יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM, על מנת להציג את הצד שלו בעימות האחרון בינו לבין חבר הכנסת דודי אמסלם בדיון שנערך אתמול בוועדת הכספים. ח"כ קושניר תקף את אמסלם וטען כי הוא פרובוקטור.

"במשך חודשיים אנו מקיימים דיונים מעמיקים על החוקים, עובדים יחד, גם עם ח"כים מהאופוזיציה, ופתאום מגיע אדון אמסלם, מתכנן שאני אוציא אותו על ידי כל מיני פרובוקציות, אני מוציא אותו אז הוא מוציא את הסרטון הזה. אני עולה לדבר במליאה והוא פשוט מגדף אותי, קוטע אותי וקורא לי בכל מיני שמות גנאי. זה לא מכבד אותו, אותי ואת הכנסת. אנחנו מדברים על אירועי אתמול. היום לא שמעתי שום דבר מדודי אמסלם", סיפר יו"ר הוועדה.

חבר הכנסת התייחס לאחר מכן לנושא תקציב המדינה, הנדון בימים אלו בוועדת הכספים וסיפר: "ההסכמים פתוחים, הכל שקוף לציבור. אנו מציינים בדיוק מהן המטרות אליהן הולך הכסף, זה מגוון רחב של נושאים שלחברי הכנסת היה חשוב לקדם. לפחות מבחינת השקפת עולמי התהליך שעברנו היה ראוי, ולחברי הכנסת יש יכולת להשפיע, בהחלט. הכל נמצא על השולחן, כל הציבור יכול לקרוא ולהבין מה נעשה כאן. התקציב עובר, אני בדיוק נמצא בדיון בוועדה, זה כמובן ייקח זמן, אך נצביע בוועדה על התקציב ואחרי גם במליאה. חשוב להבין שחוק התקציב הוא סופו של תהליך מאוד ארוך של חוק ההסדרים".

הוא אף דיבר על מחאת המתמחים בתחום הרפואה וטען כי תהליך צמצום שעות העבודה ייקח עוד זמן מה: "כדי לצמצם את כמות שעות העבודה צריך לגייס יותר מתמחים וזה לא תהליך של זבנג וגמרנו, זה לוקח זמן. במשך שנים זה הוזנח. בתקציב הבא נטפל גם באוכלוסיות נוספות, נגיע גם להסכם משותף עם כל הגורמים במשק, תשפטו אותנו לפחות אחרי שנה, תנו לנו שנה לעבוד. אנו עומדים מאחורי ההבטחות שלנו, אחת אחרי השנייה".

לסיום, יו"ר ועדת הכספים, המייצג את סיעת ישראל ביתנו, התייחס לעימות בין מפלגתו לבין חברי הכנסת החרדים: " הקואליציה מתפקדת מצוין, מקדמת הרבה מאוד דברים שקשרוים לחברה האזרחית שלא קודמו בגלל הווטו של המנהיגים החרדיים, אנו לא מזניחים את הציבור, אנו נמצאים איתם בקשר ישיר ללא מתווכים, מנסים לענות על הצרכים שלהם ולשלב אותם בשוק התעסוקה, שילוב באקדמיה והרבה דברים טובים שהציבור החרדי צמא לו כבר הרבה מאוד זמן. ההתפתחות קורית לא רק במפלגות החרדיות, גם במפלגת הליכוד, אנו שומעים ח"כים שמתחילים להביע הסתייגויות על התנהגות נתניהו".