ח"כ מאזן גנאים (רע"מ), שהצביע אמש נגד עמדת הקואליציה והביא לכך שהצעת חוק של האופוזיציה להקמת בית חולים בסח'נין עברה בקריאה טרומית, אמר הבוקר (חמישי) בראיון לרדיו נאס כי במידה ויעמוד שוב בדילמה דומה - יתפטר מהכנסת. "במידה ואעמוד באותו מבחן שוב וארגיש שצו מצפוני מחייב אותי להצביע נגד הקואליציה - אתפטר מהכנסת", אמר.

אם מאזן גנאיים יחליט לפרוש מהכנסת יכנס במקומו ברשימת רע"מ עלא אלדין ג'בארין, שעליו דווח השבוע כי פרסם סרטון המביע תמיכה מובהקת בירי הטילים של ארגוני הטרור מעזה לעבר ישראל והכריז כי "אין לנו פתרון מלבד ניצחון או מות קדושים".

בתוך כך, השר לתכנון אסטרטגי, אלי אבידר, יצא הבוקר להגנתו של גנאים. "קואליציה שמטילה סנקציות על ח"כ מאזן גנאים יורה לעצמה ברגל. מהלך מיותר. קואליציה של 61 אינה מכונה רובוטית. רובוטיקה מתקיימת רק בהצבעות אי אמון והעברת תקציב", כתב אבידר.

"האופוזיציה הזאת חלשה וכל שנותר לה זה להטריל. מעת לעת חברי כנסת יצביעו על פי צו מצפונם. ערכים חשובים ולא רק פוליטיקה", הוסיף.

כזכור, הצעת חוק שהעלתה האופוזיציה, בדבר הקמת בית חולים בעיר סח'נין, עברה אמש בתום דיון במליאת הכנסת, לאחר שח"כ מאזן גנאיים (רע"מ) הפר את המשמעת הקואליציונית והצביע בעדה יחד עם מפלגות הליכוד, הרשימה המשותפת והסיעות החרדיות. בסך הכל הצביעו 51 ח"כים בעד החוק מול 50 מתנגדים. הנהלת הקואליציה הודיעה כי היא תתכנס ותבחן סנקציות כנגד חברי כנסת המפרים משמעת קואליציונית.