בעוד מרתון ההצבעות על ההסתייגויות וסעיפי תקציב המדינה לשנים 2022-2021 נמשך במליאה, פרסם היום (חמישי) חבר הכנסת וואליד טאהא ממפלגת רע"מ פוסט בפייסבוק, בו טען כי "התקציב נותן תקציבי עתק לחברה הערבית למטרות פיתוח כמו תשתיות, חינוך, בריאות, מוסדות הציבור, אצטדיונים ועוד. אך יש גם נושאים שאסור לחשוף כאן את העמדות בהם". זאת על רקע הביקורת של האופוזיציה על כך שממשלת בנט-לפיד מסתירה תקציבים שיועברו דרך מפלגת רע"מ לגורמים עוינים.

יושב ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה רשם בפתח דבריו: "מאתמול בערב ועד לרגע זה, אנו נמצאים בהליך הצבעה רצוף על תקציב המדינה. אנחנו מצביעים בעד התקציב כי אנחנו עומדים יחד עם הרשויות המקומיות שלנו, שהם הרשויות הערביות והאזרחים הערבים בכל מקום. ניתן לומר שמה שעשינו לטובת החברה הערבית עד כה מתקן נזקים שנגרמו על ידי הימין ועל ידי גורמים ערביים זדוניים במשך עשרות שנים".

לאחר מכן, ח"כ טאהא פירט חלק מהדברים שיתוקצבו בתקציב המדינה ואשר נועדו לשפר את איכות החיים של אזרחי ישראל הערביים וביניהם: אישור תוכניות ובניית אלפי יחידות מגורים במספר ערים ערביות.  "אנו משרתים את אללה וממשיכים במאמצינו לשרת את עמנו", סיכם חה"כ את דבריו.

כזכור, חברי הכנסת מרע"מ נמצאים בתקופה האחרונה תחת ביקורת, לפיה הם מדברים בשני קולות שונים – האחד בעברית, בה הם מדגישים כי פניהם לשיתוף פעולה ושילוב בחברה בישראל, בעוד הקול השני, בערבית, עוין את המדינה ואזרחיה היהודיים. כך למשל, בחדשות 13 דווח לפני כשבוע כי איש מפלגת רע"מ וממנסחי ההסכם הקואליציוני ראזי עיסא, יחד עם בכיר נוסף ממפלגתו, נכחו בכנס של חמאס בעזה. על פי הדיווח, השניים פגשו את ראזי חאמד, יו"ר רשות האנרגיה בעזה ודמות בכירה בחמאס. 

יו"ר המפלגה מנסור עבאס הגיב לאחר מכן לתחקיר ב-103FM וטען כי "אין שום קשר בינינו לבין תנועת החמאס. לדבריו, העמותה שהוזכרה בתחקיר, "עמותת 48", שדרכה לכאורה התקיים הקשר עם בכירי החמאס, פועלת כ-20 שנה עבור מטרות חסד וסיוע הומניטרי בלבד. "העמותה לוקחת מהעשירים שתורמים ונותנת לעניים ישירות, רק לאזרחים עניים יתומים ואלמנות", הבהיר. "כל המידע חשוף לגורמי הביטחון. מישהו רוצה להגיד לנו שמדינת ישראל היא מדינת בננה, שאין ארגוני ביטחון ורשויות חוק? בכתבה הזויה הזאת אין מידע חדש, הכול מפורסם, הכול היה בשידור חי והכול היה בתקופות של נתניהו", הוסיף עבאס.