בכנסת נערכים לקראת השבוע הגורלי והמכריע של העברת תקציב המדינה. בתום דיון סוער, ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך קבעה היום (ראשון) כי דיוני מליאת הכנסת יפתחו מחר בשעה 10:00 בבוקר. ההצבעה החוזרת תיערך בתחילת הדיון הבא. דיוני התקציב עצמם צפויים להתקיים ביום שלישי החל מ-09:00 בבוקר. שלב הסיכומים צפוי להתחיל ברביעי בשעה 18:30 בערב. שעה לאחר מכן יחלו  ההצבעות על התקציב. אורבך הודיע כי הוועדה תתכנס היום בשעה 15:30 כדי לדון בסדרי הדיון בהצעת חוק התקציב עפ"י סעיף 98 לתקנון הכנסת.

מנגד, טען ח"כ שלמה קרעי שההצבעה לא התקבלה מאחר וחמישה ח"כים הצביעו נגדה, מול חמישה שתמכו. אולם, הייעוץ המשפטי של הוועדה קבע כי סיעות שלא קבעו מי יהיו חבריהן  בוועדה, אינן מורשות להצביע, ולכן נקבע כי רק שני חברי כנסת התנגדו להצעה. 

בקואליציה מקווים לצאת מהמליאה עם התקציב המאושר ביד לפני שישי בשעות הבוקר-צהריים, ומחזיקים אצבעות שלא יהיה צורך להמשיך בראשון. על אף שהדד-ליין להעברת התקציב הוא 14 בנובמבר, בקואליציה העדיפו לא לקחת סיכון והקדימו את ההצבעה, כך שאם משהו ישתבש בהצבעה, למשל, סעיף מסוים לא יעבור - לקואליציה נשארת האפשרות להחזיר אותו לוועדה ולהעלות להצבעה שוב בשבוע הבא. 

לקואליציה יש 61 תומכים - בלי ח"כ עמיחי שיקלי, שכבר הודיע שהוא צפוי להצביע נגד התקציב - ובאופוזיציה עמלים על גיוס מתנגד נוסף מבין שורות הקואליציה, שכן גם תוצאה של 60-60 תהווה כישלון. לכן, בקואליציה נערכים לשבוע הגורלי כמו למבצע צבאי. “הוצאנו צו 8 לכל השרים וחברי הכנסת של הקואליציה והכרזנו על עוצר נסיעות לחו”ל”, אמר ל”מעריב” מ”מ יו”ר הקואליציה ח”כ בועז טופורובסקי (יש עתיד).

יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן כתבה: "‏אנו בפתחו של שבוע מרתוני ומשמעותי! אישור תקציב מלא בשורות, הכולל רפורמות אדירות ונחוצות שלא קודמו כבר שנים ובתוכו הישגים אדירים. כל זה קורה בזכות חבריי לקואליציה ובמיוחד ראש הממשלה שעשה את המעשה הנכון בהוצאת ישראל מהכאוס הפוליטי ומעניק לנו, חברי ימינה ולשרים - גיבוי".

"בשבוע הבא כולם יהיו מרותקים למשכן הכנסת”, הוסיף ח”כ טופורובסקי. “אין יציאות, אין קיזוזים ואין היעדרויות. אנו נערכים כמו למבצע צבאי. יהיו לנו רישומים על תנועות חברי הכנסת של הקואליציה. אנחנו נדע בדיוק היכן נמצא כל אחד ברגע נתון. אנחנו נודיע מתי יש הפסקות, מתי מותר לצאת מהמליאה”.

“אנחנו מתכננים יומיים של דיונים, וההצבעות יהיו מיום חמישי בבוקר, ואם יהיה צורך - נגלוש גם ליום שישי”, אמר ח”כ טופורובסקי. “היעד שלנו הוא להעביר את התקציב סופית עד 5 בנובמבר, יום הולדתו של יאיר לפיד”, סיפר מ”מ יו”ר הקואליציה. לדבריו, מרווח הזמן עד 14 בנובמבר ייתן לקואליציה אפשרות להתמודד מבעוד מועד עם תקלות בהצבעות, ניצחון מקרי של האופוזיציה או מרד פתאומי של אחד מחברי הקואליציה. 

האופוזיציה הגישה אלפי הסתייגויות לחוק התקציב ולחוק ההסדרים ומתכננת פיליבסטר, אולם בקואליציה מתכוונים להפעיל סעיף בתקנון שיגביל את מספר ההסתייגויות ואת משך הדיונים. לשם כך תתכנס הוועדה המסדרת בתחילת השבוע כדי לקבוע את סדרי הדיון.