יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו תקף את הקואליציה היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד. בפתח דבריו אמר: "אנחנו רגילים לשמוע את הטפות המוסר הצבועות על 'שיח מכבד' שבאות מהשמאל. הם לא הטיפו כמובן לשיח מכבד כשהם תמכו בהפגנות הדגלים השחורים, כשביזו את סמלי המדינה, כשהסיתו לרצח של ראש ממשלה ובני משפחתו, כשהסיתו לרצח עם גיליוטינות וחבלי תלייה". 

בהמשך, תקף נתניהו את יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן, בעקבות הסערה שחוללה לאחר שטענה כי הותקפה על ידי איש ימין בתחנת דלק במודיעין, אולם טרם סיפקה הסבר מפורט על האירוע. "במשך שנים אנחנו נאבקים נגד עלילות שקריות שנועדו להכתים מחנה שלם", אמר נתניהו. "הנה מגיעה יו״ר הקואליציה ומספרת סיפור שייתכן מאוד שלא היה ולא נברא במטרה להכפיש ציבור שלם", הסביר והוסיף, "אז תתכבד גברת סילמן ותספק הוכחות לאירוע שאותו היא תיארה, או שתתנצל מיד בפני שני מיליון אזרחי ישראל מהמחנה הלאומי שאותם הכפישה". 

בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

בתגובה לדברים, הגיב שר התקשורת יועז הנדל, שעבד בעבר בלשכת נתניהו. בציוץ בטוויטר כתב: "מנסיוני האישי בלשכת ראש הממשלה יש לנתניהו נטייה קבועה להתעלם מנשים שמותקפות. לבחור בצד התוקף. בעיקר בעלי כוח". עוד אמר: "ראיתי בשבוע שעבר בגיבוש הקואליציה תקיפה מילולית של חברת הכנסת סילמן. מניח שהיו מתקפות אחרות. מציע תמיד לגלות אמפתיה לבני אדם. לא כולם שקרנים". 



בנוסף, התייחס נתניהו לסערה שפרציה אמש בעקבות דבריה של חברת הכנסת מימינה, שירלי פינטו, שכינתה במהלך ריאיון את ח"כ עמיחי שיקלי כ"וירוס". "ראינו אתמול שחברת כנסת מימינה קראה לח״כ עמיחי שיקלי 'וירוס'. אתם זוכרים איך בשנות ה-30 קראו 'וירוס' לעם היהודי", אמר נתניהו. "תארו לעצמכם מה היה קורה אם ח״כ מהימין היה קורא למישהו בשמאל ״וירוס״. איזו צעקה הייתה קמה. איזו המולה", טען. 

נתניהו תקף את ראש הממשלה בנט, שלדבריו היה צריך לגנות את האמירה של בת מפלגתו, ולא עשה זאת: "ראש הממשלה בנט, שכל הזמן מטיף לשיח מכבד, הוא לא פוצה פה ואפילו שלח חבר כנסת מסיעתו לתמוך באמירה המקוממת הזאת". נתניהו קבע כי מדובר ב"שפל לא יאומן", אליו הגיעה מפלגת ימינה ואמר: "אם כבר מדברים על ח״כ שיקלי בהקשר של וירוס, חבל שהוא לא מדבק". 

בהמשך דבריו שיבח את חבר הכנסת שיקלי. "הוא היחיד שנשאר ימני בימינה. הרי בנט התחייב במערכת הבחירות שלא ישב עם מרצ, שלא ישב עם רע״מ, לא יהיה רה״מ עם מתחת ל-10 מנדטים ולא ייתן ללפיד להיות ראש ממשלה", קבע נתניהו והוסיף כי "אתמול קיבלנו עוד הוכחה, אם מישהו היה זקוק לכך, שימינה זה שמאלה".