לקראת הדיונים הממשלתיים על חוק התקציב וחוק ההסדרים, השר עודד פורר שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב בתוכניתה ב-103FM. בסיום הריאיון התייחס השר לסערת הכלים החד פעמיים, אשר מחירם עלה היום בשל המס החדש שהושת עליהם, והגיב לביקורת שנשמע מצד חברי הכנסת החרדיים: "סבא וסבתא שלי וגם סבא וסבתא של ח"כ אורי מקלב לא השתמשו בכלים חד פעמיים - קראתי את פרשת השבוע ולא היו שם כלים חד פעמיים".

"אני מרחם על מי שלא מצליח להבין את המשמעות של המאבק שהעולם נמצא בו על משבר האקלים, של איך נראית הסביבה הציבורית שאנו חיים בה עם זבל לא מתכלה, וההשפעה של זה על כל כדור הארץ. לפלסטיק לוקח מאות שנים להתכלות. גם אני השתמשתי בכלים חד פעמיים, אין סיבה שלא נרחץ כלים. כשאנו מדברים על איך צריך להתנהל, אז צריך להתנהל כפי שהתנהלנו בעבר", הוסיף השר פורר.

בנוסף, הוא ביקר בעצמו את הח"כים החרדים מש"ס ויהדות התורה וטען כי "השפה הנמוכה בה הם נוקטים מעידה על ההיסטריה שלהם. מאחר והם תקעו את המדינה בשלוש השנים האחרונות בלי שהם אפשרו להעביר תקציב ולקבוע סדרי עדיפויות, תוך שהם סחטו את הקופה הציבורית".

"עד סוף השבוע יעבור תקציב מהפכני במדינת ישראל, פעם ראשונה עם בשורות חברתיות משמעותיות כמו הכנסת מינימום לגמלאים, תקציב שנותן לנו יציבות פוליטית ומטפל ביוקר המחיה ובאלימות של החברה הישראלית. כדי להילחם במגפת האלימות ובפשיעה שמשתוללת ברחובות צריך תקציב מדינה", המשיך השר.

פורר אף הסביר כיצד הממשלה הנוכחית תנסה לטפל בנושא עליית המחירים: "זאת הסיבה שצריך ממשלה שתטפל בה באפיקים אחרים של הגברת תחרות, הורדת רגולציה והאצת הצמיחה. את מחירי ההובלה בים אני לא יכול לשנות, אך כן את מחירי הביורוקרטיה במדינת ישראל. בחלק מהדברים זה ייצא מיד לדרך, וחלק מהדברים ייקחו יותר זמן. בחלק מהדברים נשלם פחות כבר בטווח הזמן הקרוב. הרפורמה בכשרות מהפכנית מבחינת יוקר המחיה ויכולת העסקים לשלם פחות על תעודת הכשרות שלהם. לפחות בנושא הפירות והירקות אנו ממש מתקדמים. מבחינת הממשלה וחברי הכנסת, יש הסכמות על איך זה הולך להיראות, ואני מעריך שכבר בקיץ הקרוב נראה מחירים אחרים. אותם מחירים הזויים של פירות וירקות, זה מה שלא יקרה בקיץ הבא, זה בדיוק לפי לוחות הזמנים שלנו. יש פה סוף סוף אחרי שלוש שנות שיתוק של הממשלה הקודמת, בשורות שיאפשרו לנו להתחיל לעבוד".