"מה עשיתם, גזרתם סרט?": המבצע ללכידת הנשק ואמצעי הלחימה בחברה הערבית שנחשף אמש מעורר ביקורת מצד האופוזיציה, ובייחוד מחברי הליכוד. ח"כ אמיר אוחנה שוחח הבוקר (רביעי) עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM וטען כי ראש הממשלה נפתלי בנט והשר לביטחון פנים עמר בר לב "גנבו דעת" וקצרו קרדיט על המבצע המוצלח בעקבות תהליכים שהחלו בתקופת הממשלה הקודמת.

ראשית פתח אוחנה ואמר כי "הקרדיט על המבצע צריך להגיע לסוכן, למפעילים שלו, לימ"ר צפון, לממ"ז צפון, למשטרה, כמובן לכל הגורמים שהפעילו את המבצע הנהדר הזה. אגב, לא היחיד מסוגו. בשנים האחרונות היו כמה וכמה מבצעים שבהם נתפסו עשרות סוחרי נשק, עשרות כלי נשק. אני ליוויתי חלק מהם, כולל את המבצע הזה שאתה מדבר עליו".

"כמובן שההפעלה של המבצע התחיל בזמני, אבל אני לא לוקח את הקרדיט", המשיך. אוחנה הגיב לכך שראש הממשלה נפתלי בנט והשר לביטחון פנים לקחו קרדיט על המבצע שנבע, לדבריו, מתהליכים שהחלו בתקופתו כשר: "זה ברור ומובן מאליו, זה טבעי. אתה שר, אתה מחולל תהליכים, זורע זרעים ומטפח שבילים שכנראה רק הבא אחרייך או אולי כמה באים אחרייך יקצרו את הפירות. שתי הממשלות הקודמות, גם בכהונה שלי וגם בכהונה של קודמי, פעלו יותר מאשר ב-70 שנותיה של מדינת ישראל. למשל, בהקמת תחנות משטרה בתוך היישובים הערביים, בגיוס שוטרים מוסלמים מתוך הבנה שצריך לרתום את החברה, בהקמת אגף ייעודי לסיכול הפשיעה בחברה הערבית".

"אני הקמתי את האגף", הזכיר חבר הכנסת. "אני העברתי אותו בתקצוב של עשרות מיליונים בהחלטת ממשלה, בממשלת המעבר. זה הביא לתוצאות - יכולת לראות ברבעון הראשון של השנה הזו, ביחס לרבעון הראשון של שנה קודמת, עלייה של 67% בתפיסת כלי נשק, בהגשת כתבי אישום על עבירות נשק, ואני שמח שהמגמה הזו ממשיכה. אני סומך על משטרת ישראל שהיא תמשיך את המגמה הזו, ורק מתעב את האופן שבו נפתלי בנט אומר 'התחלנו', כאילו ההיסטוריה מתחילה לפני ארבעה חודשים, ועוד עמר בר לב מגדיל ועושה ואומר 'מה פתאום, הליכוד לא עסק בפשיעה בחברה הערבית'. אני יכול לתת לך שורה ארוכה של דברים שעשינו". 

נפתלי בנט (צילום: חיים צח לע''מ)
נפתלי בנט (צילום: חיים צח לע''מ)

הוא המשיך ותקף בחריפות: "הם לוקחים קרדיט שאיננו שלהם. גם על הקמת האגף, הם הקימו אגף? אני הקמתי את האגף, אני נתתי לו את שמו, אני העברתי אותו בהחלטת ממשלה מתוקצבת, הם באו לגזור סרט. ומה הם אומרים בגזירת סרט? 'אחרים דיברו, אנחנו עשינו'. מה עשיתם? גזרתם סרט?". 

"כשהוא מדבר על הצמיחה הכלכלית - '7% צמיחה'", ציטט את ראש הממשלה. "נראה לכם שצמיחה כלכלית מביאים בארבעה חודשים? צמיחה כזאת זה פרי של עבודה של שנים, בעיקר של נתניהו. אני יכול להגיד שורה של דברים שהם לוקחים קרדיטים - זה פשוט גניבת דעת, זה שקר, זה הונאה, וזה לא מפתיע, כי הממשלה הזו היא ממשלת השקר, ההונאה והנוכלות". עם זאת, החמיא לשותפו לממשלת הקודמת, סגן השר יואב סגלוביץ': "לא שמעת אותי אומר מילה על סגלוביץ'. אני אמרתי מילה על עמר בר לב, ואמרתי מילה על נפתלי בנט - גנבי דעת". 

עומר בר לב (צילום: מארק ישראל סלם)
עומר בר לב (צילום: מארק ישראל סלם)

"אחרי כל הפרות ההבטחות של נפתלי בנט שחתם שהוא לא יישב עם רע"מ, שהוא לא ייתן ליאיר לפיד להיות ראש ממשלה ועוד שורה ארוכה שהבטיח שלא יעשה", המשיך אוחנה לבקר בחריפות. "איך אמר מתן כהנא - 'אתה תצטרף ללהקת בת-שבע לפני שאני אשב עם מרצ'. אחרי כל הדברים האלה, בוודאי שהציבור לא מתרגש שהם עוד פעם גונבים דעת".

"אם צריך - נחכה באופוזיציה שלוש שנים"

"אני חושב שאתה רואה כבר מגמה מאוד משמעותית, אם לשפוט לפי דעת הקהל שבאה לידי ביטוי בסקרים וברשתות, של אנשים שמאוד מתחרטים שהצביעו לנפתלי בנט ולימינה, והליכוד לעומת זאת מתחזק ועולה", טען חבר הכנסת. "אני מניח שהמגמה הזו תימשך ונקווה שנגיע לבחירות כמה שיותר מהר, אני מקווה שאת זה לא יבטלו בממשלה הזו", הוא עקץ. "אם צריך לשבת בסבלנות שלוש וחצי שנים, נשב בסבלנות, ונמשיך לשרת את העם מהאופוזיציה, אני סבור שזה ייקח הרבה פחות, ואני לא חושב שהממשלה הזו תאריך ימים"

"הדבק של הממשלה הזו הוא ביבי, כמובן", הוסיף. "אני חושב שהדבק הזה של השנאה יפוג, הוא יתפוגג. לא שהשנאה תתפוגג, אבל יש מגבלות לכוח שלו להדביק ביחד חלקים כל כך קוטביים. אני חושב שהמחלוקות הפנימיות, שאתה שומע את חלקן בהקלטות מתוזמרות או לא מתוזמרות שיוצאות החוצה, ובתדרוכים. אני חושב שהדברים האלו יילכו ויתעצמו. לכן אני אומר את מה שאני אומר. אני לא רואה את הממשלה הזו מאריכה ימים".

איילת שקד (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)
איילת שקד (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)

"אין חתול שחור עם נתניהו"

"מבחינה אישית יותר קל באופוזיציה", סיפר אוחנה על חייו הפרטיים. "יש לי זמן קצת לראות את הילדים. אחרי שני תפקידי שר יצאתי לחופש, זה דבר שלא חוויתי אותו. זו חוויה יומיומית כמו לשים את הטלפון בהטענה ולעזוב אותו חמש שעות".

על יחסיו עם יו"ר האופוזיציה, שנטען בפרסומים שונים כי עלו על שרטון, הרגיע אוחנה: "אין חתול שחור, לא מיניה ולא מקצתיה. יחסיי עם נתניהו מצוינים כפי שהיו מאז ומעולם".