פרשן חדשות 13 לענייני ערבים, צביקה יחזקאלי, התייחס הבוקר (שני) בשיחה עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM לפרסום לפיו איש מפלגת רע"מ וממנסחי ההסכם הקואליציוני ראזי עיסא, יחד עם בכיר נוסף ממפלגתו, נכחו בכנס של חמאס בעזה.

"אתמול הבאתי עוד מסמך שהראה הכנסת כסף של חמאס לעמותות של רע"מ שנעצרו הכספים על ידי שר הביטחון שהוציא פקודת טרור וכו'. אני אומר כך, תבינו חברים מה שררה באירופה זהה מה שקורה פה, אלה תנועות שמסתגלות, יש להן מטרה אחת להשליט מדינה אסלאמית. אני לא נגד זה שרע"מ יהיו בממשלה, אני אפילו בעד, אבל אל תהיו פראיירים, תסתכלו מה הם עושים. הם מנצלים כל פרצה בחוק, יש להם קשר לחמאס כי הם חלק מהאחים המוסלמים, אין מה לעשות", פתח יחזקאלי את דבריו.

"הרי כל העניין של התנועות האסלאמית זה לעבוד נקי. השב"כ... אחד הפרויקטים הגדולים באינתיפאדה הקודמת היה לעלות על מסלולי הכסף, הם יודעים להעביר כסף ממקום למקום. על זה ישראל עשתה שנים עבודת מחקר וניטרה חלפנים וסוגי החלפות כספים, הם תמיד משתמשים בחוק. תראו את התמנוה הכללית, לאן זה הולך. אין לי בעיה לשבת עם רע"מ אבל לפקח עליהם אנחנו לא מפקחים עליהם ראו את התקציב", הוסיף.

"בוא נלך מקצועית לעניין. בוא ניקח את השאלה הפשוטה: מנסור עבאס רואה בחמאס ארגון טרור או זרוע שמשתמשת בכלים שונים שלו לאותה מטרה? זו כל השאלה. הם מתאפקים כי הם יודעים שאנחנו אוהבים גינויים, אני רק אומר 'תפקח עין'. אני חושב שהשב"כ פספס בערביי ישראל 'ביג טיים'. ראית מה קרה במהומות, לא היה להם שום מידע על זה. זו צביעות להגיד שכל ההרוגים שם זה בגלל שאין להם ביוב או תנאים, החברה הערבית זה שבט, רוצחים והורגים בטח שיש פשע מאורגן ואם ניתן להם את הכסף בתקציב תראה שהכול יזרום לפשע המאורגן. אתה אומר שהם ישרים ואני אומר שעבדו עליך", המשיך יחזקאלי.

"אני רק אומר כזה דבר, ממשלות לדורותיהן בסופו של דבר – האם אתה מבין מה הם מפעילים נגדך? אף ממשלה לא הבינה, הם עושים ג'יהאד שקט, יא חביבי. אני לא מחנך אני אומר שזה לא עניין שקשור לממשלות. בהכי פשוט לסיום, זה כמו בחינוך ילדים, לפי איך שהם מתנהגים סימן שאתה לא מפקח טוב", סיים יחזקאלי את דבריו.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm