השבוע פרסם העיתונאי עמית סגל הקלטות בהן צוטט ראש הממשלה נפתלי בנט טוען שהממשלה לא צפויה למלא את ימיה, וכי הרוטציה עם לפיד לא תתקיים. סגן שרת הכלכלה והתעשייה יאיר גולן (מרצ) התייחס לכך הבוקר (שישי) בריאיון לגיא פלג, בתוכניתו ברדיו 103FM, ואמר כי לדעתו הדבר לא נכון: "הממשלה הזו הרבה יותר יציבה ממה שנדמה. האמירות האלו מגיעות מצד אנשים שמנסים לבנות לעצמם בסיס שלא קיים". בהמשך, התייחס להכרזתו של שר הביטחון על מספר ארגונים פלסטיניים כארגוני טרור, ולאירועים שבהם מתנחלים תקפו ערבים במסיקי זיתים. 

גולן הסביר בהרחבה מדוע לדעתו אין חשש כי הממשלה תיפול בקרוב. "תוצאות הבחירות מראות אחרת", הסביר, "כל עוד החלופה מנגד, הממשלה הזו יותר יציבה ממה שנדמה". עוד אמר: "אני אופטימי בנושא הזה, צריך ללמוד לעבוד ביחד, לא לעלות על כל מוקש אפשרי ולדעת להיפטר מפופוליזם זול מצד השותפים לעניין".

כשנשאל, מה התכלית של מפלגתו לשבת בממשלה הקיימת, השיב גולן: "להציל את מדינת ישראל , חד וחלק", ומיד הסביר: "תאר לעצמך שהקואליציה, שהייתה שולטת עכשיו בישראל הייתה נשלטת על ידי נאשם בפלילים, ימין קיצוני לאומני, גזעי באופיו וחרדי בלבד - מי שרוצה את החלופה הזו שיהיה לו לבריאות. אנחנו אנשים אחראים וחושבים שאנחנו צריכים לתת חלופה אחרת".

גולן, שהיה אלוף צה"ל, תקף את ההכרזה של שר הביטחון על מספר ארגונים פלסטיניים כארגוני טרור. "זו בעיקר חוסר תשומת לב של משרד הביטחון, מתאם פעולות הממשלה בשטחים והשב"כ, היה פה ליקוי", קבע. "הרגישות ברורה ויש לזה גם השלכות בינלאומיות. אפשר לתאם מהלך כזה מראש ולהביא אותו לקבינט הביטחוני המדיני ודרך זה לנהל תהליך סדור. הרגישות מחייבת אותנו לעשות תהליכים איטיים ומתואמים בנינו לבין עצמנו", הוסיף גולן ואמר: "אני לא מכיר את המודיעין באופן אינטימי. זה לא ארגונים שנולדו אתמול, אם התווסף מודיעין שמעיד על כך שהם מעורבים בטרור אז צריך להוציא אותם מחוץ לחוק. אם זה לא כך, אז לא צריך להוציא אותם".



באשר לבניה בהתנחלויות, הסביר גולן את עמדתו המורכבת: "מצד אחד, יש את הנושא של ריבוי טבעי, ומצד שני, יש להשאיר את האופציה להיפרד מהפלסטינים. יש מקומות שאנחנו יכולים להשלים עם זה ויש מקומות שנעמוד על רגליים אחוריות ולא ניתן לזה לקרות". עוד אמר כי הדיון על כך בקואליציה נמצא בראשיתו: "נוכל לנהל על זה לא מעט דיונים. אני מקווה שהשכל הישר יגבר ואופציית ההיפרדות מהפלסטינים לא תהיה קשה יותר למימוש. זו החלופה היחידה שתציל את מדינת ישראל מידי האלמנטים הקיצוניים. סיפוח של 2.7 מיליון פלסטינים זה אסון למדינת ישראל וכל אזרח צריך להבין את זה". 
 
בהמשך, התייחס לאירועים בהם הותקפו ערבים במסיקי זיתים ביהודה ושומרון. "מאוד מטריד אותי", אמר גולן, "דיברתי על זה לאחרונה עם שר הביטחון, צריך להחמיר את ההתייחסות. צה"ל לא ממלא את תפקידו. אי אפשר לסמוך רק על משטרת ישראל כי הנוכחות של באיו"ש דלה על סף האפסית".
 
גולן הוסיף ואמר כי אירועים דומים גלשו גם אל תוך כתלי הצבא: "אנחנו רואים עוד תופעות. ראינו בגדוד 'נצח יהודה' התעללות בפלסטינים. צה"ל צריך לעשות בדק בית. היו ימים שזה היה נראה אחרת לחלוטין - לא יכול להיות שהצבא לא ממלא את מחויבותו. צה"ל חייב לאכוף את מרותו בשטח, גם אם זה אומר חיכוך עם מתנחלים מהזן הכי אלים - צריך לנהוג בהם ביד ברזל".