ברקע הצהרת אדלשטיין: סקר פנימי שנערך במפלגת הליכוד בדק את פופולריות החברים ברשימה במקרה של בחירות לראשות התנועה מעורר מתיחות רבה במפלגה, כך פורסם הערב (שישי) בחדשות 12.

לפי הסקר, שנערך ברקע הכרתו של ח"כ יולי אדלשטיין, שהודיע על כוונתו להתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד, במקרה שיערכו פריימריז בליכוד, בין המועמדים המובילים יהיה ח"כ אמיר אוחנה. 

עוד דווח כי בניגוד לדיווחים על מתיחות בין נתניהו לאוחנה סביב העובדה שאוחנה לא תקף מספיק את אדלשטיין לטעמו של יו"ר האופוזיציה וסביבתו, הגורם למתיחות הוא דווקא הסקר שנעשה בשבועות האחרונים בקרב עשרות אלפי מתפקדים ודירג את חברי הרשימה.

מהתוצאות עלה כי ראש המוסד לשעבר יוסי כהן הוא במקום הראשון ואחריו אוחנה. שלישי הוא דוד אמסלם ואחריו יריב לוין, אחריהם האישה היחידה ברשימה במקום החמישי, גלית דיסטל אטבריאן.

במקום השישי נמצא אבי דיכטר, בשביעי ניר ברקת, בשמיני אלי כהן ובתשיעי יואב גלנט. את מקומות 10, 11 ו-12 תופסים גל הירש, יעקב ברדוגו וגלעד ארדן. 

לפי הדיווח, המתיחות היא "ניסיון חיסול" במטרה להחליש את מעמדו של אוחנה בליכוד, כאשר אוחנה מסומן על ידי יותר מגורם אחד בליכוד כיורש של נתניהו.