איינאו פרדו סנבטה, עיתונאי ופעיל חברתי, שוחח הבוקר (שלישי) עם אראל סג"ל ב-103FM על הפרסום לפיו המדינה העלתה ארצה עשרות עולים מאתיופיה, ורק לאחר נחיתתם התגלה ספק במידת יהדותם.

"צבט לי בלב שהשוות נוצרים ליהודים ואמרת שארית יהודי אתיופיה - ממתי הם יהודים? מי בדק אותם? ממתי הם יהודים? יש פה רמאות ושחיתות שהשתלטה על הקהילה. אנשים עושים שימוש ציני בצבע השחור. כל אחד מפחד להגיד את האמת כי יגידו לו שהוא 'גזען'. לצערנו המציאות משתלטת על זה. גם עם הרפורמים, היום הולכים בכפרים שונים אוספים אנשים שאין להם שום קשר לא לזהות יהודית, לא לתורת ישראל ובטח לא לקהילה בישראל. אוספים אותם, מחלקים להם טליות וציציות והופכים אותם לתערוכה יהודית מרהיבה", פתח סנבטה את דבריו. 

"אנשים נפלו במלכודת, יש כאלו גם שאיימו עליהם. אם אני אגיד נגד מה זה שווה? יש כל מיני עלובים שעוזבים את הקהילה ופוגעים במדינה, פוגעים בזהות היהודית של הקהילה בישראל. לאורך שנות הגלות הרווחנו לעלות לארץ ישראל, לאחר מאבק חל עלינו חוק השבות. בזכות החוק הזה כל קהילת  ביתא ישראל עלו מתוקף חוק השבות. אחרי שהם עלו גילו שהם לא מזרע ישראל ואז הוקמה ועדת רובינשטיין. הביאו אותם לארץ, ואלה לחצו ואמרו שיש להם דודים ומשפחה שם - אין סוף לזה. אני לא עשיתי מחקר, אבל ממה שאני רואה לא כולם חזרו ליהדות. היינו אצל הרב הראשי ב־2018, היה שם אדם שהציג נתונים ולפיהם המצב מאוד חמור. לפי מה שהוא אומר מי שהרוויח מכל אותו נושא של הבאת אותם אנשים זו הכנסייה האתיופית מאשר העם היהודי", הוסיף.

"כבר 20 שנה אומרים 8,000 איש - ככה מרדימים את הציבור. כששאלתי 'למה אתם לא אומרים 80 אלף?' אז אמרו לי שאם יגידו ככה הציבור הישראלי יתקומם. אין סוף לזה, לאנשים שנמצאים באתיופיה אין קשר ליהדות, אם הם יהודים שיעלו בקשה לפי חוק השבות. למה צריך להמציא להם חוק? כל יהודי שנמצא באירופה או בכל מדינה עולה לפי חוק השבות, גם אנחנו. אנחנו סבלנו ועלינו עם חוק השבות. האנשים האלו שטוענים שהם זרע ישראל שהמירו את דתם, הטענה הזו מעולם לא נבדקה. יש מאכערים שכל מה שמעניין אותם הוא כסף - יש המון שחיתות בעניין הזה. אנשים משלמים כסף בשביל לעלות לארץ", המשיך.

"מי שקובע מי יעלה זה לא משרד הפנים, יש ארגונים שמעבירים רשימה ועל פי זה נקבע. מדינת ישראל מסכנת את עצמה ביודעין, אני שמח שהפרשה הזו נחשפה כי אני סומך על ממשלת אתיופיה יותר ממשלת ישראל. כי בישראל מתנהלים בחלטורה. ישראל זה חלטורה, אנחנו הציבור מחפש אנשים שטחיים שיודעים לבלבל את השכל. לצערנו זו התדמית זה הציבור. למנהיגי ישראל אין עקרונות ואין אידיאולוגיה. בנימין נתניהו הרס את יהדות אתיופיה, הוא לא עמד בשום לחץ והרס אותנו", סיים סנבטה את דבריו.