"ינון, זה מעליב": מה קרה כשינון מגל החליט להפתיע הבוקר (חמישי) את שותפו לתוכנית ב-103FM, בן כספית, עם מוצר ארכיוני נדיר, בו מדבר העיתונאי על משפט ראש הממשלה, ומשמיע דעה כמעט שונה לחלוטין ממה שהתרגלנו לשמוע ממנו בשנים האחרונות בענייני משפטו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו

עם זאת, ההקלטה היא מתקופה אחרת, בה ראש ממשלה אחר היה בתסבוכת פלילית ומשפטית. כספית אמר בהקלטה: "מאז שקרה מה שקרה אני חדור תחושה, וכתבתי את זה בלב כבד הרבה פעמים, שהייתה כאן הדחה משפטית של ראש ממשלה מכהן, על ידי חבורה שאמנם לא התארגנה ולא קיבלה הוראות, אבל רוח המפקד של הפרקליטות שכשיש מישהו שמאיים על ההגמוניה ומביא את דניאל פרידמן וחיים רמון וכו', אז מדיחים אותו. הייתה כאן הדחה. הכלב קבור בפרשת טלנסקי", בהתייחס כאמור, לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

מגל שאל אותו: "האם אתה חושב שהפרקליטות עשתה פה קנונייה והדחה נגד ראש ממשלה? איך אתה יכול לסמוך על אותה פרקליטות שהיא לא תעשה את זה שוב, עזוב המקרה של נתניהו אתה חושב שלא, ואתה נותן לה (לפרקליטות) את היכולת, לה וליועץ המשפטי לממשלה, להדיח ראש ממשלה עוד פעם, אם אתה חושב שזה מה שקרה אצל אולמרט?".

כספית ענה בלי להסס: "עשינו את השיחה הזו כבר כמה פעמים, כמו כלב השב אל קיאו. בוא נספר את הקונטקסט. אני מדבר בזיכוי של אולמרט. אני מזכיר, בסיבוב הראשון נפתחו נגדו הרבה יותר תיקים מאשר נגד נתניהו, הוגשו נגדו כתבי אישום, ובסיבוב הראשון הוא זוכה מכל הדברים הקשים, הוא הורשע בעבירה אחת, ובית המשפט קבע שאין עמה קלון. העונש היה משהו כמו קנס או (מאסר) על תנאי. הוא יכול היה לחזור באותו רגע להיות ראש ממשלה או לפוליטיקה והכל, ולכן אני מדבר בזיכוי ולא במהלך השנים הארוכות שבהן היו חקירות וכתבי אישום. אני לא התערבתי בתהליך עצמו, לא הבנתי בתיקי אולמרט". 

אהוד אולמרט (צילום: פלאש 90)
אהוד אולמרט (צילום: פלאש 90)

מגל עקץ: "הוא גם הורשע שם, הוא לא רק זוכה". כספית נעלב: "ינון, זה מעליב. אני אמרתי את זה, אני אמרתי שהוא זוכה מכל הסעיפים הקשים, והוא הורשע בסעיף אחד שנקבע שאין עמו קלון. מילא אתה לא מקשיב בסוף הנאום שלי, אתה לא מקשיב מההתחלה".

"אם אתה לא מתחרט על מה שאמרת, ואם אתה חושב שמה שאמרת זה נכון, ואני לא מדבר על נתניהו, אני מדבר על החוק הזה, אם אתה חושב שהייתה שם קנוניה, ותפרו תיק, איך אתה יכול לתמוך בחוק כזה?".

"גם גדעון סער לפני שנתיים אמר שנתניהו יכול להמשיך לכהן, והוא לא תמך בחוק הזה. מה שקרה בשנתיים האלה הוכיח לנו שהקרדיט שנתנו למערכת הפוליטית, כפי שאולמרט הוכיח לטובה, אולמרט אמר כשנתניהו הצביע בעד החוק, ועמד שם דניאל פרידמן שר המשפטים ואומר 'חבר'ה החוק הזה מיותר', כי אולמרט אמר בקולו שהוא יתפטר אם יוגש נגדו כתב אישום", ענה לו כספית. "זו הייתה המחשבה של כולנו, שאין ראש ממשלה אחראי בעולם, לא קיים, לא נולד, שיהיה לו משפט על שוחד והוא ימשיך להחזיק את המדינה בביצים. אבל אז ראינו שטעינו, ולכן הרבה אנשים שינו את דעתם. אגב אני לא, אני תומך בחוק הזה מהרגע הראשון".

גדעון סער  (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
גדעון סער (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

היום יום הולדת

בנימה שונה, יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, חוגג היום את יום הולדתו ה-72, ואמש אף צוין התאריך החגיגי בישיבה סגורה לתקשורת בכנסת. מגל סיפר לכספית, שבתוך אותה הישיבה שרו את שיר יום ההולדת המוכר ליו"ר הליכוד, רק שהקדישו אותו ל"ראש הממשלה" ולא ליו"ר האופוזיציה.

בנימין נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

"למי יש יום הולדת היום, בחייאת בן, למי יש היום יום הולדת?", שאל מגל את כספית בתחילת השידור. "אז למה הם שרו לו אתמול?", שאל כספית, ועל כך השיב שותפו: "זה פסטיבל יום ההולדת, וגם לנו יש פסטיבל". לאחר מכן השמיע את קטע הקול שבו שרים חברים הליכוד את מזמור יום ההולדת לח"כ נתניהו, רק שבסוף הוקדש השיר ל"ראש הממשלה".

כספית לא נשאר אדיש: "בחגיגת הטנטרום ששמענו, גם התאריך לא היה נכון. הם שרו יום לפני, והוא גם לא ראש הממשלה, אבל אין דבר. זה חוקי". מגל הגיב: "ביבי הוא ראש הממשלה שלנו, למה להתכחש למציאות? בנט הוא ראש הממשלה בפועל, נתניהו הוא ראש הממשלה". כספית ענה לו: "ברגעים כאלה צריך לחבק אתכם", והמשיך: "כל עוד יש פה כת שבאמת חושבת שהאיש הזה הוא ראש ממשלה ומייצרת מציאות הזויה, אז אנחנו נדבר על ראש הממשלה".