יו"ר רע"מ מנסור עבאס מאס בהתקפות החוזרות ונשנות עליו ועל מפלגתו, והחליט להגיב בנחרצות. בפגישה שקיים עם בכיר בליכוד, שעל פי הדיווחים מדובר בקורב ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, הבהיר כי בפעם הבאה שיותקף, תהיה תגובה מאוד משמעותית שתזיק לנתניהו אישית ולליכוד תדמיתית". הבוקר (ראשון) הוא שוחח על כך עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM. בהמשך, התייחס לתחקיר שפורסם בחדשות 13 לפיו בכירים במפלגתו מקיימים קשרים עם החמאס. 

בפתח דבריו הסביר ח"כ עבאס מדוע הוא זועם על הקו שנוקטת מפלגת הליכוד כנגדו. "שיח פוליטי צריך לנהל בצורה נקייה, ללא האשמות שווא", הבהיר. עבאס סיפר על הקשרים שניהל עם מפלגת הליכוד ואמר כי לא היה מדובר בתקופה קצרה: "הסיפור שלי עם הליכוד ארך, לא חודשים. מאז אפריל 2019 אנחנו מתדיינים, מקיימים מתווה או דרך חדשה. אם אתם רוצים להמשיך בקו הזה ולעשות דה־לגיטימציה, אני אספר את האמת על הקשר, הדיאלוג ומה שהובטח לנו. על כל הנושאים שהיום הוא מנסה להתנער מהם".

כמו כן, התייחס לכך שהזמין את ח"כ יואב קיד לבצע בקידת פוליגרף: "הוא הכחיש את הדברים, אז נראה מי אומר אמת ומי לא. אנחנו, רע"מ, כוח פוליטי־ערבי שמנסה להשתלב בפוליטיקה הישראלית ובחברה". עוד אמר עבאס כי הוא ואנשי מפלגתו לא מעוניינים להיות בריב או בקונפליקט עם אף גורם פוליטי. "יש גורמים שרוצים לקחת אותנו החוצה מהתהליך, ואנחנו לא נרשה להם לעשות את זה", קבע. 

"רע"מ מחויבת לקואליציה"

בנוסף, עבאס הגיב לטענות שעלו בתחקיר של אילה חסון ששודר בסוף השבוע ב'חדשות 13', לפיו קיים קשר לכאורה בין מפלגת רע"מ לחמאס. עבאס מהיר להכחיש את הדברים. "אין שום קשר בינינו לבין תנועת החמאס", קבע. עבאס טען את דברים אלו למרות פרסום התיעוד בו נראה חבר מפלגתו נפגש עם בכיר בחמאס ברצועת עזה, על כך הגיב: "גם אתה יכול להיות במחיצתו של מישהו שאתה לא מכיר או לא הזמנת".

לדבריו, העמותה שהוזכרה בתחקיר, "עמותת 48", שדרכה לכאורה התקיים הקשר עם בכירי החמאס, פועלת כ-20 שנה עבור מטרות חסד וסיוע הומניטרי בלבד. "העמותה לוקחת מהעשירים שתורמים ונותנת לעניים ישירות, רק לאזרחים עניים יתומים ואלמנות", הבהיר. "כל המידע חשוף לגורמי הביטחון. מישהו רוצה להגיד לנו שמדינת ישראל היא מדינת בננה, שאין ארגוני ביטחון ורשויות חוק? בכתבה הזויה הזאת אין מידע חדש, הכול מפורסם, הכול היה בשידור חי והכול היה בתקופות של נתניהו", הוסיף עבאס. 

עם זאת, סירב יו"ר רע"מ להכחיש באופן חד משמעי שהעמותה המדוברת מעבירה כספים גם למשפחות של מחבלים. "אנחנו לא מעבירים כסף במזוודות של דולרים, ואתם יודעים מי העביר את זה בצורת כסף מזומן", הסביר, "20 שנה העמותה פועלת, ב־12 השנים האחרונות תחת ממשלתו של נתניהו".

לסיום, התייחס עבאס לתקציב המדינה שצפוי לעבור השבוע, לראשונה מזה שלוש שנים: "סיעת רע"מ מחויבת לקואליציה. כולנו נצביע בעד. אני סומך על כל חברי רע"מ, הם מרגישים את האחריות ויודעים שהחברה הערבית כולה מחכים לרגע הזה שהתקציב יאושר".


סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן 103FM