לקראת אישור התקציב: חברי הכנסת קיבלו אמש (שני) מסמך שכולל את רשימת ההסכמים הפוליטיים תקציביים שהושגו בעל-פה בין חברים מהסיעות השונות, וכן בן הסיעות עצמן, בשלבים השונים של חקיקת התקציב והצעת החקיקה לתכנית הכלכלית.

כחלק מהמסמך מצויין גם פירוט ההסכמים הפוליטיים שהושגו ב-28.10 עם חלק מחברי האופוזיציה. מההסכמים הללו עולה כי הוחלט על תקציב של חמישה מיליון שקלים עבור ציוד בבתי חולים בפריפרייה, מיליון וחצי שקלים עבור מנהל חינוך התיישבותי.

בתוך כך, לאחר המתקפות החמורות של המפלגות החרדיות על הממשלה, נראה כי הוחלט על תוספת של 30 מיליון שקלים למוסדות החינוך שלהם - 15 עבור החינוך העצמאי ו-15 נוספים עבור החינוך התורני השייך לש"ס. 

מתוך רשימת ההסכמים הפוליטיים (צילום: צילום מסך)
מתוך רשימת ההסכמים הפוליטיים (צילום: צילום מסך)

לצד זאת, בהתאם להנחיית היועמ"ש הסכם פוליטי תקציבי ישולב בהצעת חוק התקציב רק לאחר קבלת חוות דעת משפטית ומקצועית של המשרד הרלוונטי. אם לא ניתן לשלב את התקציבים בהצעת חוק התקציב, בין היתר, מאחר שהבדיקות לא הושלמו, תקציבים אלה ירוכזו בתכנית תקציבית נפרדת בכל אחד מהסעיפים אליהם הם מיועדים. בהתאם להנחיית היועץ, ככלל, יש להשלים את הבדיקות האמורות תוך 45 ימים ממועד אישור חוק התקציב בקריאה שנייה ושלישית.

בהתאם לאמור, ההסכמים ישולבו בתקציבי המשרדים הרלוונטיים בהתאם לפירוט, כחלק מהצעת חוק התקציב, בתכנית תקציבית נפרדת בכל אחד מהסעיפים אליהם מיועדים.

כמו כן, בהתאם להנחיית היועץ המשפטי כל ההליכים המפורטים לעיל, לרבות פירוט דבר קיומו של סיכום פוליטי תקציבי ופרטיו בפני ועדת הכספים של הכנסת במועד זה, הם תנאי ליישום אותו הסכם.