סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סהר פרסם אתמול את תזכיר החוק המתקן את חוק-יסוד: הממשלה, ומונע את הטלת תפקיד הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים. סער אמר: "כשהכנסת אישרה פה אחד את החוק להשעית ראשי ערים, הנבחרים במישרין על ידי הציבור, שנגדם הוגש כתב אישום, לא היה ח״כ אחד שטען שהחוק אינו דמוקרטי. תזכיר החוק שהפצתי היום קובע נורמה ערכית חשובה. ההתנגדות להצעה - היא פרסונלית. והכפירה בסמכותה של הכנסת לחוקק חוק זה - בלתי דמוקרטית".

על רקע התזכיר, הליכוד מסר בתגובה: "אחרי שגנבו את הבחירות האחרונות, בנט וסער מנסים לגנוב את הבחירות הבאות, החוק האיראני של סער הוא הכרזת מלחמה על הדמוקרטיה. גם באיראן יש בחירות ״דמוקרטיות״, אבל האייתולות קובעים מי רשאי להתמודד בהן ומי לא. בכך הם מנציחים את שלטונם".

יו"ר מפלגת תקווה חדשה גדעון סער (צילום: ערוץ כנסת)

בליכוד הוסיפו: "סער רוצה לייבא את השיטה האיראנית לישראל. סער שלא עובר את אחוז החסימה מנסה לסכל את ההתמודדות של נתניהו שמביס ברוב עצום כל מועמד אחר לראשות הממשלה, ושמיליוני אזרחים תומכים בליכוד בהנהגתו. אחרי שגנבו את הבחירות האחרונות, בנט וסער מנסים לגנוב את הבחירות הבאות הציבור לא ייתן להם".

כאמור, ע"פ ההצעה, ח"כ שתלוי ועומד נגדו כתב אישום לא יהיה כשיר להרכיב את הממשלה אם הואשם בעבירה שהעונש הקבוע לה הוא למעלה משלוש שנות מאסר. עם זאת, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית יוכל, להתיר את הטלת המנדט על אותו ח"כ במידה ויקבע כי בנסיבות העניין אין עם העבירה קלון.