יו"ר הכנסת, חה"כ מיקי לוי, הודיע היום (רביעי) כי לא תותר הכנסת משקאות ומזון מכל סוג שהוא לתוך אולם המליאה. במכתב שהועבר לחברי הכנסת נכתב: "אנו עדים לתופעה בעייתית של הכנסת מזון ומשקאות באופן קבוע על ידי חברי הכנסת לתוך אולם המליאה". 

עוד נכתב כי "מדובר במעשה הפוגע בתדמית הציבורית של הכנסת, בנראות של דיוני המליאה וכן עלול ללכלך ולהזיק לציוד ולריהוט היקר והמיוחד שנמצא בה. במהלך ההצבעת על תקציב המדינה אפשרתי להכניס משקאות ומזון לפנים משורת הדין לתוך אולם מליאת הכנסת בגלל השעות הארוכות והצורך שעלה".

כזכור, לקראת דיוני התקציב חברי הקואליציה צוידו ב"ערכות עירנות" הכוללות ממתקים ושוקולדים שנועדו להשאיר את הח"כים עירניים בזמן ההצבעות. בתגובה להיערכות הקואליציה, הצטייד גם חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) בממתקים לקראת הלילות הלבנים. 

עמיחי שיקלי ואמילי מואטי (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
עמיחי שיקלי ואמילי מואטי (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)




ביטן סיפר במליאה לח"כ קרן ברק: "ראיתי שעידית סילמן הלכה לחנות סוכריות וקנתה מלא סוכריות כדי שלא יסיחו את דעתם. היא הכינה להם שקיות כמו יום הולדת. אצלנו זה אכול כפי יכולתך". כמו כן, במהלך דיון בכנסת שנערך בחודש יולי האחרון, נצפה חבר הכנסת דוד ביטן כשהוא מחלק סוכריות לחבריו מהקואליציה, במחווה מרגשת.