הצעת חוק שהעלתה האופוזיציה, בדבר הקמת בית חולים בעיר סח'נין, עברה הערב (רביעי) בתום דיון במליאת הכנסת, לאחר שח"כ מאזן גנאיים (רע"מ) הפר את המשמעת הקואליציונית והצביע בעדה יחד עם מפלגות הליכוד, הרשימה המשותפת והסיעות החרדיות. בסך הכל הצביעו 51 ח"כים בעד החוק מול 50 מתנגדים. למרות ההפסד בקואליציה משוכנעים שההצעה לא תקודם בקריאות הבאות.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, פנה במהלך הדיון אל ח"כ גנאיים, שכיהן בעבר כראש עיריית סח'נין, בבקשה שיקדם עמו את הצעת החוק בשותפות ותוך תיאום עם שר הבריאות ועם הקואליציה. לאחר מכן, כאשר הועלתה הצעת החוק לדיון, הצביע ח"כ גנאיים בעדה, יחד עם חברי האופוזיציה ובניגוד לעמדת הקואליציה שהתנגדה לדבר.

 

לאחר ההצבעה, החלה לפרוץ מהומה במליאה. יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס החל לעבור בין שורות הקואליציה וקרא בקריאות נגד. ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), שניהל את הישיבה, השיב לעבאס: "לא ראוי מה שעשית". הנהלת הקואליציה הידועה כי היא תתכנס ותבחן סנקציות כנגד חברי כנסת המפרים משמעת קואליציונית. 

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, אמר לאחר ההצבעה: "גאה שהצעת החוק שלי להקמת בי״ח בסכנין עברה בטרומית. מתוך 33 בתי חולים רשמיים במדינה אין אחד בעיר ערבית, היום אנחנו מתחילים לתקן את העוול הזה. בי״ח ישרת את כל תושבי האיזור שנמצאים במרחק 40 ק״מ מבי״ח הקרוב, ויהווה מנוע צמיחה לסכנין ותושביה. נמשיך לקדם את החוק מול הממשלה ובכנסת".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, אמר "כפי שאמרתי וחזרתי לאורך כל  השנים, אין לי כל בעיה עם ערבים כערבים. הקמת בית חולים בסכנין אינה סותרת את אמונתי, אבל יש לי בעיה עם מי שנלחם במדינת ישראל ועם מי שפועל נגד עם ישראל, אותו אני רוצה לזרוק מכאן. כמו כן יש לי בעיה עם הממשלה הזאת וההצבעה היום מקדמת את סופה".

בהמשך, גם הצעת חוק הגזענות של ח"כ יעקב אשר שמגדיר הסתה נגד חרדים כעבירה פלילית אושרה במליאה בקריאה טרומית ברוב של 33 תומכים מול 32 מתנגדים. חברי הכנסת של הרשימה המשותפת תמכו בהצעת החוק. 

ח"כ אשר אמר לאחר אישור החוק שיזם: "הצדק נראה וגם נעשה, הציבור החרדי קיבל היום אופק שיבטיח כי דמו לא יופקר עוד וכי מיליון אזרחים חרדים לא יהיו נתונים למשיסה בידי פולטיקאים משתלחים ומסיתים. הגיע הזמן שנבהיר כי דין אחד לכל אזרחי ישראל באשר הם".