ראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד אולמרט התייחס בראיון לגיא פלג ברדיו 103FM ליוזמת גדעון סער למנוע מראש ממשלה עם כתב אישום לכהן: "כשהייתי ראש ממשלה והתנהלו נגדי חקירות התפטרתי עוד לפני שהוגש נגדי כתב אישום, בשלב מאוד מוקדם יחסית". 

אולמרט הוסיף: "בחוק הישראלי קיימים סייגים שלא מאפשרים להתמודד בבחירות לכנסת, וזה בהחלט מקובל. בית המשפט העליון כבר קבע ששר בממשלה עם כתב אישום לא יכול להמשיך לכהן. ההשפעה שך ראש ממשלה מכהן שמוגש נגדו כתב אישום, היא לא רק על כהונתו של בן אדם אחד. המחיר המצטבר של המדינה כתוצאה מכך הוא יותר גדול מהמשך הכהונה שלו". 



לטענת ראש הממשלה לשעבר, "אין אצלנו בחירות אישיות ולכן עם כל הכבוד למועמד זה לא בהכרח הוכחה שהמועמד עצמו זוכה לתמיכה אישית מסיבית". אולמרט ציין כי לטעמו, "היועמ"ש עשה הנחות לנתניהו יותר מאי פעם. יש פה מערכת מאוד גדולה ומורכבת של עשרות פרקליטים שדנים בסוגיה. אם בסוף התהליך, היועמ"ש מחליט להעמיד אדם בדין, הוא לא מכהן באותה עת ולכן לטענות הפופוליסטיות אין שום שחר".

"במקרה הזה השקלול הנכון בין האינטרסים השונים של הציבור בהחלט מצדיק את המהלך שנוקט גדעון סער. אם זה היה קיים לפני שלוש שנים מדינת ישראל הייתה במקום אחר לחלוטין מבחינת ניקיון התהליכים הציבוריים והאיזון הפנימי שאנחנו כל כך שואפים אליו וזקוקים לו", הדגיש אולמרט.

"האפשרות שישראל תחיה תחת איום גרעיני משנה את כללי המשחק"

על המצב הביטחוני ויחסי ישראל-איראן והנשק הגרעיני, אמר אולמרט: "אני חושב שמישהו צריך להוביל את המהלך, מדיני או אחר, היא ארה"ב, ונדמה לי שכך בסופו של דבר יהיה. אני מציע לא לדבר, לא להתרברב, ולא להציג תודעה ציבורית שישראל והלכת לתקוף. האפשרות שמדינת ישראל תחיה תחת איום של נשק גרעיני, משנה את כל כללי המשחק. אני מאמין שיש לנו אפשרות למנוע את המצב הזה".

"כשהייתי שר בכיר, חוות הדעת שנתנו לנו על ידי הגורמים המוסמכים ביותר היו שב־2008 תהיה לאיראן יכולת גרעינית. עשינו דברים רבים, שונים ומגוונים בשקט שעיכבו את התהליך הזה באופן דרמטי. כמה שפחות נדבר זה יועיל", חשף ראש הממשלה לשעבר.

בהמשך דבריו התייחס לרציונל שעומד מאחורי הפרסומים: "ברור לי לחלוטין שאם מתפרסות ידיעות כזאת מן הסתם זה עבר צנזורה ויש החלטה של מדיניות לתת ביטוי פומבי לעניין הזה. כדי להזהיר, להתריע, להפחיד, אני לא יודע בדיוק מה, אבל אני ממליץ להימנע מכל הדברים האלו. זה מיותר וזה מצטייר כרצון להפעיל לחץ על ממשל ביידן. עשינו את זה עם אובמה ואני לא בטוח שצריך לחזור על זה".