יו"ר מפלגת יהדות התורה, ח"כ משה גפני, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס להעברת תקציב המדינה בידי ממשלת בנט, ולאפשרות שמפלגתו תצטרף לממשלה.

"עם כל הכבוד, אי אפשר ללחוץ עלינו באופן כזה של איומים שייפגעו התקציבים של הציבור החרדי ויעבירו חוקים או תקנות שיפגעו בצביונה היהודי של מדינת ישראל, ולכן אני צריך לנטוש את הציבור המסורתי, שאני שותף שלו שנים רבות, שנמצא בימין ובעיקר בליכוד. מה שאתם שואלים – האם אני מסכים לתת להם ושיבוא ליברמן ויגיד שהוא עושה ולא רק אומר. הוא בתקציב פגע פגיעה ישירה בציבור החרדי. אם אנחנו בפנים אנחנו חלק מהעניין ונושאים באחריות על דברים חמורים. היעד שלהם הוא כזה שרוצים לשנות את הצביון של מדינת ישראל כמדינה יהודית. שמעתי את בנט אומר", פתח גפני את דבריו.

משה גפני (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
משה גפני (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

"הם רוצים את הנושא של הגיורים, של מתווה הכותל, של שבת, תחב"צ בשבת. שמעתי את כל הדברים שהם אומרים ,היעד שלהם מאוד ברור. אני לא יודע לגבי ליברמן, זה צריך פסיכולוג שיבין מה הוא מדבר. אבל לפיד תמיד אמר את זה ומיכאלי, עמדותיה ידועות לי. ליברמן הלך עלינו באופן מוחלט בדברים האלה. יכול להיות שאין לו אג'נדה היום שהוא יכול לומר שהוא יחסל את הנייה תוך 48, אין לו משהו אחר שאיתו הוא הולך לציבור הוא לא יכול להגיד שהוא ימין כי הוא לא ימין, הוא לא יכול להגיד שהוא שמאל כי לא שמאל, אז נשאר דבר אחד – ללכת על החרדים", הוסיף.

"לא נהיה חלק מהקואליציה. אנחנו לא מזגזגים. אנחנו מפלגה אידיאולוגית ,כל השנים היינו. העמדה שלנו מאוד ברורה. היעד הוא לא שאנחנו תומכים בנתניהו או בליכוד, אנחנו תומכים בציבור המסורתי שמאמין בבורא עולם. הציבור המסורתי הולך עם הליכוד ונתניהו. אני לא חסיד הכי גדול של נתניהו אלא של הציבור המסורתי. ברגע שהוא שם אני איתו", המשיך גפני.

בהמשך התייחס גפני להסרת החרם של האופוזיציה על ועדות הכנסת: "אתמול התכנסנו ומה שהרב אייכלר הסביר זה שצריך ללכת לוועדות, להיות חברים בוועדות. אני הודעתי לגוש שאנחנו חברים בו שאנחנו מצטרפים לוועדות ומתנגדים להתנהגות של הקואליציה בעניין של האפליה, אבל הדברים שהשמעתם לא מקובלים עליי. רוצה ללכת עם המנצח? רוצה להיות חלק מהשלטון? זה טבעה של פוליטיקה כשאתה הולך לבחירות. אבל יש עוד חלק, הנושא של האג'נדה – האם הולכים בכל מחיר עם כל אחד לא חשוב מה הוא אומר עושה והתוכניות שלו או שאנחנו הולכים עם הציבור שנמצא קרוב אלינו בעניין של ההתייחסות לאיך המדינה צריכה להיראות והחלק הזה אצלנו קריטי לא מהיום. אני 33 שנה בכנסת ולא זוכר שהלכתי עם השמאל אי פעם, ועמדותיי המדיניות לא בימין, אני די מרכז".

לאחר מכן הסביר גפני את התבטאותו מהשבוע שעבר, כשכינה את ראש הממשלה בנט "בוגד": "היה לי ריאיון של מעל לחצי שעה, אמרתי שהציבור בישראל מורכב משני חלקים בעיקר – ימיין ושמאל. הלך בנט ואמר לציבור שבוחר בו אני הולך עם הימין, חתם בטלוויזיה שלא הולך עם לפיד כראש ממשלה. אמרתי, לא המצאתי מילה. אמרתי אני מדבר על הנושא הפוליטי שלקח קולות של הבוחרים שלו שרצו שלטון ימין. זה מה שאמרתי. הרי מה אמרתי? שאלו אם יש גט כריתות אמרתי שאין גט כריתו במערכת הפוליטית, אמרתי את זה בעבר והתחרטתי על זה. הסברתי שיש שני אופנים שאפשר להיפרד בעל ואישה, גט כריתות והשני על ידי מיתה. היות ויש את הסקר שבנט לא עובר את אחוז החסימה, בחלק מהסקרים, אז הוא ייעלם".

"אני רותח עליו מזעם, תבדקו את מה שהוא עושה. כל מה שהוא אמר הוא הפר, כל מה שהוא אמר, אמר שישמור על הסטטוס קוו. אין לי עניין להגיד בוגד, הוא בוגד בבוחרים שלו. הוא יושב בראשות ממשלה, לא מדבר על כמה מנדטים עומדים מאחוריו אבל אמר שישמור על הציבור החרדי שנפגע הכי הרבה", הוסיף גפני.

לבסוף נשאל גפני האם יש לו ביקורת כלפי נתניהו, והשיב: "בטח שיש, אני חושב שזו הייתה טעות גדולה. הוא שגה בעניין שלא העביר תקציב. אתם שואלים אם אין לי ביקורת? יש לי ואמרתי אותה. סביב הנושא של התקציב כי כל אזרח במדינה רוצה שיהיה תקציב. אם היה מעביר תקציב היינו דואגים שהוא יהיה טוב. בנט העביר תקציב רע".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm