חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס ממפלגת הליכוד, התעמתה הערב (חמישי) עם אחת מסדרניות הכנסת, לאחר שזו ניסתה להוציאה מדיון ועדת הכספים. חברת הכנסת הטיחה בסדרנית: "אל תיגעי בי, חצופה. תעיפי את הידיים שלך ממני", בטרם יצאה מהדיון בליוויה של סדרנית אחרת.

חברי הוועדה שנכחו באירוע יצאו להגנתה של הסדרנית, כאשר ח"כ ינון אזולאי שאל את לוי-אבקסיס מדוע היא תוקפת עובדים במשכן. יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר אמר כי "הוויכוחים שלנו לא אמורים להשתקף על חברי הכנסת".

יו"ר הכנסת מיקי לוי הגיב גם הוא לאירוע החריג ומסר: ״האלימות המילולית שנוקטים בהם חברים באופוזיציה חצתה את כל הגבולות. אני מגנה את ההתנהגות החצופה, הפוגענית והמזלזלת של חברת הכנסת אבוקסיס כלפי סדרנית בכנסת שבסך הכל עשתה את עבודתה נאמנה. עובדי הכנסת לא יהיו שק החבטות של חברי כנסת שאיבדו כל רסן". 

"נפגשתי עם סדרנית הכנסת מרינה מץ אותה אני מכיר במשך שנים רבות במשכן, שאלתי לשלומה והתנצלתי בשם חברי הכנסת על העלבונות שנאלצה לספוג. אני בוש ונכלם וקורא פעם נוספת לח״כ יריב לוין לאפשר את הקמתה של ועדת האתיקה. כל דקה שעוברת ללא ועדת אתיקה מתפקדת רק מדרדרת את הבית הזה לתהומות עמוקים יותר״, סיכם יו"ר הכנסת.

מנכ״ל הכנסת גיל סגל: ״ מדובר באירוע חריג שאין לעבור עליו לסדר היום. עובדי הכנסת אינם שק החבטות של איש וכל ניסיון לדחוק אותם, גם בסערת רגשות, לתוך הקלחת הפוליטית באמצעות שיח אלים הנו פסול מעיקרו. עובדי הכנסת המסורים עושים עבודתם נאמנה עבור חברי הכנסת - סביב השעון והיחס המשפיל לו זכתה עובדת הכנסת מרינה מץ אסור שישנה בעתיד. הכנסת כולה, על עובדיה ונבחריה מעריכה ומגבה את האיפוק וקור הרוח שהפגינה מרינה באירוע ומחזקת את ידיה״.

בעקבות הסערה, חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס הגיבה למעשיה: "כחברת כנסת ותיקה אחרי שנים ארוכות בכנסת, בהן ניהלתי מאבקים ענייניים בועדות ובמליאה שבהם נלחמתי על דעותיי ועמדותיי ולעיתים דיונים סוערים שכאלו הסתיימו בהוצאה מהועדות או מהמליאה. מעולם לא חוויתי התנהגות אלימה שחדרה לפרטיותי כפי שחשתי הערב בדיון בועדת הכספים".

עוד היא הוסיפה כי "אני מכבדת מאוד את סדרניות וסדרני הכנסת ומעריכה ביותר את עבודתם הלא קלה בעליל, אך יש דרך להוציא חברי כנסת בלי לפעול בצורה אלימה. אין הגדרה אחרת ללחיצה חזקה על הצלעות פרט לאלימות ובריונות.  השימוש הציני שעושים יושבי ראש הועדות מהקואלציה כלפי החברים מהאופוזציה בכך שהם מעודדים ומפרשים קודם כל את הסמכות שניתנה להם כיושבי ראש לניצול ציני ופוליטי ופגיעה בחברי הכנסת בכך שהם משדרים שישנו אור ירוק לסדרנים לפעול בכל כוחם כנגד נבחרי הציבור. הדבר הזה לכשעצמו חמור ביותר אך חמורה לא פחות הודעתו החד צדדית של יו"ר הכנסת שבמקום לקיים בירור כמצופה ממנו, ומשיקול פוליטי גרידא, מרשה ומכשיר פגיעה בחברת כנסת במקום שהיה עושה את תפקידו ופועל להכתיב קוד התנהגות של סדרנים כלפי נבחרי ציבור. לצערי הרב, בחר היו"ר ולא בפעם הראשונה, לחרוץ דין שהרי אם רק היה טורח לברר את האירוע ולא לקפוץ עליו כמוצא שלל, היה רואה שלא רק שהסכמתי לצאת, אלא אף שהתרעתי בפני הסדרנית שהיא מכאיבה לי ושלא תלחץ לי את הצלעות. יתרה מכך, הצעתי לצאת באופן עצמאי".

"מה שתמוה בעיניי שאף אחד, לא יו"ר הכנסת, לא התקשורת ולא הח"כים ואף לא מנכ"ל הכנסת טרחו לברר מולי את האירוע או לפחות לשמוע גרסה נוספת. בימים אלו, כאשר הטירוף חוגג, ונדמה שהכל נשפט ומסוקר ע"פ פוזציה, אני לא מתפלאת שהתקשורת בתזמורת החכים מהקואלציה מנצלים את המצב בכדי ליצור מציאות שאיננה נאמנה לאמת. אבל מיו"ר הכנסת ציפיתי להתנהג בממלכתיות כמו יו"ר הכנסת, ולא כמו ח"כ מיקי לוי שאנו מכירים מהעבר הלא רחוק. צר לי באם הסדרנית נפגעה ולמותר לציין את הערכתי הגדולה לכלל לעובדי ולעובדות הכנסת באשר הם", סיכמה חברת הכנסת.


יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר: "אני בוש מההתנהגות של אורלי לוי. סרבה לצאת בקריאה שלישית והוציאה את זעמה באלימות מילולית על מרינה עובדת הכנסת המסורה. הוסיפה חטא על פשע וכתבה עכשיו בהודעה "מעולם לא חוויתי התנהגות אלימה כזאת שחדרה לפרטיותי" כולנו היינו שם וראינו מה קרה באמת. איבדת את זה".