הקואליציה החליטה להחרים את הדיון וההצבעות על הצעות אי אמון שיעלו מחר במליאה סיעות האופוזיציה, מאחר ונהוג שלא להעלות הצעות אי אמון בעת שראש הממשלה נמצא בשליחות בחו"ל, כך נודע למעריב היום (ראשון). בעקבות כך, הקואליציה עשויה להפסיד אומנם בהצבעות האי אמון, אך אין לכך משמעות מכיוון שבאי אמון קונסטרוקטיבי על האופוזיציה להשיג 61 אצבעות.

ההצבעה שתעלה במליאה מגיעה במהלך השבוע הגורלי והמכריע של העברת תקציב המדינה. בקואליציה מקווים לצאת מהמליאה עם התקציב המאושר ביד לפני שישי בשעות הבוקר-צהריים, ומחזיקים אצבעות שלא יהיה צורך להמשיך בראשון.

לקואליציה יש 61 תומכים - בלי ח"כ עמיחי שיקלי, שכבר הודיע שהוא צפוי להצביע נגד התקציב - ובאופוזיציה עמלים על גיוס מתנגד נוסף מבין שורות הקואליציה, שכן גם תוצאה של 60-60 תהווה כישלון. 

מליאת הכנסת אישרה את תקציב המדינה בקריאה ראשונה (צילום: ערוץ הכנסת)

בקואליציה נערכים לשבוע הגורלי כמו למבצע צבאי. “הוצאנו צו 8 לכל השרים וחברי הכנסת של הקואליציה והכרזנו על עוצר נסיעות לחו”ל”, אמר ל”מעריב” מ”מ יו”ר הקואליציה ח”כ בועז טופורובסקי (יש עתיד).

בקואליציה העדיפו לא לקחת סיכון והקדימו את ההצבעה, כך שאם משהו ישתבש בהצבעה, למשל, סעיף מסוים לא יעבור - לקואליציה נשארת האפשרות להחזיר אותו לוועדה ולהעלות להצבעה שוב בשבוע הבא. 

לצד זאת, סיעת רע"מ דרשה מהנהלת הקואליציה להעביר את חוק החשמל בקריאה שניה ושלישית טרם אישור התקציב, אולם הובהר לה כי לוח הזמנים אינו מאפשר זאת. יו"ר הסיעה, ח"כ ואליד טאהא אמר "למעריב" כי "התברר שטכנית זה לא ניתן. אנחנו לא מודאגים, החוק יעבור אחרי התקציב".

בתוך כך, רצף הדיונים לאישור תקציב המדינה החל היום בוועדת הכנסת עם הקדמת שעת פתיחת המליאה ביום שני ל-10 בבוקר, כדי להתארגן להנחת התקציב בבוקר יום שלישי. דיוני התקציב עצמם צפויים להתקיים ביום שלישי החל מ-09:00 בבוקר. שלב הסיכומים צפוי להתחיל ברביעי בשעה 18:30 בערב. שעה לאחר מכן יחלו ההצבעות על התקציב. 

בקואליציה מקווים לצאת מהמליאה עם התקציב המאושר ביד לפני שישי בשעות הבוקר-צהריים, ומחזיקים אצבעות שלא יהיה צורך להמשיך בראשון. על אף שהדד-ליין להעברת התקציב הוא 14 בנובמבר.

בתום דיון סוער על לו"ז פתיחת הדיונים ח"כ שלמה קרעי ביקש רביזיה, ההצבעה החוזרת תיערך בתחילת הדיון הבא. ח"כ קרעי טען שההצעה לא התקבלה מאחר וחמישה ח"כים הצביעו נגד ההצעה, מול חמישה שתמכו.

אולם הייעוץ המשפטי של הוועדה קבע כי סיעות שלא קבעו מי יהיו חבריהם בוועדה, אינם מורשים להצביע ועל כן נקבע כי רק שני ח"כים התנגדו להצעה. יו"ר הוועדה הודיע כי הוועדה תתכנס היום בשעה 15:30 לדיון בסדרי הדיון בהצעת חוק התקציב עפ"י סעיף 98 לתקנון הכנסת.