ראש עיריית בית שאן ז'קי לוי, נאם היום (חמישי) בפתח טקס הנחת אבן הפינה בפרויקט חדש שנועד להנגיש את מוקדי התיירות בעירו. במהלך הנאום, לוי קרע את מכתבו של שר התיירות, אשר איים לחזור בו ממימון הפרויקט, לאחר שטען כי לא ידע על קיומו של הטקס. במהלך נאומו, התעקש ראש העיר לקרוא ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו "ראש הממשלה".

נתניהו עצמו נשא דברים, ופתח את דבריו באמירת תודה לנוכחים ולנואמים לפניו, על התמיכה שהם נותנים לו. לאחר מכן התייחס לעניין המכתב מרזבוזוב ואמר: "מה שקרה כאן זה דבר שלא יעשה. אני שמעתי על חוק איראני אחד, אתם מכירים אותו. אז עכשיו אני אומר פה זה לא איראן. מה זה משטר אייתוללות? כשאני הייתי ראש הממשלה ואני לקחתי את עצמי את עניין מוקדי התיירות והמורשת, אני עשיתי חשבון, אני אמרתי לא נקים באליעד קיבוץ כי זה קיבוץ? לא נקים את תל חי מחדש כי זה כפר גלעדי? מה זה? צריך רק ליכוד? זה אתרי מורשת. זה אתרים של העם כולו. סוף סוף עלינו על הדרך בבית שאן. אתם באים לחתוך את זה? אתם לא מתביישים לשלוח מכתב פוליטי קטנוני כזה? לדעתי גם אסור בתכלית האיסור".

יו"ר האופוזיציה התייחס לאחר מכן לנושא הגרעין האיראני וטען כי "יש לי חשש אחד - אתם שמעתם היום שארה"ב ואיראן מתקדמים בצעדים מהירים לחידוש ההסכם הגרוע הזה שמהווה הכשר בינלאומי להעשרת אורניום שיהיה מכוון כלפי המדינה שלנו. וכאן דרושה ממשלה שתעשה מעשה, ותתנגד לדבר הזה, ולעשות את המעשים שחלקם ידועים ולא ידועים לבלום את הדבר הזה. עם הסכם או בלי,  אנחנו צריכים לעשות מה שדרוש כדי להגן על עצמנו נגד כל איום, זאת המדיניות שלנו".

"ולכן אם יש דבר אחד שמטריד אותי זה הנזק שיגרם למדינה כתוצאה מחולשת המעשה וחולשת הדעת של הממשלה הנוכחית, זאת סיבה טובה לחפש כל דרך להחליף את הממשל הזאת, להפיל אותה בהקדם וכך נעשה, וכך נעשה. אבל בינתיים, שר התיירות בטל את המסמך העגום הזה, בשבילך, שהכתם הזה לא יהיה על ראשך", סיכם נתניהו

בתגובהו לנאומו של יו"ר האופוזיציה, השיב השר יואל רזבוזוב: "מי שמבזבז מאות אלפי שקלים מכספי הציבור על מופעי חנופה לעצמו במקום על תושבי בית שאן שלא ילמד אותי על חשיבות הפריפריה. ח"כ נתניהו לא עשה שום דבר לטובת התושבים ואנחנו נדאג שהכסף יגיע אליהם ולא ליחסי הציבור החלולים של הליכוד.

בנאומו טען ראש עיריית בית שאן לוי כי "היפים והנאורים שישבו באופוזוציה ידעו לדבר יפה, הגיעו לשלטון חושבים חזרנו לימי מפא"י. הם יכולים לאיים לנו. אם לא יאשרו את התקציב של הפרוייקט אגיע איתם לבג"צ".

ז'קי לוי קורע את מכתבו של רזבוזוב (צילום: צילום מסך פייסבוק)
ז'קי לוי קורע את מכתבו של רזבוזוב (צילום: צילום מסך פייסבוק)

לאחר מכן ראש העיר איים כי ירדוף שר התיירות, אם יבוטל התקציב המיועד לפרויקט ולעיר: "אני ארדוף אותו בכל מקום. בית שאן לא סניף של מפלגה, היא עיר של תושבים. מגיע להם שהמדינה תתמוך בהם. על אפם וחמותם הפרוייקט יוצא. יושבים פה אנשים שתקצבו". עוד הוא הוסיף כי "עד שנגמור את את הפרויקט הממשלה הזו תסיים את דרכה. על הפריפריה לא מאיימים". 

בהזמנה לטקס נכתב כי ראש העיר, איש ליכוד לשעבר, הזמין את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ואת שר התיירות לשעבר יריב לוין לנאום בטקס. לפני כיומיים הודיע רזבוזוב כי הוא עוצר את המימון לפרויקט על מנת לבחון אותו מחדש.