חבר הכנסת מוסי רז ממלגת מרצ וחברת הכנסת אמילי מואטי ממפלגת העבודה, נקלעו היום (שני) לוויכוח בערוץ הכנסת, במהלך דיון על הבנייה החדשה ביהודה ושומרון. ח"כ רז טען כי הממשלה "משתינה עלינו בקשת", כאשר הוא מתייחס לסיכומים בין מפלגתו לבין חברות הקואליציה האחרות בנושא הבנייה בהתנחלויות.

חברת הכנסת מואטי לעומת זאת, השיבה כי לה אין בעיה עם הבנייה הנוכחית, וגם ניסתה להגיד לחבר הכנסת ממרצ כי מדובר באזור שהוא בקונצנזוס. לטענה זו השיב רז "אל תכללי אותי בקונצזנוס, הוא בלעדיי, מעולם לא תמכתי בבניה". מואטי ניסתה להשיב ואמרה:"יש דיון שהוא בקונצנזוס, חוץ ממוסי רז שלא מוכן להיות בו". רז: "חוץ ממרצ".

חברת הכנסת מהעבודה ניסתה להסביר את עמדת מפלגתה ולטעון כי  "מדברים על רצועת הביטחון, מדברים על הלאמה". אל ח"כ רז המשיך לטעון בתוקף כי אין דבר כזה רצועת ביטחון ביהודה ושומרון: "מה זה רצועת הביטחון? זה לא מופיע באמנת ז'נבה, זה לא מופיע במפות של אהוד ברק ולא מופיע במפות של אהוד אולמרט. על איזו רצועת ביטחון מדברים? על זו שבלבנון?".

בנייה ביהודה ושומרון (צילום: פלאש 90)
בנייה ביהודה ושומרון (צילום: פלאש 90)

הוויכוח לא נגמר שם, כאשר מואטי ניסתה להגן על עמדתה: "על מה אתה מדבר? קודם כל זה מופיע בז'נבה, גם בהסכמי אנאפוליס וגם ביוזמה הזורית אחרי השידור נבדוק ונראה". "תסמכי עלי שאני יודע אמילי, זה לא מופיע. אין הסכמים באנאפוליס וגם מה שהוצע שם זה יוצא החוצה", התעקש חבר הכנסת ממרצ.

בשלב זה, מואטי רצתה לשנות את כיוון השיחה ולדבר על התנהלות חברי הקואליציה.  "אני רוצה אבל להגיד משהו על הדינמיקה בתוך הממשלה הזו, דינמיקה של לכתוב מכתבים כל הזמן", התלוננה חברת הכנסת. רז השיב שאין לו ולשותפיו דרך פעולה אחרת: "אז מה את מציעה שנעשה כשהממשלה הזו משתינה עלינו כל הזמן?". "אני מציעה לך לחזור כמה ימים אחורה לכיכר הבימה ותראה מה האלטרנטיבה", סיכמה מואטי.