יו"ר הקואליציה עידית סילמן העבירה הערב (ראשון) פנייה רשמית לקצין הכנסת ובה טענות על איומים אשר הופנו כלפיה באירועים שארעו ב-25.09.21 וכן במהלך חודש אוקטובר, נוסף לצילומי מסך של מסרונים שנשלחו אליה מהתקופה האחרונה. פניה זו, כמו כל פנייה המוגשת למשרד קצין הכנסת, תועבר מחר בבוקר, על ידי סגן קצין הכנסת, להמשך בירור ובדיקה במשטרת ישראל.

סילמן התראיינה אתמול לרינה מצליח בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12, וסיפרה כי הותקפה לכאורה על ידי אלמוני. על רקע הדברים, שוחח יו"ר סיעת ימינה ניר אורבך היום (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, ואמר: "אם עשו לה דבר כזה, אז היא בוודאות צריכה שמירה. היא פנתה לקצין הכנסת, ואני מאמין שהיא תקבל את השמירה הזו".

ואולם, גורמים בכנסת ששוחחו עם מעריב טענו כי לא הועבר דיווח על כך לקצין הכנסת. בתוך כך, חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס) פנה הבוקר לשר לביטחון פנים, עמר בר לב, וביקש ממנו לחקור את האירוע. "כמדינה חפצת חיים אסור לנו להשלים עם אירוע של תקיפה פיזית של נבחרת ציבו., מאחר ותחנות הדלק מצולמות הנני דורש מכם לפעול באופן אקטיבי לעלות על עקבותיו של התוקף האלמוני, ולמצות איתו את כל חומרת הדין", כתב מלכיאלי.

לאור דבריה של סילמן, התקיימה היום פגישה קצרה בין חברת הכנסת ומנכ"ל הכנסת גיל סגל. בפגישה נכח גם סגן מפקד המשמר. בין הצדדים סוכם כי כל החומרים המצויים בידי צוות הלשכה יועברו למשמר הכנסת.

בעקבות ההתקפות על סילמן ברחבי הרשת, אשר בחלקן נטען כי בדתה את האירוע, הגיבה יו"ר הקואליציה בפוסט בפייסבוק. בהודעה רשמה סילמן כי היא נתונה תחת מתקפה מאז הקמת הממשלה: "במשך חצי שנה, מאז הבחירות וכינון הממשלה, משפחתי ואני מוטרדים, מאוימים ומותקפים באופן יום יומי. כבר הפסקתי לספור את התלונות שהגשתי לקצין הכנסת. הקמפיין שמתנהל נגדי לא פוסק לרגע, עד כדי שיש עיתונאים שעסוקים בשאלה האם היה או לא היה רמקול על הרכב שעקב אחריי בזמנו.  אני מאמינה שאם הבת שלכם הייתה נוסעת עם הילדים שלה בכביש המהיר ורכב היה נצמד אליה מאחור עם רמקולים, הייתם מאושרים. לא ככה?  כן, כי מה שמטריד זו לא העובדה שעוקבים אחריי ומאחלים לילדיי מוות , אלא הרזולוציה המדויקת של ההטרדה והאיומים".

עוד היא הוסיפה כי "בחודשיים האחרונים כמעט ולא ישנתי, וכל העת המתקפות לא פוסקות. מאיפה השנאה המטורפת הזו? אני מבינה שלא כולם מרוצים מהממשלה החדשה, אבל אנשים מבוגרים, הורים לילדים, מתבטאים ומתנהלים כמו אחרון הפרחחים. כל צייצני הטוויטר ממהרים לתקוף - זה מעיד בעיקר על עולמם הפנימי. לא דיברתי על ימין או שמאל , אלא על המקרה האישי שקרה לי, שלא יכול להיות במציאות שלנו.
כשחבר הכנסת פורוש הותקף ללא עדים (וללא סימוכין) מיהרתי לתמוך בו, לא לתלות אותו בכיכר העיר. חברים, התבלבלתם: לא אני עומדת לחקירה, אלא מי שמסית נגדי ברשתות ומחוצה להן 24/7".

"לצערי יש יותר מתלונה אחת אצל קצין הכנסת, ככה זה כשמתרגלים למצב מטורף. לפני זמן קצר ישבתי עם מנכ"ל וקצין הכנסת, להם נמסרו הפרטים , אשר בתוך ימי התקציב האחרונים והעמוסים נמסרו בעל פה ובסמיכות לאירוע, אך דיווחם של חלקם הפורמלי ובכתב לקצין הכנסת, התעכב.  אני סומכת לחלוטין על הרשויות ומודה לכל מי שתמך, תומך וחיזק", סיכמה יו"ר הקואליציה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, צייץ: "בחודשים האחרונים, וביתר שאת לקראת העברת התקציב, עידית סילמן ומשפחתה עוברים מסכת לחצים, הכפשות ומתקפות קשות ביותר, שמעט נבחרי ציבור חוו כמותן. אני מחזק את עידית ומעריך מאוד את כושר העמידה שלה ואת העבודה הקשה והיסודית שהיא עושה בכנסת, כדי להחזיר את ישראל למסלול".

שלמה קרעי (הליכוד) צייץ בתגובה לדברים: "'הרוצה לשקר ירחיק עדותו' - השקרן מתאר לרוב דברים רחוקים שאי אפשר לבדוק... עידית, כדי להתקבל למפלגת לפיד, יש להוכיח כישורי שקרנות והסתה ברמה גבוהה מהממוצע. לפיד, מגיע לה פרס תנחומים ועטרת "פז" על הניסיון מעורר הרחמים הזה... אסור לעבור על מקרה חמור כל כך לסדר היום. חקירה עכשיו!".

בשיחה עם ענת דוידוב וגולן יוכפז נשאל חה"כ אורבך האם הוא או חברי הכנסת בימינה חוששים לחייהם, והשיב: "אני לא מפסיק לקבל הודעות בטלפון האישי שלי כבר תקופה ארוכה. יש איחולים שאני לא רוצה להתייחס עליהם בתקשורת".

סילמן סיפרה ביום חמישי האחרון, בתוכנית של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM על האיומים שקיבלה טרם ההצבעות על תקציב המדינה, ואמרה כי "בשבוע האחרון קיבלתי איומים ברמה האישית, זה איבד את הכיוון", שיתפה, ותיארה: "פייקים על בסיס יומי. קיבלתי שיחות חסומות מטלגרם, אמרו לי שאני לא אגיע לתקציב ושזה לגיטימי לאיים על חיי".

בתוך כך, סיעת שס דורשת הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא האלימות כלפי חברי כנסת. בבקשה שהוגשה ליו״ר הכנסת נכתב כי לא ניתן להסכים למצב בו חברי כנסת מותקפים בשל עמדותיהם. ועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא תזמן את גורמי האכיפה, בהם משטרת ישראל וקצין הכנסת, בדבר העיכוב בטיפול המיידי בתקיפה החמורה של יו"ר הקואליציה ח״כ סילמן שפוגעת ביסודות השיטה הדמוקרטית ומטילה אימה על נבחרי הציבור.