אבטחה הוצמדה היום (שבת) לראש שירותי הבריאות הציבורית ד"ר שרון אלרעי פרייס, מחשש לאיומים על חייה. בהודעה משותפת של משרד הבריאות ומשטרת ישראל נאמר כי בעקבות העלייה באיומים, המשטרה הנחתה את המשרד, לאבטח את ד"ר פרייס באבטחה צמודה והיא מלווה כבר בשלב זה.  

כמו כן, הודיעו במשרד כי ד"ר פרייס לוותה אבטחתית על ידי כפתור מצוקה ותגבור פעילות אבטחה סביב ביתה, מזה מספר חודשים בעקבות איומים והערכות מצב המבוצעות ברציפות על ידי משטרת ישראל.

בתוך כך, בעקבות איומים על עובדי משרד הבריאות, הוקם לאחרונה מוקד מאוימים באגף הביטחון במשרד הבריאות, לדיווח מצד העובדים על מקרים של הכפשות ואיומים.

השר לביטחון הפנים עמר בר לב הודיע היום כי הוצמדה אבטחה לראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, בעקבות האיומים כלפיה ברקע פעילותה המקצועית נגד הקורונה, בפרט בתחום החיסונים. 

בריאיון בחדשות 11 אמר השר כי "ד"ר אלרעי פרייס מוגדרת כמאוימת ברמה גבוהה, תוצמד אליה אבטחה לפחות בימים הראשונים לוודא שביטחונה נשמר". עוד ציין השר כי הוגשו שתי תלונות במשטרה בגין אותם איומים.

לדבריו, גם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש נמצא תחת איום, אך בדרגה נמוכה יותר. "גם פרופ' אש מאוים אך ברמה יותר נמוכה, הדברים כל הזמן נבדקים וההחלטה ברגע זה היא אבטחה לאלרעי פרייס, לפחות בימים הקרובים", סיכם השר.

כזכור, בשבוע שעבר הוחלט במשרד הבריאות לתגבר את סל האבטחה סביב אלרעי פרייס, לאחר שחטיבת האבטחה במשטרה ויחידת המודיעין הגיעו למסקנה כי יש ממש באיומים המופנים לעברה, וכי נשקפת סכנה לחייה. בתום התייעצות שנערכה ביום חמישי נקבע כי רמת האיומים כלפיה הנה בדרגה 5, וכי יש מקום לתגבר את האבטחה סביבה הן באזור ביתה והן בסביבת העבודה שלה.

בשבוע שעבר הגיש קב"ט משרד הבריאות, המתגורר באזור נתניה, תלונה במשטרת נתניה בה העלה חשד לאיומים כבדים המופנים לעבר ד"ר אלרעי פרייס. הקב"ט הניח בפני גובה התלונה, שוטר במשטרת נתניה, מסכמים המאששים את טענותיו. בתום דיון ובדיקת הפרטים הועברה התלונה לטיפול וחקירה הן של מחוז חוף במשטרה והן של יחידת הסייבר בלהב 433.

מיד לאחר מכן העלה ד"ר מאיר פרייס, בעלה של ד"ר פרייס, ציוץ בו הפנה את תשומת לבם של המשטרה והשר לביטחון פנים עמר בר-לב לאיומים על חייה של אשתו. "משטרת ישראל, כבוד השר. פונה אליכם ישירות. יש איומים קונקרטיים על חיי אשתי. אתם יודעים את זה, יש הודעות ברשתות, יש מספרי טלפון, יש שיחות איום מפורשות. החומר אצלכם. זה הזמן לפעול, עכשיו לפני שיהיה מאוחר מידי", כתב ד"ר פרייס.

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב לאיומים אלו ומסר הודעת תמיכה בראש שירותי בריאות הציבור: "מלחמת הפייק של מתנגדי החיסונים נגד ד"ר אלרעי פרייס ואחרים צריכה להיפסק. ‏החיסונים הם כיפת הברזל שלנו מול הקורונה. הם מצילים חיים ומאפשרים לנו לשמור על ישראל פתוחה ומתפקדת. ‏התעלמו מהפייק, לכו להתחסן".