יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו נאם היום (חמישי) בוועידת MUNI EXPO של מרכז השלטון המקומי והצהיר בפני הקהל: "אנחנו נחזור מהר לשלטון ונתקן את הכל. זה יכול להיות עוד שבועיים, או או שלוש וחצי שנים".

נתניהו התייחס בנאומו לממשלה החדשה שהוקמה, וטען כי "רבים מאזרחי ישראל מבינים שמשהו לא בסדר אצלה. לקחו מנדטים מכאן, והעבירו לצד השני. האזרחים מרגישים שמשהו לא בסדר כשיש ראש ממשלה עם שישה מנדטים, שבפעם הבאה יגרד את אחוז החסימה".

את נאומו פתח יו"ר הליכוד בביקורת על כמות הטיסות של חברי הקואליציה ואמר: "אמנם אני טס פחות מכמה מחברינו, אבל כל פעם שהייתי מגיע למדינה הייתי מסתכל על שני דברים מיד - הכבישים והמנופים. ככה רואים את המצב במדינה. אני יכול להגיד מהי הכנסה לנפש כשאני רואה את מצב הכבישים, הרכבות והמנופים. כשמגיעים לישראל יש מהפך עצום. פעם היינו טסים לחו"ל, היום ישראל היא חו"ל. רואים את הפיתוח האדיר בתשתיות. עשינו יחד מהפכה כבירה, ישראל הייתה מדינה, בסדר, מתפתחת. אני חשבתי שהגיע הזמן שתהיה מפותחת, שעיירות הפיתוח יהיו מפותחות. יחד עשינו שינוי עצום בכלכלה עם הנהגת כלכלה חופשית עם גאוניות ויוזמה המצויה בעם שלנו".

ראש הממשלה לשעבר התייחס לשינוי שעברה ישראל במגוון תחומים, וציין במיוחד את תחום הסייבר. "אריה דרעי סיפר לי שהיו מאות דירות עזובות בדימונה, מתקלפות עם עכברושים והייתה בעיה להיפתר מהם. היום יש מהפכה אדירה והיום אי אפשר למצוא מקום אחד למגורים בדימונה", הוסיף נתניהו, כאשר התייחס לנושא הדיור בישראל. הוא אף התייחס למקום מגוריו, קיסריה: "הפרבר של אור עקיבא? ראיתם מה קורה שם? אימפריה. בתים, מגדלים, פארקים, זוגות צעירים, הכל מתפתח".

המזרקה בשכונת השחר בדימונה (צילום: הדמיה: ארמון אדריכלים ומתכנני ערים בע''מ)
המזרקה בשכונת השחר בדימונה (צילום: הדמיה: ארמון אדריכלים ומתכנני ערים בע''מ)

לאחר מכן הוא העביר ביקורת על המסים החדשים שהציעה הממשלה וכינה את מס הגודש, שהציע שר האוצר אביגדור ליברמן, כ"דרך להעניש את תושבי הפריפריה". על מס נטפליקס אמר נתניהו כי זה "דבר מטורף. אין לו שום היגיון כלכלי, רק היגיון פוליטי. הערוצים 'האובייקטיבים', איך שהם מלטפים, איך שהם מאתגרים. אתם עוברים לנטפליקס, אז איך יחזירו לערוצי התעמולה? נטיל עליהם מס נטפליקס".

יו"ר האופוזיציה גם דיבר בנושא האיום האיראני וטען כי נושא זה הוא היחיד שמדיר שינה מעיניו: "אם היא מקבלת עכשיו דרך חופשית להגיע לארסנל גרעיני, עם עשרות פצצות המכוונות על ראש המדינה שלנו, זה דבר אחר. זה מסכן את העתיד שלנו. זה דבר שהמשך הממשלה הזאת, שמרכינה ראש במפני תכתיביים בין לאומיים, שמתחייבת לא לבצע סיכול תכנית הגרעיון האיראנית בלי אישור ארצות הברית, שלא נאבקת ומכשירה את היכולת של אירן להעשיר אורניום בהיקף אדיר, זה אני לא מכיל ומדיר שינה מעיני".

לסיום, נתניהו העביר ביקורת נוספת על הממשלה, בכך שבחרה לא להעלות את שכר חיילי החובה או את שכר עובדי תחום הבריאות ואמר: "ישראל יצאה ראשונה מהקורונה, צריך להצדיע לרופאים והרופאות והמתמחים. את הכסף צריך לתת שם ולא ככסף פוליטי למפלגת רע"מ. צריך לתת את זה להם ולחיילים שלנו, שהם עצרו את עליית השכר".