בעוד מליאת הכנסת ממשיכה גם הבוקר (רביעי) בדיון המשולב בחוקי התקציב, הממשלה התכנסה לישיבה, במהלכה תקיים הצבעה בנושא הקמת יישובים חדשים עבור האוכלוסייה הבדואית בנגב ובנושא מינוי המנהלת הכללית של משרד החדשנות.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס בפתח ישיבת הממשלה לקרב על התקציב: "צריך להתייחס להעברת התקציב כעל האתגר הגדול, היחיד, בימים הקרובים ואנחנו צריכים לעמוד בו. העברת התקציב משמעותה להבטיח את יציבות המדינה, שהעסק יתפקד, שהכלכלה תצמח ותשגשג. אנחנו עומדים על מעל 7% צמיחה. אנחנו מושכים את המדינה ליציבות, ויש מי שמושך אותה לבלאגן, לכאוס, לעוד בחירות, לחוסר תפקוד. אנחנו בישורת האחרונה של המאמץ הזה, לפנינו ימים מתישים ולילות לבנים בכנסת, אבל התקציב יעבור. העברת התקציב תאפשר לנו את היציבות הפוליטית והכלכלית שדרושה להתמודד עם האתגרים הגדולים הבאים".

נפתלי בנט, יאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם)
נפתלי בנט, יאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם)

"מה שאני מבקש מכולם בימים הקרובים, זה להתגייס, להסביר לציבור, מול הקמפיינים, מול הפייק, את החשיבות שבהעברת תקציב, כשהפעם האחרונה שהעבירו תקציב בישראל הייתה לפני שלוש שנים וחצי", אמר רה"מ והוסיף: "לא להיגרר לרמת דיון נמוכה, אני רואה שיש כמה חברים באופוזיציה שממש איבדו את זה בימים האחרונים, ראיתי את התמונות - זה דבר בלתי נתפס. הנשק שלנו הוא האמת, מה שאנחנו בונים ועושים פה. אנחנו מעלים את המדינה על המסלול, זו האמת. זו משימה כבירה, חשובה, ציונית ממדרגה ראשונה, והאמת תנצח".

לסיום, קרא לנוכחים לשמור על איפוק וריסון: "זה זמן השיא לאיפוק, גם בהתבטאויות, גם בציוצים, אם לא צריך לומר משהו - לא לומר. לא צריך לטלטל בימים הרגישים האלה את הספינה כדי להרוויח עוד נקודה בבייס".