ח"כ צחי הנגבי, התייחס היום (רביעי) בראיון לבן כספית ואריה אלדד לימי אריאל שרון כראש הממשלה ויו"ר קדימה ועל ההתנתקות. הנגבי סיפר כי "הצבעתי בממשלת ישראל ארבע פעמים נגד ההתנתקות. אני מספר בספר החדש שלי איך שרון באחד הימים שלא היה לו רוב הפציר בי להימנע. אמרתי לו: 'אין דבר כזה, אם אתה רוצה אני אעזוב את הממשלה', ואז הוא חזר בו".

בהתייחס להתמודדותו על ראשות הליכוד, הנגבי ציין: "העתיד הוא רחוק, אני חושב שכולם מבינים שנתניהו יוביל את המחנה הלאומי לבחירות הבאות, מתי שהן לא יהיו, אבל אני מקווה שבקרוב. לאחר מכן הוא יכהן שוב בראשות הממשלה מספר שנים ואז יחל המרוץ הגדול עם הרבה מועמדים טובים ומנוסים. אני אשתתף במרוץ הזה מתוך מטרה לנצח".

הנגבי התייחס להפגנת הימין שהתרחשה אתמול: "אני הייתי מראשוני הדוברים, נשאתי נאום שאני לא אתן לו ציונים אבל הקהל נתן לו ציון מאוד חיובי. אני בנאומים שלי מזה שנים, נוהג לפעול על פי הנחייה או חוכמה שלמדתי מאמא שלי. אמא שלי אמרה לי תמיד 'אתה לא נהיה יותר עשיר מעוניו של האחר', אל תכנס לעניינים אישיים, תדבר על אידיאולוגיה, מדיניות, חזון, השקפות ומה צריך לעשות. לזה הקדשתי את נאומי כך שלא היה בו שום אמירה שיכולה להשתבץ בקולאז'".

אריאל שרון (צילום: יעקב סער, לע''מ)
אריאל שרון (צילום: יעקב סער, לע''מ)

 לגבי דבריו של מנסור עבאס, לפיו נתניהו קיים איתו משא ומתן על כנסיה לממשלה, הנגבי אמר: "היה משא ומתן עם מנסור עבאס בבית של נתניהו, בגלוי ולא בחדרי חדרים, על התמיכה של מנסור עבאס לרעיון ללכת לבחירה ישירה של ראש ממשלה בלי לפזר את הכנסת, ונתניהו ניסה לשכנע אותו שזה הדבר הנכון". 

עוד אמר הנגבי כי "אנחנו רצינו את הקולות של מנסור עבאס, לא את הקולות אחרי הבחירות. קראו לנתניהו כל הזמן אבו יאיר, כי הוא עשה דבר חדש בליכוד - הלך לכפרים הערביים וביקש את תמיכתם. זו הייתה הפעם הראשונה בתולדות המדינה שהליכוד קיבל כמעט יותר מכל מפלגה יהודית ציונית אחרת בקרב ציבור ערביי ישראל. זו אותה מגמה שאנחנו מקווים שתתרחב". 

לגבי ראש הממשלה בנט, אמר הגנבי: "הוא ראש הממשלה של כולנו, איני שותף לדרכו ומדיניותו ועל זה אני מצער על המצב, אבל לא סתם הסקרים מראים שראש הממשלה לא מצליח לעבור את אחוז החסימה. גם אם יש לו 6 מנדטים זה עלוב ומשקף את מצבו הציבורי וגם את הבהלה שאחזה בו".