השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' (מרצ) התייחס הבוקר (חמישי) בראיון בכאן ב' לסערת חוק כפר קאסם, שנפל אתמול במליאת הכנסת, ואמר: "לא התכוונתי לפגוע בח"כ זה או אחר, אבל זה אני לטוב ולרע. זו האמת שלי, ואני לא יכול להעמיד פנים". הוא ציין כי פנה לח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) לפני הדיון: "אמרתי לה שנעביר את ההצעה לוועדת החינוך ובמקביל אשב עם הממשלה על הנושא".

"דיברנו על הטמעה של הנושא בתוך מערכת החינוך יותר ויותר, היתה לי דלת פתוחה", הדגיש, "עם זאת, היא לא הסכימה. אמרתי לה לעזוב את הפוליטיקה - הצעת החוק הזאת הייתה מיועדת להביך אותי". בהמשך דבריו אמר: "הגיע הזמן לא רק להתנצל - אלא ללמד את זה ילדים ובני נוער, זה יגביר את האמון בין האזרח הערבי למדינה והוא יהיה יותר שקט".

במהלך הריאיון נשאל פריג' אם יסכים שסלימאן תצטרף לשיחה, וסירב בתוקף: "אני מצטער אם היא נפגעה ממני, אבל פניתי אליה ברמה האישית והיא סירבה". 

עיסאווי פריג' במהומה במליאת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
עיסאווי פריג' במהומה במליאת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

בסיום הריאיון עלתה סלימאן על הקו והתייחס לדברים: "הגיע הזמן שעיסאווי יפסיק את ההצגה שהוא עשה אתמול. לא אני זו שהשתמשתי בכאב אלא הוא זה שהתחיל את הצעקות, אני זאת שנשאלתי אם אני מוכנה שהוא יעלה לדבר ואמרתי בטח".

לדבריה, ההצעה הזאת מוגשת כבר הרבה שנים, "השר עיסאווי בא אליי רק ביום ההצבעה, והוא ידע על זה ביום ראשון. הוא צייץ שהוא עובד על הצעת מחליטים, בתוך חצי שעה הוא מחק את זה. הוא יודע טוב מאוד שהממשלה לא תקדם את זה". עוד הוסיפה כי "עיסאווי לא היה צריך להגיע לכנסת, והוא התבקש לא להגיע על ידי הממשלה. זה היה יכול להגמר ביני לבין הממשלה, הוא הכניס את עצמו".

על תפקוד הממשלה אמרה: "ממשלה כזאת לא אמורה להמשיך לתפקד. האינטרס של לשמור על הקואליציה הוא מעל לכל דבר אצל כל חבריה, גם מרצ וגם רע"מ משרתים את הקואליציה יותר מכל דבר אחר".