סערת ההקלטה של שקד: אמש נחשפו בחדשות 12 תמלילים מתוך הקלטה של שרת הפנים איילת שקד (ימינה) בה היא מאשימה גורמים בכירים בקואליציה במתיחות שנוצרה, ביניהם אפילו את ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד ("הוא שטחי"), ואת שר הביטחון, בני גנץ ("הוא יפוצץ את העסק"). האם זהו תחילת הסוף של הממשלה השברירית? ח"כ דוד ביטן (הליכוד) העריך הבוקר (חמישי) בתוכניתו של גדעון אוקו ב-103FM כי ימיה של הממשלה ספורים: "לא יחזיקו יותר משנה".

דוד ביטן (צילום: אסתי דזיובוב/TPS)
דוד ביטן (צילום: אסתי דזיובוב/TPS)

ביטן טען כי נהנה לשמוע את ההקלטות של השרה שקד: "ברור שנהניתי. יש פה קלקולים מאוד רציניים בקואליציה, אמרתי ואני אומר את זה גם היום - אנחנו לא יכולים להפיל את הממשלה לבד. בדרך כלל הקלקולים הפנימיים מפילים את הממשלה, וזה יתעצם אחרי התקציב". לדעתו של ביטן הממשלה לא תחזיק אפילו שנה: "לא מאמין שיהיה יותר מזה, אתה רואה מה קורה ביניהם. ההבדלים האידאולוגיים כל כך קשים, שזה צף כל הזמן ובסוף זה יתפוצץ להם בפנים".

איילת שקד בהצהרה לתקשורת (צילום: מרק ישראל סלם)
איילת שקד בהצהרה לתקשורת (צילום: מרק ישראל סלם)

הוא משוכנע שהממשלה כן תצליח להעביר את התקציב, אבל זה יגרור מחיר כבד: "זו ההבטחה מספר אחת שלהם, אבל הם משלמים במטבע מאוד קשה של תקציבים, וגם שילמו במינויים. אני חושב שזה לא יעזור להם. אחרי התקציב יהיו סכסוכים מאוד רציניים".

עם זאת, הכישלונות של הממשלה הקודמת בתחום התקציב עדיין נוכחים ומורגשים, ועל כך ענה ביטן: "אנחנו לא העברנו תקציב מדינה, אבל העברנו השלמות תקציביות בשנה שעברה שהן כמו תקציב לצורך העניין הזה".

מסמנים יורש לנתניהו?

כשנשאל על הפופולריות של חבר הכנסת ושר המשפטים לשעבר, אמיר אוחנה, השיב ביטן כי "הוא פופולרי, אבל לא הכי פופולרי". בהתייחסות לסקר שהתפרסם בחדשות 12 ומראה כי הוא עלול להיות זה שיירש את נתניהו בסבב הבחירות הפנימי הבא במפלגה, השיב ביטן: "הסקר שהציגו הוא סקר שקר. אין סקר כזה, ואני לא יודע למה היא (עיתונאית חדשות 12 - א"א) עשתה את זה. מי מאמין לה שהיא אמרה את זה?".

אמיר אוחנה במליאת הכנסת  (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
אמיר אוחנה במליאת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

לאחרונה ממשיכות לעלות השמועות על הצטרפותו של ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, לשורות מפלגת הליכוד, והוא כבר סומן על ידי מספר בכירים כאפשרות ריאלית להחלפתו של ראש המפלגה דהיום. על כך אמר ביטן כי הוא "לא יודע", וכי: "יש זמן. אנחנו לא מתעסקים בזה כרגע".

יוסי כהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יוסי כהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103FM