הממשלה אישרה היום (ראשון) את מינויו של שר המשפטים לשעבר מאיר שטרית כחבר בוועדה לאיתור יועץ משפטי לממשלה, למרות הטענות כי שטרית שילם, לכאורה, דמי שתיקה לעוזרת הבית שלו בשל טענה שהטריד אותה מינית. יש לציין כי לא נערכה חקירת משטרה בעניין זה, וכי שטרית הכחיש את הטענות. 

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער הודיע בישיבת הממשלה כי על פי החלטת הממשלה מ-2007, הוא מתכוון לבקש מהוועדה המקצועית הציבורית לבחינת המועמדים לתפקיד היועץ המשפט לממשלה להציע מספר מועמדים, שמתוכם יבחר שר המשפטים את המועמד שיעלה לאישור הממשלה. 

במהלך הדיון אמר המשנה ליועמ״ש לממשלה ד״ר גיל לימון כי ״אין קושי משפטי במינוי. אין הערות כלל״. כמו כן, השר סער אמר בדיון: ״אני אמון על אמות המידה המשפטיות, שאלתי את המועמד על הפרסומים מעברו, ושוחחתי עם היועמ״ש לממשלה שהעביר לי את ההודעה על גניזה התיק בשנת 2014״. 

עוד אמר סער ״השר לשעבר שטרית עשה קריירה עשירה ומפוארת בשירות הציבורי, הוא לא נחשד ולא נאשם בדבר. איני מוצא סיבה לפסול אותו". סער ציין כי העדיף שר לשעבר ולא יועמ״ש לממשלה לשעבר כי שר משקף את זווית הראיה של הממשלה כ״לקוח״ של הייעוץ המשפטי. 

בנוסף ציין כי ״העדיף אדם עם מרחק של זמן מכהונתו בתפקיד, שטרית כיהן לפני 20 שנה וכן מעדיף אדם עם מידה של קירבה לדיעות לגבי תפיסת התפקיד״.

הצביעו נגד המינוי: יו"ר מפלגת העבודה ושרת התחבורה ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר מרצ ושר הבריאות ח"כ ניצן הורוביץ, שר התפוצות ח"כ נחמן שי, השר לביטחון פנים ח"כ עמר בר לב והשרה להגנת הסביבה ח"כ תמר זנדברג.

השרה מיכאלי אמרה בתגובה להצבעת מפלגתה נגד מינויו של שטרית, כי "החברים בוועדת האיתור לתפקיד המשרה הכל כך חשובה של היועמ"ש צריכים להיות אנשים ללא רבב. זה לא המקרה כאן, לכן שרי העבודה הצביעו נגד".

השרה זנדברג שאלה את סער האם הוא הסתפק בדברים של המועמד ובהודעת היועץ או שבדק את הנושא בצורה אחרת. היא ציינה גם שיש פרסום עיתונאי על הטרדה מינית ולכן יש בעיה בהיבט הציבורי של טוהר המידות. המשנה ליועמ"ש עוה"ד גיל לימון אמר שאין חומר משפטי אבל ההיבט הציבורי הוא לשיקול דעת הממשלה.

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ מיכל רוזין: "המינוי של מאיר שטרית כחבר בוועדה למינוי היועץ המשפטי לממשלה - אירוע מביך ומביש לממשלת השינוי".

יו"ר נעמת חגית פאר מסרה כי "הבחירה במאיר שטרית אינה ראויה - ממשלת ישראל מעבירה מסר ערכי בעייתי מאד במינוי אדם ששמו נקשר לתשלום דמי שתיקה לכאורה בפרשת הטרדה מינית לוועדה שתבחר את אחד משומרי הסף של הדמוקרטיה הישראלית. בנוסף, בוועדה אין ייצוג הולם של נשים וחברה בה אישה אחת בלבד. דווקא בימים המתאפיינים בהתרחבות תודעת ה'מי טו' גם לקהילות ומגזרים נוספים – המסר שמעבירה ממשלת ישראל במינוי שכזה בעייתי מאד מבחינה ערכית. יש לתמוך בשרות ובשרים שהצביעו נגד המינוי הזה".