העיתונאי ברק רביד שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM, על מנת להסביר מה עמד מאחורי פגישתו של יו"ר רע"מ מנסור עבאס עם מלך ירדן עבדאללה. במהלך השיחה, רביד ביקר את ראש הממשלה נפתלי בנט ואת דרישתו שירדן תבהיר כי בשיחה לא דנו על נושאים מדיניים: "האמת היא שבלשכתו מפחדים מכל נפיחה וכל ציוץ שבנימין נתניהו מוציא".

בנוסף, הוא טען כי הסיבה השניה לדרישה מירדן היא התנהלותה של ערוצי הטלוויזיה אשר "מהדהדים כל שקר וכל פייק ניוז שמוציאים, עד כדי כך ששואלים את עבאס במהדורה המרכזית על משהו שהוא שקר וכזב. זה המצב, כשהכל שקר, צריך לבקש הבהרה מממשלת ירדן על משהו שמעולם לא קרה".

"יודעים על הפגישה די הרבה, שוחחתי אתמול במשך שעה עם מנסור עבאס על הפגישה. צריך להפריך איזה שקר שבעיניי די מדהים שמגיע למגיש המהדורה המרכזית הנצפית היותר בישראל שזה אומר משהו על התקשורת הישראלית, אפס בדיקה מוקדמת של עובדות. ההודעה שהוציאה ירדן לא אמרה אפילו במילה, לא בפסיק ולא בסימן שאלה או קריאה שמנסור עבאס ניהל סוג של מו"מ עם הירדנים. פשוט לא", הסביר העיתונאי.

מנסור עבאס בפגישה עם המלך עבדאללה בירדן (צילום: סוכנות הידיעות הממשלתית הירדנית)
מנסור עבאס בפגישה עם המלך עבדאללה בירדן (צילום: סוכנות הידיעות הממשלתית הירדנית)

"הפגישה הייתה מפתיעה כי לא ידענו שהיו מגעים ביניהם לפני כן, אבל זו לא הפגישה הראשונה בין המלך לח"כ ערבי או לחברי כנסת ישראליים בכלל", טען רביד, שהשיב גם לשאלתם של יוכפז ודוידוב, לגבי כך שמדובר בפגישה ראשונה של ח"כ מהקואליציה עם המלך: "עצם קיומה של הפגישה, אם זה מצביע על משהו, זה על שיפור היחסים בין ישראל לירדן".

לדבריו של רביד, אם לפגישה הזו תהיה השפעה על הקואליציה, ההשפעה תהיה חיובית: "דיי ברור שהפגישה התקיימה כי המלך מעוניין שהממשלה תמשיך בתפקידה, היה חשוב לו להכיר עוד חלק מהקואליציה כדי להבין את המצב הפוליטי בישראל. יאיר לפיד ונפתלי בנט ידעו על הפגישה מראש וגם עודדו אותה. אין סיבה שהפגישה הזו תגרום לפגיעה בקואליציה אלא להפך".

עוד הוא ניתח את הסיטואציה שהובילה לפגישה ואמר כי לדעתו, בנט לא השתמש בעבאס כגשר למלך ירדן: "בואו נסדיר את העובדות, נתניהו היה 12 שנה ראש ממשלה, הוא הרס את היחסים עם ירדן עד ליסוד. השמיד אותם. המלך לא רצה לדבר איתו או לפגוש אותו, אפילו מעבר במדינה למקום אחר הוא לא נתן לו. מה קרה שבוע אחרי הקמת הממשלה? בנט הגיע לירדן ואחריו גם הנשיא הרצוג, השרים גנץ לפיד ולבסוף עבאס".

על פי רביד, "עבאס רוצה להמשיך את מדיניות נתניהו בהר הבית. לא לשנות שום דבר. יהודים ונוצרים שיבקרו, מוסלמים שיתפללו. זה משהו שעשה בכלל נתניהו, עבאס רק רוצה שזה ימשיך. גם בנט הוציא הודעה לפני מספר שבועות שזה מה שיהיה".

לסיום, העיתונאי התייחס לפגישה המדינית הבאה של בנט וציין כי לדעתו במשרד רה"מ שוקדים על נסיעה להודו: "הוא הוזמן ולדעתי הוא רוצה לעשות את זה מאוד. נראה כאילו בנט מנסה לסמן וי על כמ הדברים ברשימת 'מה שרה"מ צריך לעשות, כשיש לו רק שנתיים בתפקיד'. הביקור הכי מעניין יהיה באיחוד האמירויות, זה יהיה ביקור רשמי ראשון של ראש ממשלה ישראלי שם".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm