ועדת הכלכלה התכנסה היום וקיימה ישיבה שעסקה ביוקר המחייה בישראל וביצירת תחרות הוגנת. במהלך הדיון פרץ עימות בין יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל ביטון, לבין מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, לאחר ששאל אותו אם תיאם מחירים עם רשתות אחרות. בנוסף, רמי לוי, בעל רשת שיווק השקמה, הורחק מהדיון לאחר שצעק לעבר חברי הכנסת: "מי אתם בכלל, פופוליסטים". חבר הכנסת רם שפע (העבודה), התייחס לאירוע בשיחה אחר הצהריים (רביעי) עם ענת דוידוב, בתוכניתה "איפה הכסף?" ב-103FM, ואמר כי היה מדובר ברגע "מביש". 

בפתח דבריו אמר: "זה היה מביש להגיע לכנסת ישראל, לצעוק ככה עלינו, על חברי הכנסת, עליי ועל ח"כ אופיר סופר כי אנחנו שואלים שאלות קשות, ובעיקר עצוב לי שזו הסיטואציה". ח"כ שפע התייחס ליוקר המחיה ולמחירים ברשתות השיווק. "אני חושב שבסופו של דבר, הדבר המשמעותי שכל אזרחי ישראל מבינים הוא שהפערים בסוף נמצאים אצל רשתות השיווק", ציין, "כשהתנגדו לרפורמה בחקלאות כולם כעסו עלינו. הנה זה מתחיל לעלות על נס והציבור מתחיל להבין מה קורה פה, ואני מקווה שהחשיפה היפה הזו של מעיין פרתי של כל הנושא, מייצרת דינמיקה חדשה סביב כל הסיפור של רשתות השיווק".

על חוק ההסדרים אמר: "אני מקווה שהוא לאט לאט ייתן בשורות משמעותיות. רצינו לוודא שרשות התחרות מבינה שיש לה תפקיד לא רק מדי פעם להוציא דו"ח, אלא לראות איפה שיש מונופול ואין באמת תחרות אמיתית". ח"כ שפע טען כי "הצרכן משלם הרבה מאוד כסף שמישהו יתעשר. התפקיד שלה הוא לוודא שזה לא קורה. עד כה לצערי זה לא קרה מספיק טוב. אם צריך, גם נחוקק חוקים שיוודאו". 

ח"כ שפע הדגיש כי אין בכוונתו להוביל לצעד שימנע תחרות במשק, אולם הוא רוצה לראות הוגנות ו"שאנשים שמנהלים רשתות כל כך חזקות יבינו שיש איש בדימונה או אישה בנהריה שהולכים לסופר ומשלמים יותר", כדבריו. "אני חושב שרוב הציבור מבין שיש מחירים גבוהים יותר בפריפריה, עוד תוצר של הזנחה של הנגב והגליל", הוסיף.  

על הדברים שהטיח רמי לוי בחברי הכנסת במהלך הדיון, אמר ח"כ שפע: "אני לא יודע מה הוא רוצה, אני חושב שהוא התרגל בשנים האחרונות, אולי מהליכוד, שכל מה שהוא רוצה קורה". ח"כ שפע סיכם: "עיני לא צרה בו ובעסק שלו, אבל כרגע, הוא צריך להבין שיש לו גם תפקיד בכל החברה הישראלית - לא לייצר מאות אחוזי רווח על חלק מהמוצרים שלו, ועוד אחרי זה לבוא ולהגיד שהמדינה אשמה. לגיטימי למשוך ציבור, אך כרגע אני בעיקר שמח שאנשים מבינים איפה הכסף מה שנקרא". 


סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm