ח"כ בצלאל סמוטריץ' פרסם מוקדם יותר היום (רביעי) פוסט תמיכה מפתיע בשר עיסאווי פריג', זאת על רקע הסערה שהתרחשה במליאת הכנסת עם העלאת הצעת החוק הקוראת להנצחת קורבנות הטבח בכפר קאסם להצבעה במליאה. 

ח"כ סמוטריץ' שוחח הערב עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והסביר מדוע הוא רואה בו פוליטיקאי ראוי למרות הפער האידאולוגי: "הוא אמר שבוע שעבר בכנסת שהוא יודע שתעודת הביטוח שלו כדי שילדיו ונכדיו יגדלו במדינה דמוקרטית זה שהיא תישאר יהודית. הוא מבחינתי שותף הכי לגיטימי בעולם, יש לי אתו מחלוקות נוקבות, ערכיות, זהותיות ומדיניות כמו שיש לי עם השמאל היהודי במדינת ישראל". 

"יש הבדל בין מחלוקות שנמצאות בתוך גבולות גזרה עם כללי משחק מאוד ברורים של מדינה יהודית ודמוקרטית לבין מחלוקות שאין שום אפשרות לנהל דיאלוג ושיח כי אני רוצה מדינה יהודית - זה ההבדל המאוד הגדול בין עיסוואי שבעיניי הוא חבר כנסת ושר הכי לגיטימי בעולם לבין המשותפת ורע"מ שהם לא לגיטימיים", הוסיף. 

לדבריו, "אני חושב שמיום ליום, מנזק לנזק, ואסון לאסון שהממשלה הזו מחוללת בגלל שהיא הפכה את מדינת ישראל לבת ערובה של תומכי טרור אנטי ציוניים, רק מתברר כמה צדקתי וכמה טוב שמנעתי את החרפה הזו מהימין ואת הלגיטימציה הזו בתומכי טרור. ברור שבשמאל זה לגיטימי, ולצערי הרב אנשים חסרי אחריות, שהגדירו את עצמם בעבר כימין, העדיפו את השיקולים הפוליטיים על פני טובתה של מדינת ישראל". 

בהתייחסו להצעת החוק אמר ח"כ מהציונות הדתית כי "שבוע שעבר העליתי הצעת חוק שביקשה בסה"כ לתת לשב"כ ולמערכת הביטחון כלים כדי למנוע את הפעולות של הרשות הפלסטינית בירושלים, תוך הפרת הסכמי אוסלו והפרת החוק הקיים, לא ראיתי בימינה או בתקווה חדשה התעקשות לקבל חופש הצבעה. הם עמדו בגאווה ושמחה רבה והצביעו נגד. הדבר היחידי שמעניין את הכנף הכביכול ימנית בקואליציה זה לשרוד פוליטית - לא מתעקשים על שום דבר מהותי."

בהמשך, התייחס סמוטריץ' לאישור 3000 יחידות ביהודה ושומרון וטען כי "לצערי הרב הליכי התיכנון ביהודה ושומרון מחייבים בין 3 ל־4 פעמים אישורי דרג כדי להתקדם. יצרו תקדים ראשוני ומסכון שכורך בין אישורי בנייה ליהודים ביהודה ושומרון לבין ערבים. לא רק שמאשרים אישורי בניה לערבים, מאשרים אישורי בניה שהרשות הפלסטינית הגישה כחלק מהאסטרטגיה שלה להשתלט על עוד שטחים".

"אני בזמנו בלמתי את זה כשהייתי בממשלת נתניהו וסיכמנו שנתכנן לערבים הפלסטינים שביהודה ושומרון, כי יש לנו אחריות למי שגר שם, אבל התכנון צריך להיות מתאים לאינטרסים שלנו, איפה נכון לתכנן וכמה נכון לתכנן. באופן שישמור על רצפים יהודים ולא רצפים ערבים שגודעים את הרצפים היהודים. פעם ראשונה יצרו משוואה שאם מאשרים ליהודים צריך לאשר לערבים, וכשאנחנו מאשרים לערבים אנחנו מאמצים תוכניות שהגישו הרשות הפלסטינית בהתבסס על האינטרסים שלה. זה תקדים שהוא חמור ומסוכן", הוסיף.

בסיום תקף גם את "חוק החשמל" שאושרה במליאת הכנסת בקריאה טרומית ברוב של 63 חברי כנסת מול 29 מתנגדים. "עוטפים את זה נורא יפה עם זכויות אדם, חיבור חשמל ומסכנים. הייתם צריכים לשאול את עיסוואי שאלה מאוד פשוטה - אם הייתה עוברת הצעת חוק שמאשרת לחבר את מה שאנחנו מכנים אותו 'התיישבות צעירה', עשרות אלפי מבנים שעדיין מוגדרים כלא חוקיים, ברור שהוא היה מתנגד", אמר ח"כ סמוטריץ'. 

וואליד טאהא במליאת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
וואליד טאהא במליאת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

"זה לא אירוע אזרחי של תכנון ובניה ופתרונות דיור. אם הם היו רוצים פתרונות דיור הם היו בונים לגובה ומשתפים פעולה עם הליכי תכנון. זו סוגיה לאומית לחלוטין ואני לא קונה את העטיפה האזרחית", סיכם.