יאיר רביבו, ראש עיריית לוד, התייחס היום (שלישי) לציוץ שכתב, בו תקף את כך שהממשלה לא כללה את הערים המעורבות בתוכנית החומש לחברה הערבית, ואמר ב-103FM: "שנים שאני צועק את צעקתם של הערים המעורבות, זעקתי את זה גם בממשלה הקודמת". הוא הוסיף בשיחה עם בן כספית וינון מגל: "שנים זעקתי שהשב"כ צריך להיכנס להילחם בפשיעה ואמרו לי 'אתה מדבר שטויות'. בסוף, כל מה שאמרתי קרה".

ראש העירייה הדגיש: "אמרתי שאחרי אירועי מאי לא אצטרך להסביר אני להסביר מה זה ערים מעורבות, ובטוח שהממשלה החדשה שעושה את תוכנית החומש תבין שערבי בלוד לא שונה מערבי בנצרת, שפרעם או אבו גוש". הוא תקף את יו"ר רע"מ מנסור עבאס, ואמר: "הנה אני פותח את החלטת הממשלה ועבאס, באופן שאיני יודע להסביר, למעט עניין פוליטי שבראשות הערים המעורבות עומדים אנשי הליכוד והוא יותר רוצה לדאוג לחבר'ה שלו מרע"מ והתנועה האסלאמית שזה מקומם מאוד, החליטו להחריג את הערים המעורבות מהרשימה, 30 מיליארד שקל להם, ולנו שום דבר - זה מרומם".

אני מבין שבהחלטה שהליכוד העביר של 15 מיליארד לא הייתם גם. אחרי שראינו את הציוץ שלך הלכנו לבדוק וקיבלתי תשובה הפוכה. משרד הפנים אמר שווידאו שערים מעורבות נכנסו להחלטה. אולי תבדוק שוב?
"אחרי ששוחחתי בחצות עם מנכ"ל משרד הפנים, והסברתי לו את זה הוא הבין. בעמוד הראשון של ההחלטה נקבע מיהן הרשויות בתוכנית. קראתי את 70 עמודי ההחלטה בעיון ובעמוד האחרון יש פסקה שאומרת שבעוד 150 ימים הממשלה תשב להחלטה על ערים מעורבות. עוד 150 יום? לא תודה. עוד שבועיים עובר תקציב המדינה וכל הלחץ הוא עד אז. 300 מיליון שקל לחמש שנים לחמש רשויות זה 10 מיליון ש' לשנה".

"לוד, רמלה, עכו, נוף הגליל ומעלות תרשיחא - התושבים הערבים המתגוררים בערים המעורבות מהווים עשרה אחוזים מכלל ערביי ישראל", ציין רביבו, "אם נתת 30 מיליארד - אתה צריך לתת 3 מיליארד - ועל זה אנחנו נלך לבג"ץ". הוא הדגיש כי "מצד אחד, יש החלטות ייעודיות לעזור לסקטורים מסוימים, החליטו לעזור לערבים. או.קיי, אז ערבי באשר הוא ערבי. אם הם 10 אחוז – תן להם את ה־10 אחוז".

ראש עיריית לוד סיכם: "כשהם נותנים הם נותנים ממוקד לזכויות ערביות, לתשתיות ולתעסוקה. כשאתה עוזר למיעוט אתה עוזר לרוב. מי שייהנה מזה זה הערבים והיהודים. אנחנו יודעים לנצל תקציבים טוב וביישובים הערבים לא תמיד יודעים לאן מגיעים הכספים אז מפחדים שניקח 30 מיליארד ונעשה דברים טובים למען האוכלוסייה. אני מתפלא על התושבים הערביים ש־99 אחוז מהם הצביעו לרשימה המשותפת או למנסור עבאס, והם אפילו לא סופרים אתכם. הוא לא דואג לכם, למה אתה נוהים אחריהם?".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm