53% מהישראלים מאמינים כי נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, יעיל פחות מקודמו בתפקיד, דונלד טראמפ, כך על פי תוצאות סקר של מכון מיתווים, המכון הישראלי למדיניות חוץ אזורית, שפורסמו היום (רביעי). כשליש מהנשאלים מאמינים כי אין שינוי מהותי בין הנשיאים האמריקאים, בעוד 11% מאמינים כי ממשל ביידן מיטיב עם ישראל, לעומת קודמו.

הנשיא ביידן וראש הממשלה בנט בהצהרה משותפת לתקשורת. קרדיט רויטרס

על פי נתוני הסקר, הציבורי הישראלי דירג את יחסי ישראל-ארצות הברית והעניק ניקוד של 6.46 מתוך 10, יחד עם 35% בלבד שמאמינים כי היחסים בין הצדדים הם טובים. זהו הניקוד הנמוך ביותר מאז תחילת כהונתו של טראמפ. בשנה שעברה, הניקוד עמד על 8.05 מתוך 10, עם 67% שהשיבו שהם מאמינים כי היחסים הם טובים.

הופעותיו של שר החוץ, יאיר לפיד, קיבלו ציון ממוצע של 4.88, וככלל הציבור דרג את הייצוג הישראלי הבינלאומי בניקוד של 5.58 מתוך 10, ואת מדיניות החוץ הנוכחית בניקוד של 5.29 מתוך 10, ואת משרד החוץ ספציפית בניקוד של 5.23.

ביקורו של לפיד בבחרין  (צילום: שלומי אמסלם, לע''מ)
ביקורו של לפיד בבחרין (צילום: שלומי אמסלם, לע''מ)

כשליש מהישראלים שנשאלו, מאמינים כי ישראל צריכה להתמקד בקידום קואליציה מזרח-תיכונית על מנת להתמודד עם האיום האיראני, בעוד 31% חושבים שישראל צריכה להתמקד בפעילות צבאית. 17% בלבד מאמינים שיש להשקיע מאמצים לחידוש הסכם הגרעין.

9% בלבד מהנשאלים מאמינים כי המדינה מתנהלת כראוי ביחס לעזה, בעוד 31% מאמינים שעל ישראל להשיב שליטה באזור, ו-22% מאמינים כי על הקהילה הבינלאומית לטפל בשיקומה הכלכלי של העיר.

בלונים מעזה (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)
בלונים מעזה (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)

ארצות הברית ורוסיה הן המדינות שעומדות בראש הרשימה, שלדעת הנשאלים, הקשרים עמן הם מהחשובים ביותר למדינה. אחריהן נמנו גרמניה, בריטניה, סין, מצרים, צרפת וירדן.