מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) על חודו של קול את ההצעה לסדר-היום של ח"כ אחמד טיבי, בדבר הצורך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת העברות ושיבוץ מורות ומורים ערביים במערכת החינוך.

לאחר הצבעה שמית הצעת החוק עברה עם רוב של 47 מול 46 שהתנגדו. גורם בקואליציה הגיב להפסד בהצבעה והתייחס לעובדה שחברי הכנסת של הליכוד הצביעו יחד עם חברי הרשימה המשותפת: "מי אמר שזה ביבי או טיבי? לפעמים זה ביבי עם טיבי". 

טיבי התייחס להישגו ואמר: "הקמת הוועדה היא הישג לאופוזיציה, וחשוב יותר יהיה ההישג למורות והמורים, ומערכת החינוך כולה. 
היום ישנם יותר מ-13,000 מורות ומורים ערבים שלא שובצו עד היום, וזה למרות שמערכת החינוך סובלת ממחסור גדול במורות. במערכת החינוך הערבית, מורות משובצות לפי שיטת ניקוד, שמנטרלת שיקולים אנושיים והומניטריים, ככה שלפעמים אמא שמלמדת כבר עשרים שנה, עם ילד קטן חולה בבית נאלצת לצאת לפנות בוקר מהבית שלה בצפון, ללמד בירושלים המזרחית או בדרום, וחוזרת הביתה מאוחר בלילה".  

לסיום, הוסיף טיבי את החשיבות לבדוק ולחקור את הנושא בוועדת חקירה פרלמנטרית, ולא בעוד וועדת משנה לחינוך. 

אחמד טיבי ואריה דרעי (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
אחמד טיבי ואריה דרעי (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

מוקדם יותר היום מליאת הכנסת הפילה את הצעת החוק לביטול חובת הגיוס של נשים לצה"ל. הצעת החוק הפרטית שהוגשה על ידי חבר הכנסת יעקב ליצמן (יהדות התורה), נפלה ברוב של 38 חברי כנסת שהתנגדו, מול 20 חברי כנסת שתמכו. 

יושבת ראש הוועדה לביטחון הפנים, ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) תקפה במליאה את חברי האופוזיציה מהליכוד על כך שלא הצטרפו לחברי הכנסת שהצביעו נגד הצעת החוק: ״מילא הגברים של הליכוד ששיתפו פעולה עם זה, אבל לא נמצאה אישה אחת מהליכוד שתצביע נגד החוק של ליצמן שרצה לבטל את הגיוס של הנשים לצה"ל. איזו בושה. עלק מפלגה ליברלית. ברחו כולם". על הצעת החוק אמרה: ״אני צריכה להתבייש שהייתי חמש שנים בצבא? אני מתביישת שחוק כזה בכלל עולה בכנסת".