שר המשפטים לשעבר, חיים רמון, התייחס הבוקר (חמישי) בשיחה עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM לתזכיר החוק שהגיש גדעון סער, לפיו נאשם בפלילים לא יוכל לקבל את המנדט להרכבת ממשלה.

"אני מציע לכולם ללכת לפרוטוקולים של מרץ 2001, חוק יסוד הממשלה, שם התקיים דיון רציני מאוד בנושא - האם ומתי יכולה מערכת משפטית כולה להדיח אדם שנבחר על ידי העם והריבון. הדיון הזה היה עמוק ורציני והגיעו בסוף למסקנה, על ידי אנשים מאוד רציניים, שניתן להדיח ראש ממשלה שנבחר על ידי העם אך ורק בפסק דין של בית משפט. זה עבר ברוב, חלק מהמתנגדים התנגדו לחוק כי הם חשבו שאסור להדיח ראש ממשלה שנבחר על ידי האדם כמו שבארה"ב אי אפשר להדיח נשיא, גם אם הוא רצח אי אפשר להעמיד אותו לדין ורק העם יכול להדיח אותו. מאז לא השתנה כלום", אמר רמון בפתח דבריו.

בהמשך התייחס רמון לכך שב-2008 נתניהו עצמו תמך בהצעה דומה: "אני שמח מאוד שנתניהו הוא המודל שלך. אתה מסביר לי כמה נתניהו אסור שיהיה מודל לכלום. הוא רצה להדיח את אולמרט ואתה מסביר לי יום יום שאצל נתניהו כל האמצעים כשרים ועדיין זו לא דוגמה לכלום. הכול מבוסס על נתניהו, מבחינתך (בן) אפשר להשמיד את הדמוקרטיה רק שהוא לא יהיה".

"אני לא התהפכתי, איפה הייתם כולכם ב־2001? בפברואר נבחר שרון בבחירה ישירה, במרץ שינו את החוק. כל הדיונים האלו היה במסגרת שינוי החוק. זה חוק יסוד הממשלה שתוקן ב־2001 לשיטה פרלמנטרית, ב־2008 עשו בדיוק מה שעושים עכשיו", הוסיף.

"מ־96' כל ראשי הממשלה נחקרו. מעל כל ראשי הממשלה ריחף כתב אישום ומה שהולכים לעשות עכשיו זה לתת את הכוח לפרקליטות וליועץ המשפטי להדיח אותו אין תקדים לזה בעולם. אם ביבי היה מודיע מחר בבוקר שהוא עוזב את החיים הפוליטיים ולא היה מתמודד לראשות הממשלה החוק הזה לא היה בא לעולם. תוך כדי כך פוגעים בזכויות היסוד חזקת החפות של נבחר והזכות לבחור ולהיבחר, זה זכויות יסוד של כל דמוקרטיה. אנחנו נותנים כוח לפקידים להחליט מי יהיה ראש ממשלה בישראל. אהרון ברק קרא לנתניהו מגן שלטון החוק. הוא בנה כל שינוי. אני מציע לכם לדבר עם אולמרט כשהוא היה בחקירות איך היועמ"ש בזמנו לא נתן לו לזוז. מכאן ראש הממשלה יהיה בן ערובה מוחלט - הוא לא יעז להתווכח איתם", המשיך רמון.

"מה שמגוחך זה שאתה בא ואומר שנתניהו אמר 'אני צריך להדיח את אולמרט'. עכשיו באים ואומרים אותו דבר 'צריך לסלק את נתניהו מהאפשרות שהוא יחזור לשלטון וכל דבר כשר. אני חושב שהחוק לגבי ראשי הערים גם כן פסול, אבל יש הבדל ענק בין ראש עיר שנבחר על ידי קבוצה קטנה לבין ראש ממשלה שנבחר על ידי העם. יש טיעון שאומר שגם פקידים שהוגש נגדם כתב אישום לא יכולים לכהן - לפי הקריטריונים האלו גם יאיר לפיד לא יכול להיות שר החוץ כי הוא לא עובר תנאי הסף של קורס צוערים. יש כבוד גדול של הבחירה של עם לתפקיד הכי חשוב. נכון שנתניהו התנהג בצורה לא ראויה כל השנתיים האלו אבל אסור בגלל התקדים הזה לעשות פיגוע בדמוקרטיה שאין בשום מדינה אחרת. תירגעו, הסיכוי שנתניהו יחזור גובל ל־0. אסור לעוות את החיים הדמוקרטים בישראל על סמך תקדים רע של נתניהו. בסוף הם כולם פקידים, לכולם יש השקפות עולם - אין דבר כזה בשום מדינה דמוקרטית", סיים רמון את דבריו.