"אני מסכים איתך שראש ממשלה עם כתב אישום אינו יכול להיות בתפקיד, כמו שראש עיר עם כתב אישום אינו יכול לכהן", ענה שר המשפטים גדעון סער לשאלת המראיין ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס.

שר המשפטים דיבר במהלך כנס לשכת יועצי המס באילת. סער אמר: "כדי שהממשלה לא תיקלע שוב לתוהו ובוהו פוליטי, אני מציע שני דברים: פורסם תזכיר החוק בנושא הגבלת כהונה שאומר שראש ממשלה יכהן מקסימום שמונה שנים, והנושא השני הוא אי־כהונה תחת כתב אישום".
שר המשפטים הוסיף: "זה לא אומר שתי קדנציות כי בישראל לפעמים קדנציה נמשכת חצי שנה. אותו נבחר ציבור שיודע שיש אי־הגבלה על כהונתו, גם השיקול יהיה איך להיבחר עוד פעם. אני מאמין גם בעיקרון של הגבלת כהונה בשלטון המקומי".

לדבריו, "יש לנו הצעת חוק להגבלת כהונה לראשי רשויות לקדנציה בת חמש שנים, עם אופציה לעוד חמש שנים. אם יש רוב מוחלט של תושבי הרשות, ניתן יהיה להיבחר לקדנציה שלישית ואחרונה".

בנוגע להגבלת כהונה של ראש ממשלה עם כתב אישום הסביר סער: "השיקולים המופעלים הם להשפיע על מינוי של יועמ"ש לממשלה, ולהגיע להקדמת בחירות בפעם הרביעית כדי לא לקיים את הסכם הרוטציה. בקיצור, עולם המושגים הוא שאינטרס אישי קודם לטובת המדינה".
הוא הוסיף: "אני לא רוצה לשים את המדינה במקום הזה יותר. כשר פנים בסוף 2013, אחרי שהיו מקרים של שלושה ראשי ערים, הבאתי חוק לכנסת שעבר פה אחד ואף אחד לא טען שזו חקיקה פרסונלית. קבענו שראש עיר שיש נגדו כתב אישום אינו יכול לכהן בתפקיד, ואם יזוכה, הוא יוכל לחזור".

אמש פרסם סער את תזכיר החוק המגביל הטלת תפקיד להרכבת ממשלה על נאשם בפלילים. על פי ההצעה החוק תקף לגבי אישום בעבירה שהעונש עליה הוא למעלה משלוש שנות מאסר.

בנושא דמי אבטלה לעצמאים, גילה שר המשפטים שיש כוונה לגבש הצעת חוק ממשלתית תוך פרק זמן של שלושה־ארבעה חודשים. בנוסף, בעקבות משבר הקורונה, הוא יוזם הצעה שלפיה אם המדינה מורידה הוראה למגזר העסקי לסגירת עסק מכל סיבה שהיא, לפחות לחלק ממרכיב שכר הדירה בתקופה הזו יימצא כיסוי.