיציה לא תאפשר את הקמת ועדת האתיקה אנחנו נדרדר מאלימות מילולית לאלימות פיזית כפי שראינו היום. אני קורא לחברי האופוזיציה להתעשת ולאפשר את הקמת ועדת האתיקה כדי שכנסת ישראל תוכל לתפקד באופן ראוי וממלכתי וניתן יהיה לנקוט בסנקציות כנגד מי שמתנהג באופן שלא יאה לחבר בכנסת ישראל”.

לפני הביקור בבית החולים אמר בן גביר: "אגיע לבדוק מקרוב את תנאי אשפוזו של המחבל קוואסמה, שהטיפול שמעניקים לו נעשה כפי שהחוק מחייב, ולראות מקרוב את הנס של אדם שלא אכל כמה חודשים ונשאר חי". הנהלת בית החולים קפלן זימנה לפגישה את בן גביר טרם כניסתו לבית החולים.

כזכור, שני אחים מבית החולים "קפלן" הצטלמו בשבוע שעבר עם אסיר ביטחוני של חמאס השובת רעב ומאושפז בבית החולים. האסיר, מקדאד אל-קוואסמי, שובת רעב מזה 83 ימים ומצבו החמיר והתדרדר. הוא פונה ל"קפלן" על מנת לקבל טיפול. בעקבות כך, הנהלת בית החולים זימנה לבירור את שני האחים, בסיומו הם הביעו חרטה על המעשה.