יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, ושר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, הציגו היום (שני) מתווה לטיפול בבעיית הפינויים מדירות הדיור הציבורי, על פיו יוקם צוות חשיבה משותף עם יו"ר ועדת הכלכלה בנושא קריטריונים לפינויים, ועד שהוא לא יסיים את עבודתו לא יבוצעו פינויים בכפייה. את הדברים הציג אלקין בדיון דחוף שיזם יו"ר הוועדה ביטון.

ח"כ גבי לסקי (מרצ) אמרה בתגובה להחלטתו של אלקין כי "אחרי חודשים של דרישות להקפאת הפינויים, הצלחנו להקפיא את הפינויים עד לקביעת קריטריונים חדשים. מדובר בהישג בלתי מבוטל,אם כי עדיין יש צורך להרחיב את מלאי הדירות של הדיור הציבורי. מברכת את השר אלקין ויו"ר הוועדה ביטון על ההחלטה בכיוון הנכון, ואת הארגונים והפעילים של הדיור הציבורי שפועלים במשך שנים בנושא".

השר אלקין הכריז לאחרונה על כך שבכוונתו להביא לאישור הממשלה את בנייתן של 1,500 דירות באזור בקעת הירדן. הכרזתו עוררה ביקורת מצד חברי הכנסת מוסי רז וגבי לסקי. השר התייחס הבוקר בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM להכרזתו וביקש להבהיר את דבריו.

"לא ביקשתי מאף אחד שישתוק, אנחנו מדינה חופשית - מותר לבוא בביקורת ולחלוק עליי", אמר אלקין. "אנחנו מפלגות שונות באידאולוגיה שונה בקואליציה, ובקעת הירדן היא נושא נרחב במדינת ישראל. מדובר בחגורת הביטחון המזרחית של מדינת ישראל שנמצאת בקונצנזוס רחב מאוד".

"כדאי למוסי רז להיזכר שיצחק רבין דיבר על החשיבות של חיזוק בקעת הירדן ושרוב ההתיישבות שם היא בכלל של מפלגת העבודה, מפא"י ההיסטורית", הוסיף השר. "מה שאנחנו עושים, זה לחזק את הבקעה".

לדברי אלקין, "הממשלה הזאת לא קמה כממשלת ההקפאה של יהודה ושומרון - אנחנו ממשיכים את המדיניות הרגילה, של החיים הנורמליים באזור. אפעל בכל דרך כדי לחזק את ההתיישבות ולהכפיל את האוכלוסייה בבקעת הירדן".

לטענתו, "מדובר בתוכנית רב שנתית בישובים הקיימים, בסדר גודל כ-1,500 בתי אב. ההחלטה עדיין לא מוכנה, אבל כנראה שאנשי 'מרצ' צריכים לקפוץ על משהו. ברגע שההחלטה תהיה בשלה, אביא אותה - אני מקווה שבין שבועות לחודשים נסיים להכין אותה". בהמשך הסביר השר מדוע החליט לפעול דווקא על שטח בקעת הירדן: "אני פועל איפה שיש פוטנציאל לא ממומש במשך שנים. ביהודה ושומרון יש בנייה בקצב רגיל והכל שם מתקדם ועובד. עם זאת, אני בונה גם שם, ביהודה ושומרון - אני בונה בכל מקום שאפשר לבנות בו".

על ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר השר: "אני חושב שכל מי שהסתכל בפנים של נתניהו בזמן העברת התקציב, הבין שגם הוא הבין שתם עידן נתניהו - יש פה מציאות. הוא סיפר לאנשי הליכוד שעוד רגע הממשלה נופלת ומתפרקת, שתכף חוזרים לבחירות, אבל כל זה לא קרה. ברור שהממשלה פה כדי להישאר, ולהישאר להרבה זמן. בכל הסקרים, נתניהו והמפלגות החרדיות לא עוברים את הרף של 61. גם עם 36 מנדטים - הוא יושב באופוזיציה. כל מה שתקווה חדשה הבטיחה בבחירות היא קיימה". 

לסיום, התייחס אלקין לתוכנית הדיור ואמר: "נבלום את עליית המחירים בשלב הראשון וכבר עכשיו נאפשר לזוגות צעירים לקנות דירה בפריפריה ובמרכז בהנחה של מאות אלפי שקלים".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm