יוסי לוי ושי בזק, לשעבר יועצי התקשורת של בנימין נתניהו, שוחחו הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחסו לשאלה האם העברת תקציב המדינה תגרום ליו"ר האופוזיציה להילחם ביתר שאת על החזרה לכס השלטון. "אם נלך לנימוקים האמוציונליים לנתניהו אין למעשה חיים מחוץ לפוליטיקה. הוא באמת, אין לו לאן ללכת ומה לעשות", אמר לוי. 

"כל מה שאנחנו מבינים הוא מבין טוב יותר כי הוא אדם סופר אינטליגנטי הוא חי בתחושה שהוא היחיד שיכול להנהיג את המדינה ושהוא חייב להיות על ההגה. יש כאן שורה של דברים שהוא צריך להילחם בהם והמשפט הוא האחרון בהם. חוק הגבלת כהונה, חוק הנאשם בפלילים, ולהילחם על זהות היועמ"ש הבא שזה אולי הדבר החשוב ביותר", הוסיף. 

לדבריו, זהות היועץ המשפטי לממשלה תקבע אם תיפתח חקירה נגדו "בפרשת הצוללות, פרשת מתווה הגז, בנושא הקשרים עם בעלי ערוץ 20, בנושא גריסת המסמכים והעלמת המתנות. אתה תמיד חושש מהלא נודע, ממה שטרם נחשף".

"כל זמן שהוא בשדה הפוליטי יש לו השפעה גדולה מאוד. הוא מצליח לשמור על גוש ברזל שיריביו טרם הצליחו לפרק למרות הסיטואציה הקשה בה הוא נמצא. יש לו כוח ולא מועט", המשיך. 

בזק, הוסיף כי "נתניהו יצטרך לבחור בין שתי דרכים. האחת, להישאר בפוליטיקה והשנייה להגיע לעסקת טיעון ולפרוש. יש לו לדעתי הרבה מה לעשות, אדם בן למעלה מ-70 ודאי שאפשרויות פרנסה רבות יש לו, אפשר לחיות חיים נוחים יותר".

"אם הוא בוחר להישאר במערכת הפוליטית, הוא יכול להמשיך בדרך של האופוזיציה בתקווה שזה יפיל את הממשלה, ולנקוט בדרך אחרת שתביא אותו לאפשרות של חזרה לשם".

לטענתו, הדרך בה הוא צריך לנהוג היא הדרך בה הוא נקט לפני למעלה מ־25 שנה, "בדרך של 'אופוזיציה ממלכתית'. היה לו כלל כשהממשלה עושה דברים טובים לתמוך ופחות טובים להתנגד. הדרך הזאת בזמנו הביאה אותו לראשות הממשלה, זה הפוך לכל ההתנהגות הפוליטית בשנים האחרונות".

"כל המערכת הפוליטית ודאי מפלגת הליכוד עברה שינוי משמעותי מאוד, זו לא אותה סביבה שהייתה לפני המון שנים וזה חבל מאוד. אישית אם הוא עושה את זה כולם ילכו אחריו", הסביר. 

לוי הוסיף לדבריו כי העברת התקציב היא מכה קשה לנתניהו: "ליברמן מנסה להראות לו איפה נמצא השלט הנוצץ 'יציאה' ואומר לו כי זמנו עבר. נתניהו לא רואה את הדברים האלה כך לעניות דעתי". 

בזק סיכם: "מבחינה פוליטית היום לפי החוקים במדינת ישראל עוד שנה וחצי זה בלתי אפשרי להפיל את הממשלה אם היא לא מחליטה בעצמה ללכת לבחירות. הם יכולים להפסיד בהצבעות ועדיין הממשלה תישאר – זה הסיפור הפוליטי הגדול. את זה נתניהו מבין היום והליכוד מבין ופה כולם בחודשים הקרובים יעשו את החישובים שלהם. הרי הליכוד, אין סיבה שלא תהיה מפלגת שלטון והיא לא נמצאת שם מסיבות ידועות".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm