בדרך לרפורמה נוספת בכותל? התבטאות חריגה מצד שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי (העבודה) נשמעה היום (שני) בשדולה לחופש הדת בכנסת. במהלך חילופי דברים אודות מתווה הכותל והאזור השיוויוני בו מותרת תפילת נשים ולבוש "לא צנוע", טענה השרה בפני חברי הוועדה כי נקודת המבט על הכותל כ"בית כנסת חרדי" היא מראש "קלקול".

הכותל המערבי ריק בסגר (צילום: מרק ישראל סלם)
הכותל המערבי ריק בסגר (צילום: מרק ישראל סלם)

"אני רוצה להגיד שהכותל המערבי לא צריך להשתדל בעניינו רק בשביל יהדות התפוצות, שחשוב להשתדל בעניינו בשביל יהדות התפוצות, אבל ודאי לא רק", אמרה נחרצות שרת התחבורה, והמשיכה את דבריה.

נשות הכותל (צילום: מרק ישראל סלם)
נשות הכותל (צילום: מרק ישראל סלם)

"העובדה שהרוב המכריע של אזרחיות ואזרחי ישראל התרגלו להתייחס לכותל המערבי כאל בית כנסת חרדי היא קלקול", תקפה יו"ר העבודה. "קלקול שבאמת בטעות גדולה יסודה. חייב יהיה להיות לזה תיקון. לא מספיק יהיה לעשות איזור שוויוני בכותל, יום אחד נצטרך לשחרר את הכותל שוב".

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) הגיב לדבריה של מיכאלי על "שחרור הכותל": "מיכאלי רוצה לפתוח במלחמת ששת הימים כנגד התורה והחרדים. היא תצטרף לפרעה ולאנטיוכוס, לסנחריב ולצאר ניקולאי, לאיזבל ולאיזבלה, ולכל שונאי היהדות לאורך הדורות. הם נכשלו ונזכרים לדראון עולם והיא תזכה למקום של חרפה בפח האשפה של מהרסי ומחריבי היהדות. ממשלת האחים המוסלמים. בושה וחרפה".