חבר הכנסת ויו"ר סיעת יש עתיד, בועז טופורובסקי, שוחח הערב (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לסערת נאומו של יאיר לפיד בטקס הזיכרון ליצחק רבין ז"ל בכנסת אמש: "יאיר הוא זה שכל הזמן מנסה לחבר ולדבר חלש. אני מסכים עם לפיד שהציווי שלנו דווקא ביום הזיכרון לרבין הוא להזכיר מי רצח אותו, למה הוא נרצח ומה הייתה האווירה. זה שיש חבר כנסת שבעבר הייתה לו תמונה של טרוריסט ורוצח - זה משהו שאי אפשר להתעלם ממנו".



בהמשך התייחס לעובדה שראש הממשלה נפתלי בנט קיים עם אותו ח"כ מו"מ פוליטי ואמר כי "עובדתית עכשיו הוא בקואליציה שמדברת אחרת, שאומרת אחרת, שמתכוונת אחרת - שמדברת על אחדות. אני יודע שלפעמים זה צורם ולא נעים לשמוע אמירות שמספרות על אנשים מסוימים ועל ההתנהגות שלהם, זה לא אמירות מכלילות - ההפך הוא הנכון". 

"ממשלת השינוי מדברת על איחוד השסעים בחברה צריכה להזכיר שאסור לנו לתת יד לאנשים שבשם הדמוקרטיה משתמשים כסיבה או כתירוץ להצית ובסופו של דבר להוביל לרצח", הוסיף. 

בהמשך דבריו, התייחס לפוסט הזועם שהעלתה שרת ההפנים איילת שקד בתגובה לדבריהם של לפיד ושר הבריאות ניצן הורוביץ במליאה, ואמר כי "לרגע שלא ייחשב שיאיר לפיד או מישהו מיש עתיד בא ומתייג קבוצה שלמה - ההפך הוא הנכון. רוב האזרחים במדינת ישראל, גם חובשי הכיפה וגם הערבים, הם אזרחים שומרי חוק שרוצים מדינה מתוקנת וישרה, מדינה שעובדת למען האזרחים - מדינת חוק". 

"יש בכל הקשת הפוליטית, שחושבים שהדעה שלהם יותר טובה משל אחרים עד כדי כך שצריך לבטל את הדעות של האחרים וזה יכול להוביל לרצח, ולזה אסור לתת יד דווקא ביום הזיכרון לרבין ודווקא אנחנו שאנחנו מפלגת מרכז שבאה ואומרת שצריך לאחות", הבהיר ואמר כי "זה בסדר שיש הבדלי גישות, ודווקא ביום הזה להזכיר שיש אנשים שלא חושבים ככה והמחשבה שלהם לא לגיטימית כי המחשבה שלהם אומרת שאפשר לרצוח בן אדם כשלא מסכימים איתו ולזה אסור לנו לתת יד". 

לדבריו, "ש ממשיך דרכו האידיאולוגית של אותו רוצח ראש ממשלה, שהגיע לכנסת, וראינו היום את ההתנהלות הברברית גם שלו וגם של ח"כ איימן עודה שבא ונמצא בכנסת ואסור להתעלם ולהזיז מזה את העין. זה בן אדם שחושב שיש אוכלוסייה טובה יותר מאוכלוסייה אחרת במדינת ישראל ולזה לא ניתן יד". 

כמו כן, יו"ר סיעת יש עתיד הביע הערכה על ישיבת רע"מ בקואליציה. "אני לא חושב שהפלג הדרומי הם ממשיכי דרכו של העוזר של היטלר מתקופת השואה. אני מדבר עם חברי הכנסת של רע"מ - הם רוצים שוויון זכויות. הם עשו מהלך אמיץ ובאו ואמרו 'אנחנו מבינים שאנחנו לא יכולים להיות חלק נפרד מהחברה הישראלית אנחנו חייבים להיות חלק'", אמר. 

יאיר לפיד, מנסור עבאס (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
יאיר לפיד, מנסור עבאס (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)


בהתייחסו לסוגיית הקמת הקונסוליה אמריקאית במזרח ירושלים, הבהיר ח"כ טופורובסקי כי "אין סיכוי שלפיד יסכים לכזה דבר. אין סיכוי שנתמוך בהקמת קונסוליה אמריקאית במזרח ירושלים שאינה חלק מהסדר גדול וכולל עם הפלסטינים". 

בסיום אמר ח"כ טופורובסקי כי התקציב יעבור והממשלה הזו תחזיק הרבה זמן מעמד. "גם האמירות שחולקים בקואליציה מעידות על הצורך לדבר אל קהל הבוחרים ומשם אתם יכולים להסיק על החוזק של הקואליציה. קואליציה חזקה, מאוחדת שמזכירה מדי פעם שהיא מורכבת מגוונים שונים בקשת הפוליטית".