שר הביטחון, בני גנץ, נאם הבוקר (שלישי) בוועידת ישראל לדמוקרטיה של עיתון "הארץ", והתייחס לאיומים וההסתה כלפי נבחרי ציבור. גנץ טען כי ההסתה העיקרית מגיעה מהצד השמאלי של המפה הפוליטית.

"הקשה על המקלדת עשויה להיות חצי הדרך ללחיצה על ההדק. אני מבקש להוסיף בנימה אישית - רוב אנשי הימין בישראל אינם אלימים ואינם מסיתים, וכך גם רוב אנשי השמאל, אך אני באופן אישי יכול להעיד שעשבים שוטים קיימים בכל קצוות החברה הישראלית. אני אומר זאת בכאב - אני מחליף את הטלפון כל חודשיים כתוצאה מהתקפות של השמאל ולא של הימין", אמר גנץ.

"האווירה הרעילה במדינה אינה מתקבלת על הדעת, והיא נובעת קודם כל מאי קבלת כללי המשחק והפעולה הדמוקרטים. ההסתה כביכול מכוונת למנהיגים, אך היא מסוכנת אף יותר כאשר היא מחלחלת לשטח", הוסיף.

"לנו כממשלה שיש בה ימין ושמאל ישנה אחריות על כל החברה הישראלית. אנחנו חייבים לדאוג לכולם. אחריות יש גם לאופוזיציה וגם לראשה, ומי שלא מממשה מועל בתפקידו", המשיך גנץ.

בנוסף התייחס גנץ גם למקרים האחרונים של פשיעה לאומנית: "ישנה עלייה בפשיעה הלאומנית, וגם במעצרים ובפעולות של מערכת הביטחון בנושא. על פי הנתונים שבידי, בשנה האחרונה כמעט הכפלנו את כמות כתבי האישום מול פשיעה לאומנית, ובימים הקרובים בכוונתי לקיים דיון מקיף של כלל הגופים הרלבנטיים, ולהנחות על סדרה של פעולות נוספות להגברת האכיפה, שילוב טוב יותר בין הגופים, והתמודדות כוללת עם התופעה שהגיעה גם לפגיעה בחיילי צה"ל עצמם. לא תהיה סובלנות לטרור ופורענות, משום צד".