עימות פרץ היום (רביעי) במליאת הכנסת, בעקבות הצעת חוק שהגישה חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו, לפיה משחיתי מודעות על רקע מגדרי ייכנסו בסך של כ-30 אלף שקלים. במהלך הצגת החוק טענה ח"כ מלינובסקי כי "מה שמעניין אותם זה לבנות מדינת טאליבן, דבר ראשון הם משחיתים ומדירים נשים מהמרחב הציבורי". על הצעת החוק הגיב ח"כ משה גפני שכינה אותה "אנטישמית" והוסיף: "אנחנו לא מכבדים נשים? איזה בושה זאת שעולה פה אנטישמית כזאת". לאחר הסערה, התיקון לחוק עבר ברוב של 49 תומכים לעומת 33 מתנגדים.

בעת הצגת החוק אמרה חברת הכנסת מישראל ביתנו כי "מי שעושה את זה מבזה את עצמו. פוגע בנשים ובשיוויון לנשים. אחר כך זה גולש להפרדה בין גברים לנשים. הארגון הקיצוני שהשתלט על אפגניסטן אסר על נשים לרכב על אופניים. אסרו להציג דמויות של נשים במרחב הציבורי. הם החליטו איך אשה צריכה להראות ובאיזה גובה השרוולים שלה".

יו"ר יהדות התורה עלה להשיב ותקף בחריפות את חברת הקואליציה: "היא אמרה פה טליבאן ולא הגבתם. עומדת פה חברת כנסת ווקראת לנו טליבאן. וזה בסדר. יש מפלגה בכנסת שהמטרה שלה אחת לא לאפשר לחרדים לחיות פה. בכלל לא צריך את החוק הזה. אין השחתות של כל מיני מודעות שלא קשורים לעניין הזה? כמו שהבוס שלך האוצר לא רצה שיהיו כלים חד פעמיים כי זה יפגע בחרדים. אשה חרדית לא תוכל לשלוח את הילד שלה למעון. כל החוקים שלהם כל הנושאים שהם מעלים זה נגד החרדים. אין להם שום דבר אחד. אין להם אג'נדה של ימין".

עוד הוא הוסיף כי ההצעה הועלתה רק בשביל לפגוע במגזר אותו הוא מייצג: "בשביל מה יוליה מעלה את זה? כדי שידברו נגד החרדים. אנו מכבדים נשים. נשים באות אלינו. שרות חברות כנסת. אנחנו לא מכבדים נשים? איזה בושה זאת שעולה פה אנטישמית כזאת. טליבאן. זאת מפלגה אנטישמית. את אנטישמית. בושה וחרפה. אנחנו טליבאן?".

ח"כ מלינובסקי עלתה להגיב להאשמות נגדה וטענה כי "על ראש הגנב בוער הכובע. אם ככה אתה רואה את הדברים. אני אמרתי שככה מתנהגים הקיצוניים, דבר ראשון שהם עושים בשלטון זה להדיר נשים, אני מקווה שאתם לא שם. אני לא מצליחה להבין את ההתנגדות, מי שמשחית שלטים עם נשים לא רוצה אישה במרחב הציבורי. החרדים צריכים להוקיע את זה. מאיפה הזעם שלכם? זה לא מתאים לעם ישראל. זה שאתה לוקח את זה אלייך, זה חומר למחשבה".