שר התפוצות, נחמן שי (העבודה), שוחח הבוקר (חמישי) עם ענת דוידוב וגיא פלג ב-103FM והתייחס להעברת תקציב המדינה: "מדינת ישראל תחזור למסלול תקין של פעילות על פי התקציב. מדינה לא יכולה להתנהל בלי תקציב וזה הישג גדול. הוא יותר חשוב מהאמירות בין המפלגות, השסעים והקרעים יתאחו בצורה כזו או אחרת".

על השאלה, האם יש סיבה לדאגה מפירוק הקואליציה בעקבות המשברים האחרונים: "קבוצת אנשים שלא עבדה ביחד יושבת פתאום בחדר וצריכה לעשות עבודה משותפת זה נכון על כל מערכת, לוקח זמן לאנשים שמתחילים לעבוד לייצר את האווירה המתאימה ויחסי אמון בין האנשים שיושבים בתוך החדר".

בהמשך דבריו, התייחס להקלטות של שרת הפנים איילת שקד שפרוסמו אמש: "אני לא יודע למה היא מתכוונת יכול להיות שיש לה אכזבה מהרכב הממשלה. אתם חושבים שאנחנו בחרנו בהרכב הזה? רוצים לראות שלושת אלפים יחידות דיור חדשות ביו"ש?".

על אמירתה כי ראש הממשלה נפתלי בנט מחלץ באופן קבוע את שר החוץ יאיר לפיד, אמר שי כי: "אני לא פרשן לענייני איילת. ההגדרה הציל אותנו מיאיר לפיד היא חוות דעת שלה. זה לא אסון פומבי".

"אני מסתכל על עובדות, דברים שראיתי ושמעתי. אני יושב בישיבות ממשלה ועוקב אחר כל מילה. אני לא ראיתי אירועים מהסוג הזה, אסונות שלפיד יצר ובנט תיקן. אני חושב שהממשלה מתנהלת טוב, מושלם? אין דברים מושלמים. בעוד חצי שנה-שנה אני חושב שהגלגלים יעבדו יותר טוב", הוסיף. 

לדבריו בפורומים בהם הוא משתתף משאירים את הפלאפון בחוץ, "פלאפון הוא דו צדדי אפשר להאזין לכל מילה. כשאתה נכנס לחדר ישיבות הממשלה אתה משאיר את הפלאפון בחוץ, לפורום מטכ"ל, זה לא מפחד שיקליטו זה בגלל שזה נהלי ביטחון מידע בכל פורום".

"אני לא מכיר תרבות של להכניס טלפון לפגישה ולהקליט. אצל השרה שקד היו כמה אירועים כאלה לאחרונה שאנשים הקליטו אותה. יכול להיות שהיא יושבת עם חברים, פעיל פוליטי. אני זהיר במה שאני אומר", המשיך. 

איילת שקד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איילת שקד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בהמשך דבריו התייחס השר לביקורת שהשמיעה יו"ר מפלגתומרב מיכאלי, כלפי הכרזת שר הביטחון בני גנץ על הכרזת ששת ארגונים פלסטינים כארגוני טרור: "התהליך היה לקוי, לא עבר את הקבינט ולא בטוח שהוא עבר את שר החוץ וראש הממשלה, זו הנקודה. שמעתם את שר החוץ מרגיע ואומר שנעשה את זה בפעם הבאה יותר טוב".

"החלטה מהסוג הזה באה לקבינט הביטחוני מדיני שהשרה מיכאלי חברה בו מתוקף תפקידה, שם נופלות ההחלטות. התפקיד שלה לא להרים טלפון לרונן בר, ככה זה לא עובד. לכן היא אמרה ובצדק שהדברים האלה לא מקובלים עליה. הוא פגש אותה, יכול להיות שהיא יודעת יותר ותשנה את דעתה. אני מחזיק בדעתי שנעשו פה דברים לא נכונים ולא הייתי ממהר לשלול את קיומם של הארגונים האלה", הסביר. 

נחמן שי (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
נחמן שי (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

שי התייחס גם להכרזה על הבנייה בשטחים, אליה הבעיה ארה"ב את התנגדותה: "מפלגת העבודה בקואליציה כדי לעצור את התהליכים האלה. 3,000 היחידות האלה הן פעילות שלא היינו מודעים לה, נתנגד לה, רוצים לראות איך אפשר למתן אותה".

"ננהל דיונים בממשלה ונראה אם אפשר לעצור או להגביל. יש דרגות לתהליך הזה אבל במישור ישראל-ארה"ב אסור לנו ליצור נקודות חיכוך במיוחד בזמן הזה שאנחנו זקוקים כל כך לתמיכתה של ארה"ב בנושא האיראני. אי אפשר לנגן בשתי תזמורות שונות, העדיפות מספר אחת היא איראן ומי יכול לעזור לנו? ארה"ב", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm