הצעת חוק התקציב לשנת 2021 אושרה הבוקר (חמישי) במליאת הכנסת בתום מרתון לילי של הצבעות. 61 חברי כנסת תמכו בהצעה, 59 התנגדו, לא היו נמנעים.

במליאה הצביעו במהלך הלילה על ארבעה חוקים נוספים, שניים מהם כבר אושרו: ברוב של 62 תומכים מול 58 מתנגדים, אישרה הכנסת את חוק מסגרות התקציב. בחוק השני - חוק ההתייעלות הכלכלית, ניצחה הקואליציה ברוב של 61 תומכים מול 59 מתנגדים. באופוזיציה ביקשו לראות בהצבעה כהצעת אי אמון ולאחר הצבעה שמית תמכו כאמור בחוק 61 אל מול 59 שהתנגדו. כעת צפויות הצבעות על שני חוקים נוספים: התכנית הכלכלית ("חוק ההסדרים") ותקציב 2022, שיערכו בתום ההפסקה ועם חידוש הדיון במליאה בשעה 10:30.

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך בטוויטר לאחר אישור התקציב: "יום חג למדינת ישראל!  לאחר שנים של תוהו ובוהו - הקמנו ממשלה, התגברנו על הדלתא, ועכשיו, ברוך השם, העברנו תקציב לישראל! ממשיכים קדימה בכל הכוח".

שר החוץ יאיר לפיד אמר, "‏אחרי לילה ארוך, העברנו בכנסת את תקציב 2021, עוד יום ארוך לפנינו. עוד תקציב לשנה הבאה".

מתח רב שרר אתמול בקואליציה לקראת מרתון ההצבעות שנפתח אמש במליאת הכנסת לאישור תקציב המדינה לשנים 2021־2022 וחוק ההסדרים בקריאה שנייה ושלישית. 

עוד בטרם החלו חברי הכנסת להצביע, ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החוץ יאיר לפיד, נשאו דברים במליאה. 

ראש הממשלה נפתלי בנט: "הגענו לרגע החשוב ביותר מאז הוקמה הממשלה, רגע העברת התקציב. זו שעה חשובה, שעה ליציבות המדינה, לחיים הכלכליים שלה אחרי שלוש וחצי שנים של בלאגן, ניהול כושל ושיתוק מערכות, שנים שבהן המדינה הייתה כלי במשחק אישי, שנים של ארבע מערכות בחירות, אחת אחר השניה עם מבוי סתום, הקשבנו לקולם של אזרחי ישראל. אלו שחששו באמת לגורל המדינה, שראו פוליטיקאים משחקים באש ושוברים את המדינה מבפנים. הקשבנו וקיבלנו החלטה, הקמנו ממשלה. מיד התמודדנו עם וריאנט הדלתא שתפס אחיזה בארץ, חודשים נלחמנו להשאיר את המשק פתוח. התחלנו עם הבוסטרים חודש-חודש וחצי לפני כל העולם, אנחנו מנהלים את הקורונה, הקורונה כבר לא מנהלת אותנו. אנחנו לא מצפים להכרה או לנקודות על זה, לא מהתקשורת ובטח לא מכאן, בשביל זה יש חברים כמו בוריס ג'ונסון. ועכשיו למשימה הבאה".

נפתלי בנט, בנימין נתניהו (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
נפתלי בנט, בנימין נתניהו (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)


"המשימה הבאה - להעביר תקציב. העברת התקציב תבטיח יציבות ותשדר למשק לאחזרים ולעולם שכלכלת ישראל איתנה וצומחת. למי שלא שם לב, מדינת ישראל נמצאת ב-7% צמיחה בשנה, זה נתון פנטסטי, שנים שלא הייתה צמיחה כזאת. אבל יש מי שרוצה מדינת ישראל יציבה, ויש מי שרוצה מדינה בבור תמידי. מול האגף הימני בממשלה יש קמפיין מופרע של דה-לגיטימציה ופייק", הוסיף רה"מ.

"יש מי שרוצה מדינה עם תוהו ובוהו. יש מולנו קמפיין מופרע. הנה דוגמא למכונת השקרים שאנו מתמודדים מולה, פתאום משום מקום יש הגד חדש. מכל מקום פתאום שומעים הגד שממשלת ישראל מעבירה את כספי המיסים שלנו לחמאס. מאיפה זה הגיע? בואו אספר לכם. מישהו באיזה עמותה קיבל איך שהוא אישור להכנס לעזה והוא פגש מישהו מחמאס. אבל כל האירוע הזה מתרחש בכלל בזמן כהונתו של בנימין נתניהו כראש ממשלה. כל הדבר הזה כבר שבועיעם מפמפים וזה לא קשור אלינו בשום דרך. זה הכל בתקופת ביבי. אין שקל אחד של משלם המיסים הישראלי שמתקוצב לעמותה הזא. פשוט שקר. פייק מוחלט", אמר בנט, בעוד מירי רגב הגיבה: "יכול להיות שיש דבר אחד שאתה אומר אמת?".

מיקי לוי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
מיקי לוי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)


ראש הממשלה המשיך לתקוף את נתניהו: "עכשיו כשאמרו לי שהולך לצאת קמפיין על כספים לחמאס, התגובה הראשונה שלי הייתה: 'מה, ביבי התשגע? זה הכל היה הרי במשמרת שלו. נתניהו האיש שהמצאי את מזוודות הכסף לחמאס'. אבל כנראה שאין מה לחפש פה, הרי זה ביבי, זה המודל העסקי שלך ביבי. כל הקיום של נתניהו הוא לסלף". 

בנט: "אבל אם יש אחדות - אין ביבי. אם בשביל לפלג ולשקר צריך להגיד שמדינת ישראל מממנת את חמאס, אז אומרים. אבל שקר שחוזרים עליו מספיק פעמים, עם מכונת רעל, וברוך ה' בניתם מכונה טובה, השקר עובד. חברים, אין כסף לחמאס, הפסקנו את המזוודות. אתם שואלים על רע"ם אז אגיד לכם שהבעיה היחידה שלכם עם רע"מ היא שביבי לא עומד בראשות הממשלה עם רע"מ, הרי תהיו איתי רגע, היה הרבה דיבור. אותה מכונה, אתם, שעושים עכשיו קמפיין השחרה לממשלה עם רע"מ, היא אותה ממשלה שהכשירה את רע"מ כשזה התאים לביבי. 'אבו יאיר' חשב שהדרך היחידה להמשיך בשלטונו זה להכניס את רע"מ, כל החבורה נרתמה להסביר, כל היום קיבלנו פוסטים ורעיונות על חשיבות החברה הערבית. אתם זוכרים שביבי הצטלם שותה קפה בשטיח אצל הבדואים? מנסור עבאס, אני זוכר שביבי מיתג אותך כמאמי לאומי, זה היה ממש האביב הערבי".

בנט: "מנסור עבאס הוא קול חדש שמעורר תקווה עצומה, מניח את סוגיית הפלסטינים בעזה בצד ודואג לערביי ישראל', איזו פואטיקה ואיזו שירה, אתם כתבתם את זה! וטוב מאוד הם אמרו שנתניהו הושיט יד חזרה. כן ירבו שיתופי הפעולה האלה, אמרתם ואמרתם,  נתן אשל האיש והאגדה כתב מאמרים על הברית החדשה, מזוודות הכסף, וואו, כל המכונה הזו הכשירה את רע"מ ועד הרגע האחרון הדבר הזה נמשך, חברים די, אני הייתי שם, אתם יודעים את האמת, הייתי שם בחדרים הסגורים, הייתי כשנתניהו שיבח את אומץ ליבו של עבאס, 'הוא מנהיג', כך אמר נתניהו", הוסיף ראש הממשלה.

מנסור עבאס (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
מנסור עבאס (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)


בשלב זה, יור האופוזיציה נתניהו עזב את המליאה, ובנט הגיב באופן מיידי ואמר כי "לא סתם הוא בורח. בשביל מה ביבי שלח את מנסור לרב דרוקמן? למה? מישהו מבין? זה ביבי, ואין פה שום דבר מפתיע. ברגע שהתקציב הזה עובר, כולם מבינים, עידן חדש מתחיל בליכוד, הכל נפתח. היום זה פייק חמאס, מחר פייק דאעש, כל שקר לוקח. מה שאפשר לעשות  זה להעביר את התקציב ולבקר מהציבור לא ליפול בפח של מכונת הפייק. כשאתם שומעים דבר לא סביר, אל תהדהדו את השקרים. קמה פה ממשלה טובה שמחזירה את המדינה לנורמליות. זה תקציב מצוין שיתניע את המשק, שיקל על משפחות, הוספנו שני מיליארד שקלים לבריאות הציבור, שני בתי חולים ועיניכם קלות. משקיעים מיליארדים למקלטים בצפון, תוספת של מיליארד שקלים לנכי צה"ל. אני אעצור כי אני רואה שקשה לאופוזיציה".

שר האוצר אביגדור ליברמן: "סוף סוף מדינת ישראל הופכת למדינה נורמלית. מדינה עם תקציב. אני אמנם הכנתי נאום ארוך, אבל שמעתי דיונים קודמים ונאומים של נציגי האופוזיציה, והחלטתי לותר עליו ולדבר על הדברים שיותר מעניינים את כנסת ישראל. אבל לפני הכל אזכיר שהממשלה הזו קמה לפני 143 ימים, וביום שהוקמה הממשלה,ה-13 ביוני אני אזכיר את תחזיות הצמיחה, שהייתה 5.1% והערכות לגבי הגרעיון היו 6.8%. נכון להיום אנחנו בצמיחה של 7.1%, צמיחה מהגבוהים בעולם וגרעון סביב ה-5%. זה לא קרה מעצמו. זה קרה בגלל שלוש החלטות דרמטיות שקיבלה הממשלה הזו".

אביגדור ליברמן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
אביגדור ליברמן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)


עוד הוא הוסיף כי "הממשלה קיבלה שלוש החלטות דרמטיות, מאוד לא פופולריות אבל דרמטיות ונכונות - האחת, לוותר על החל"ת, השניה, לא להיכנס יותר לסגרים וההחלטה השלישית - לרוץ ראשונים לבוסטר. היום זה נשמע מאוד פשוט, אני יודע איזה לבטים ואיזה היסוסים והתלבטויות היו למקבלי ההחלטות בחדרים הסגורים. אני חושב שממשלה שמסוגלת לקבל החלטות מן הסוג הזה תדע להצעיד את המדינה הרבה יותר ממה שחלמנו. אבל השאלה הגדולה - למה אנחנו מגיעים לתקציב, אדוני רה"מ, רק אחרי שלוש וחצי שנים? הרי כולם מבינים שזה מנוגד למשק הישראלי, זה פגיעה בכלכלת ישראל, אז למה זה לקח 3.5 שנים? בגלל אינטרס פרסנולי של איש אחד שהקריב את כל כלכלת ישראל בשביל האינטרס שלו".

"בנאדם היה מוכן לעשות רוטציה עם גנץ, בט, סער, רק לא מוכן לוותר על המקום שלו לאף אחד אחר מתוך הליכוד. לו היה זז הצדה, ליכוד היה מרכיב את הממשלה", המשיך שר האוצר. בעקבות הערות שזרק ח"כ דודי אמסלם בזמן דבריו של ליברמן, הוא הורחק מהמליאה. בעת שיצא, אמסלם העיר לכיוון יו"ר הכנסת: "זו השיטה שלכם, בולשביקים".

ח''כ דודי אמסלם מוצא מהמליאה, ארכיון (צילום: נועם מוסקוביץ',לע''מ)
ח''כ דודי אמסלם מוצא מהמליאה, ארכיון (צילום: נועם מוסקוביץ',לע''מ)


ליברמן: "אנשי אגף התקציבים חייבים להיות מעורבים במו"מ קואליציוני. אבל מה היה לפני שנתיים? לפני שנתיים אדון נתן אשל ושני פקידי מדינה בכירים, מזכיר הממשלה ואדם נוסף הגיעו לפגוש את מנסור עבאס בכפר קאסם. התקיימה פגישה עם שלושה נציגים בכירים של נתניהו ב-2019 בכפר קאסם עם עבאס. ומה ביקשו? 'תצטרף אלינו'. מה קרה בעקבות זה? נתניהו הזמין את עבאס, ומה אמר לו? 'אני יודע שחשוב לך חוק קמיניץ, רק אני אדע לבטל אותו'. אני אשמח לשמוע התייחסות של יו"ר האופוזיציה האם זה היה או לא היה. האם שלח את מקורביו לעבאס? האם הציע לו לבטל את חוק קמיניץ?".

"אנחנו מביאים את התקציב החברתי ביותר בתולדות ישראל, עסקת חבילה, הבאנו תוכנית דיור מרשימה, ולגבי נתונים, השנה אנחנו נעבור 80 אלף שיווקים, 60 אלף עסקות, 55 אלף יחידות דיור והתחלות בניה - שיא של כל הזמנים, זה מה שהממשלה הזו עשתה ב-143 ימים. אני מקווה שכל התעשיינים ידעו להתעלות על אינטרסים אישיים, גם האופוזיציה, שתפעל פעם אחת למען המדינה", סיכם השר.

מיד לאחר ליברמן, עלה לנאום ראש הממשלה החליפי, שר החוץ יאיר לפיד: "האנשים ששלחו אותנו למקום הזה, הם ימין ושמאל וחרדים וערבים והם שונים. אבל ברוב הנושאים הם רוצים אותו דבר. קודם כל, עתיד טוב יותר לילדיהם. הם רוצים לעבוד, להביא תלוש שכר הוגן וחייםטובים לילדיהם. הם רוצים לדעת שאם הם חולים, יחכו להם צוותים מסורים, ושהמדינה תדע לספק להם בטיחון אישי. הלילה אנחנו נתחיל לתת את התשובה לצרכים האלו. הלילה המדינה כבר לא ממתינה, היא חוזרת למקום הנכון שלה, בו היא עובדת בשביל האזרחים ולא הם בשבילה. רוב האנשים לא עד כדי כך שונים ושונאים, אלא רוצים מישהו שיעזור להם לעבור את התקופה הקשה, מדינה חכמה שתעזור להם לתהפרנס ולהצליח. לא רוצים נדבות, אלא הזדמנויות. התקציב הזה אומר 'בשביל זה אנחנו פה. אני מברך את השרים והח"כים שאנחנו מדברים על ההבדלים בינינו, עד שאנחנו מגלים שהם לא כ"כ גדולים".

שר החוץ הוסיף: "לפני יומיים פגשתי את מיה לי שעברה הטרדה מינית קשה ברשת והחליטה שלא תהא קורבן, הלילה היא תהיה המנצחת הגדולה, לא הממשלה, לא האופוזיציה, אלא מיה לי. אין לי מושג אם היא ימנית או שמאלנית או מרכז, אבל מגיע לה תקציב. הנשק הכי טוב נגד אבטלה ועוני, הם מורים טובים. התקציב הזה הוא בשביל עסקים קטנים, שמתלבטים אם לסגור את הדלת או להרחיב את העסק, הוא גם בשביל אחים, אחיות, מטפלים, סייעות.. והוא גם בשביל הצעירים המופלאים שהלכו השבוע ברחובות ודרשו מאתנו להפסיק להזניח את משבר האקלים. לפעמים גם הבניין הזה צריך להכיר בעובדה שלא תמיד אם צד אחד מנצח זה אומר שהשני הפסיד, לפעמים מנצחים יחד ולפעמים מפסידים. התקציב הזה הוא ניצחון משותף, כבר הרבה זמן לא היה אחד כזה. זה בסדר שתצביעו נגד, אבל זה הניצחון שלנו לקורונה, לשיח השנאה".

יאיר לפיד (צילום: דני שם טוב, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
יאיר לפיד (צילום: דני שם טוב, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

יו"ר האופוזיציה נתניהו: "אמש בכיכר הבימה בבתל אביב, התקבצו אלפי ישראלים אוהבי העם והמדינה, פטריוטים ציונים. הם הגיעו מכל קצות הארץ למפגן דמוקרטי עוצמתי. הם זעקו את כאבם העמוק על מדיניות הממשלה הנוכחית. ממשלה שמדרדרת את ישראל בכל התחומים. אבל היה שם רגע מאוד מרגש. המפגינים הניפו מעלה בהמוניהם את הטלפונים הניידים המוארים שלהם ועם אור גדול הם שרו 'באנו חושך לגרש'. ובכן חברות וחברי הכנסת, ערב חודש כסלו, 'באנו חושך לגרש', כי במקום שנוכל לברך על הנסים - אנחנו מקבלים בתקציב הזה 'על המסים', העלאות מסים וגזרות קשות".

"בנט הבטיח להוריד מיסים. המזל של כולנו שאין מס על ההבטחות של בנט אחרת כלכלת ישראל הייתה קורס לדורות. הם מעלים מיסים על שתייה קלה, כלים חד פעמיים, מס על הפריפריה שקוראים לו בשם מכובס 'מס גודש'. אלה מיסים שיוצרים אפלייה חמורה נגד השכבות החלשות והחברה החרדית ונגד הפריפריה. אסביר לכם מהו מס הגודש: מי שגר בפריפריה ומגיע לעבוד, ללמוד, לבלות בתל אביב - הוא ישלם. מי שגר בתל אביב - פטור".

יו"ר האופוזיציה המשיך לתקוף את התכנית הכלכלית של ממשלת ישראל: "זה לא רק זה. המעמד הבינוני והמשפחות החלשות ישלמו מעכשיו הרבה יותר עבור חד פעמי ועבור שתיה קלה. אבל בניגוד אליהם, מי כן מרוויח מהתקציב? העשירים, הם יוכלו להמשיך לצרוך כרגיל שתיה קלה וחד פעמי, זה אחוז קטן מההוצאות שלהם. דווקא לעשירים דאגתם במיוחד, דאגתם לרפורמה שתאפשר להם להקים עוד יחידות דיור במגרשי הווילות שלהם. אבל לחיילים שלנו - לא דאגתם, אותם השלכתם הצדה. גם כאן הפרתם עוד הבטחה ברורה של בנט שאמר 'נעלה את שכר החיילים שלנו'. אבל בעוד שאנחו העלנו את שכרם ב-50%, לא העלתם אפילו לא בשקל אחד. ממשלת השקרים שלכם הבטיחה שתוריד מחירים. בפועל אתם מעלים מחירים. הדלק עולה, החשמל עולה, התחבורה הציבורית עולה, הפירות והירקות עולים. הכל מתייקר. הכל עולה חוץ מהמנדטים של בנט".

"לפיד יצא לג’יהאד נגד הכספים הקואליציוניים. בפועל הכפלתם את הכספים הקואליציוניים. לפיד גם תקף את החוק הנורווגי והביא היום עם בנט שיא עולמי במספר הח"כים הנורווגים. לפיד תקף את קק״ל ואמר שהיא צינור להעברת כסף למפלגות. עכשיו הוא מינה את גיסתו לדירקטוריון קק״ל. על זה נאמר - אין הנחתום מעיד על גיסתו".

"התנועה האיסלמית מקבלת הון עתק. אל תבלבלו את המוח. זאת האמת. עם כל הניסיון שלי בפוליטיקה לא העלתי בדעתי שהכסף של אזרחי ישראל יועבר מהתקציב לעמותות של התנועה האיסלאמית. הון עתק. מה הפלא שחמאס ואבו מאזן רוצים שהתקציב הזה יעבור? השבוע דווח שבכירים ברשות הפלסטינית רוצים שהתקציב לא יפול, הפלסטינים יודעים שמבנט ולפיד הם יקבלו כל מה שהם רוצים, ומה שהם רוצים - רע למדינת ישראל. אז זה לא רק השימוש הפסול שעושים בכסף שלנו, אלא גם הנזק העצום שיגרם לשנים קדימה. הרי מי שרוצה להצמיח כלכלה מוריד מסים, ואתם מעלים אותם. אגב, שמעתי את נפתלי אומר על 7% צמיחה. מה אתם חושבים? שזה מגיע מ-4 חודשים? מי שרוצה לצמצם פערים מוריד מחירים, ואתם העלתם", טען נתניהו.

יו"ר האופוזיציה: "בראש הממשלה הזאת נמצא מי שהבטיח שלא ישב עם מרצ, שלא ישב עם רע"ם, שלא יתמנה לרה"מ עם פחות מעשרה מנדטים. אבל בנט שיקר לציבור, לבוחריו ולכל אזרחי ישראל, וזו הסיבה שמשהו מדהים קורה פה: ארבעה חודשים בלבד, אחרי כינון הממשלה הרעה הזו, בנט בקושי עובר את אחוז החסימה, אם בכלל. בנט לקח לועידת האקלים את המשלחת השנייה בגודלה בעולם אחרי ארה״ב. במשלחת הזאת היו לבנט יותר מלווים ממצביעים. ובשביל מה? בשביל בנט חולצה אפורה. הוא מצטלם במסדרון עם מנהיגים שבכלל לא סופרים אותו".

"יש דבר מעודד שקורה בימים אלו, המוני ישראלים שבים הביתה לליכוד ולמפלגות הימין האמיתי, כי רואים ששיקרו להם. ימינה זה בעצם שמאלה, הגה השלטון נמצתא בידיים חסרות ניסיון, הם רוצים לראות את הממשלה הזו מפנה את מקומה. הציבור רוצה ממשלה אמיתית ולא ממשלת ריאליטי, כי הממשלה הזו היא הכלאה מוזרה בין חתונה ממבט ראשון להשרדות, קבוצת אנשים ללא קשר אמיתי שכולם יודעים שלא יחזיקו מעמד, והדבר היחיד שמחזיק אותם זה הרצון של לשרוד עבור 15 דקות של תהילה חולפת של פליטי ריאליטי. אולי כדאי שאיילת שקד תפתח כבר פודקאסט ותשחרר אותנו מההקלטות העצמיות המביכות?".

דיוני התקציב בכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)
דיוני התקציב בכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)


נתניהו: "מי שרצה שלטון בשקר, מי שמעביר את כספי המדינה למטרות פסולות רק כדי לשרוד, מי שמפקיר את טובת חיילי צה"ל, מתגמל משפחות של קיצוניים, מי שעושה את כל אלו - ימשיכו לפגוע בשכבות החלשות, להתרפס בפני אבו מאזן, ימשיך להכיל את התקפות הטרור של חמאס וחיזבאללה, וימשיך להרוס את ההישגים שבניננו. אז אני מבקש לפנות לקואליציה - אני פונה לאלו שדיברנו איתם בימים האחרונים וראינו אתכם מתכווצים בחוסר נחת ובושה, כי אתם יודעים שאתם מוכרים את עקרונותיהם בשביל נזיד עדשים בתקציב ובשביל כיסא לשעה קלה, הציבור לא ישכח לכם את זה.  מכרתם את כל העקרונות שלכם בשביל גוב לזמן קצר. ההיסטוריה לא סולחת לאלכס גולדפרבים וזה מה שאתם".

הקואליציה נשענת על רוב דחוק של 61 ח"כים מול 59 לאופוזיציה, שמצדה תנסה עד הרגע האחרון לצוד עריקים כדי להכשיל את העברת התקציב ולגרום בכך להפלת הממשלה. די בח"כ אחד שיעבור צד כדי לגרום לתיקו בהצבעה, שפירושו טרפוד התקציב, פיזור הכנסת והליכה (שוב) לבחירות.

אחמד טיבי בהצבעה על התקציב (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
אחמד טיבי בהצבעה על התקציב (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)


יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן (ימינה) הביעה אמש את ביטחונה כי לא יהיו עריקים אך הודתה: "אני לחוצה כי יש כאן הרבה על הכתפיים שלי ושל אזרחי ישראל".

אם הקואליציה לא תצליח להעביר את התקציב עד 14 בנובמבר, הכנסת תתפזר ומדינת ישראל תלך לבחירות חדשות. על כך אמרה אתמול ח"כ סילמן במליאת הכנסת כי "תקציב הוא לא משחק וכלי פוליטי. בחירות נוספות כעת, כפי שהיו רוצים לראות באופוזיציה, הן ההגדרה המילונית לטירוף הדעת".

איימן עודה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
איימן עודה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)


את חוק התקציב הציג אתמול במליאת הכנסת קושניר, שגם חגג יום הולדת. בישראל ביתנו ביקשו לשוות לאירוע אופי חגיגי. ליברמן ביקש לעלות לדוכן לברך את ח"כ קושניר ואמר: "היום באתי בעיקר לדבר על הסימבוליקה ולברך את אלכס קושניר". 

"היום ה־2 לנובמבר הוא יום הצהרת בלפור, ואנחנו מביאים את התקציב ביום הזה", הוסיף. "עצם הבאת התקציב תוך 142 יום מהקמת הממשלה מראה שעשינו עבודה. חיכינו ליום הזה שלוש וחצי שנים, מאז הפעם האחרונה שהכנסת הצביעה על התקציב". בתום נאומו הצטלם ליברמן עם חברי סיעתו הצוהלים בתוך אולם המליאה.

מיכאל מלכיאלי (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
מיכאל מלכיאלי (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)


יו"ר ועדת הפנים ח"כ ואליד טאהא (רע"ם) ציין במליאה כי "זו הפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל שהחברה הערבית נמצאת בספר התקציב". הוא הוסיף כי "כל מסע ההסתה המתנהל בימים האחרונים נגד רע"ם, יש לו מטרה פוליטית אחת - לטרפד את האפשרות שתקציב המדינה יעבור. מטרה פוליטית זולה".