סגן שר הביטחון, אלון שוסטר (כחול לבן) שוחח הבוקר (חמישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לביקורת שהעבירה שרת התחבורה מרב מיכאלי, כלפי שר הביטחון בני גנץ. "לא קיבלנו מיו"ר העבודה פירגונים על עצם הפגישה עם אבו מאזן, הבנייה עבור הפלסטינים אחרי שנים, הגדלת מספר העובדים שיוצאים מעזה, רישום הפלסטינים שנמצאים עשרות שנים בגדה", אמר. 

לטענתו, שר הביטחון פועל בצורה מדודה וראויה מאוד לביטחון ישראל. מדובר במהלך מאוד מסודר. עם זאת, התייחס סגן השר לחילופי הדברים בין השרים: "אני לא חושב שיש מסע של השפלות הדדיות, יש שיתוף פעולה מעולה בין אנשים שבאים עם כוונות דומות מאוד. אזרחי ישראל צריכים להיות בטוחים ששליחיהם בכנסת עושים את מה שראוי".

כשנשאל האם גנץ ייתן לרוטציה להתקיים, השיב שוסט: "בהתחלה שאלו אם יאפשר את הקמת הממשלה שאנחנו פעלנו להקמתה והוכחנו שכן. אחר כך שאלו האם ניתן לתקציב לעבור ועכשיו האם נפרק את הממשלה ואני שואל זה לא נמאס?".

"הוכחנו בכל צומת את המחויבות לממשלה, גנץ יהיה מתנה למדינת ישראל ואזרחיה. אבל בשנים הקרובות כפי שאנחנו הובלנו והסכמנו יש שני מועמדים אחד מתפקד ואחד חלופי וכך יהיה", המשיך. 

בהמשך דבריו, התייחס שוסטר להקלטות שנחשפו אמש בהן נשמעת שרת הפנים איילת שקד בביקורת כלפי חברי הקואליציה: "כל אחד מאיתנו אומר בחדרי חדרים כל מיני דברים ומובך כשזה יוצא החוצה. מה שחשוב זה מה שעושים ביחד".

על הבנייה ביהודה ושומרון אמר: "צריך לאפשר מצד אחד לפלסטינים להכשיר את הבנייה והאפשרות שלהם עם 1,300 יחידות דיור כרגע. בריכוזי ההתיישבות ביישובים הישראליים שבכל מזג אוויר יישארו אצלנו, ראוי לבנות".

לדבריו, נמשיך לבנות רק בגושי ההתיישבות, "ההיגיון הוא שבאותם צבירי התיישבות ישראלית שנמצאת ביו"ש אנחנו נאפשר לבני אדם לישראלים שחיים שם להתקיים".

"אני מניח שהאיזון הראוי לא כולל את היישובים שנמצאים במקומות קונטרוברסליים, לא נעשה צעדים שנראים מנוגדים לסוג של קונצנזוס, לא נאפשר סיפוח ולא יהיו לנו פריצות דרך", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm